Ridtravarriks 2013
Hejsan allihop!
Tycker ni som har möjlighet ska komma upp till oss i Östergötlands distriktet den 7-9 juni när vi anordnar Ridtravarriks på Stall Skogslotten straxt utanför Norrköping!
-Dressyr, hoppning, trab, utställning och löshoppning med chans att vinna meetingpris!
- Firande på lördagskvällen för Ridtravarförbundet som fyller 10 år!
- Uppstallning (för högst 100 hästar i portabla boxar från Suxbox) kommer finnas, boende finns (begränsat antal bäddar) på gården.
- Massor av fina ridtravarekipage
En toppenhelg helt enkelt! :D

När kommer propparna?

Åh, vore jättekul!
det glömdes skriva en sak. pris för boende o box. Låter jäkligt skoj iaf.
Vill man inte så kan man inte /Miamedium
#2 Jag vet inte än, håll utkik på ridtravare.com. De är inskickade till föreningen för granskning iallafall. :)
#4 Vet tyvärr ingenting om det än. Tror den infon kommer ut senare i samband med propparna. :)
Har nu varit på årsmöte (ja i söndags egentligen ;)) för distriktet där samtalsämnet till största del självklart var Riks! Lite ytterligare info har jag fått som jag tänkte dela med mig av!
7 juni: Fredag middag till kväll: Dressyr
8 juni Lördag: Utsällning+Löshoppning
9 juni Söndag förmiddag: TRAB
Söndag eftermiddag: Hoppning
- Det kommer endast vara ett dressyrprogram på vardera nivå, alltså en klass L:E, en L:D, en L:C, en L:B och en L:A (exakt vilka program är inte klart ännu, alla programmen finns att hitta på ridtravare.com under fliken tävling uppdaterade och färdiga att pluggas in.)
- Hoppningen kommer gå att delta i från 40cm upp till 110cm.
- Utställningen och löshoppningen delas in i:
* Varmblod 4-10 år
* Varmblod 11-17 år
* Varmblod 18+ Veteran
* Kallblod 4-10 år
* Kallblod 11-17 år
* Kallblod 18+ Veteran
Samt könsindelning i varje klass.
Det kommer vara ett begränsat antal hästar som får deltaga i löshoppning och utställningen kommer dock inte ihåg exakt hur många men runt ett 30-tal.
10-årsfesten kommer äga rum i det vita ridhuset på Skogslotten som är hyrt under hela helgen. Långbord med trerätters-middag kommer att serveras till en viss kostnad (ungefär 200-250 kr trodde ordf.)
För att vinna meetingpriset måste man ha deltagat med sin häst i alla grenarna under helgen, och det kan endast gå till ett ekipage - alltså en ryttare och en häst. Man ska visa upp hästen på uställningen själv och får under löshoppningen ha en medhjälpare men "ryttaren" måste närvara.
OCH TILL DET VIKTIGASTE!
Funktionärer kommer behövas i MASSOR! Så om ni inte har möjlighet att komma med häst så anmäl er gärna som funktionärer! Har ni långt att resa står Ridtravarförbundet för resa, mat och husrum (boende i stuga på plats)! Funktionärsmöte kommer hållas senare i vår!
Det kommer säkert komma upp mer info när jag får protokollet från mötet så håll utkik! :)
Efter mycket väntan finns propparna ÄNTLIGEN ute på ridtravare.com :D
Direktlänk --> http://www.ridtravare.com/aktuellt-i-ostergotland/valkommen-till-ridtravarriks-2013/
Petar upp lite för att belysa ännu en gång att det behövs funktionärer! :)
*Petpet*
Lägger in denna text här också så allt om Riks finns samlat (och för att peta upp den här tråden med. ;)) även om den har en egen tråd!
Sökes: sponsorer/försäljare till Riks. Har du ett företag eller jobbar du på ett som vill synas på Riks? Kanske stå och sälja något? Vi önskar kontakt snarast innan affischerna trycks. Maila till distrikt-ostergotland@telia.com
Inte anmält dig till Ridtravar Riks ännu? Sista anmälningsdag är 30e april! :)
Nu har ryttarmeddelande och preliminära startlistor kommit ut på Ridtravarförbundets hemsida!
Ryttarmeddelande
Dressyr
Utställning/Löshoppning
Trab
Hoppning
[Länkarna öppnas i nytt fönster]