Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 19 ggr
Fornöga
2026-06-25 15:31
0

Ridtravaraktiviteter

Kanske finns det inte några intresserade av ridtravare här längre, men arrangemanget Stockholm Summer Games verkar leva fortfarande, och den som vill kan ju hänga på i tråden med kommande aktiviteter.

Travronden skriver:

"På torsdagen inleds Stockholm Summer Games på Runsten Equestrian, en hästanläggning söder om huvudstaden. Där kommer det att hållas tävlingar i fyra dagar i fem olika grenar: Tömkörning, hoppning, dressyr, utställning och trab (travhästen i arbete, reds.anm).

De deltagande hästarna har alla en sak gemensamt – de kommer från travet.
Ridtravarföreningen Distrikt Stockholm är arrangörer och Madeleine Eriksson som är aktiv inom styrelsen ser verkligen fram emot tävlingarna.

– Efter att vi startade upp Stockholm (ridtravarföreningen) på nytt efter att den varit vilande har vi arrangerat Summer Games två gånger. Sedan har vi haft en paus på två år när vi arrangerat riksmästerskapet – men nu gör vi comeback."---

Jag är själv inte engagerad i ridtravarrörelsen, men råkade läsa ovanstående som jag härmed för vidare.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Närmare 50 ekipage – och nästan 200 starter. Det är vad som väntar i helgen på Runsten Equestrian när ridtravare ska göra upp i Stockholm Summer Games 2026. – Jag är jättetaggad, säger Madeleine Eriksson som är en av arrangörerna.