Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 81 ggr
Fromabove
2024-06-22 11:42
0

För tung/vikt varmblodstravare?

Hej hopp! Är en tjej som rider och gjort så hela mitt liv, har också ett stort travintresse genom familjen och älskar rasen. Just nu rider jag enbart ridhästar & äger ingen egen. Under senare tid starkt funderat och är fortf i funderandestadiet kring att köpa en pensionerad travare att skola om till ridhäst/skogsmulle på hobbynivå.

Är just inne i en viktminskningsresa där jag på 2 månader nu gått ner 6kg och väger just nu 75-76kg med ett mål att komma ner till under 70 under hösten och en optimal vikt på under 65 då jag är kort 163cm. MEN vi utgår från nuläget. Säg 163 cm och 75 kg, erfaren och duktig ryttare. Är en varmblodstravare lämplig för mig att skola om, tänker mig någon som gått monté eller i övrigt är riden sedan tidigare (om än av lättare ryttare). Är lite orolig att jag ska vara för tung ser att många skriver om framförallt varmblod som "ej viktbärande". Letar efter en relativt kompakt varmblodstravare.

Maleficum
2024-06-23 17:10
1

Grattis till viktnedgången och skynda långsamt! :)

Rider du med bra balans och känsla skulle jag inte säga du är för tung för varmblodstravare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu