Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett14-ridtravar-evenemang
Läst 882 ggr
fearless
0

Ridtravarutställningsfrågor..

Hejhopp! Jag har lite småfunderingar att ställa upp i ridtravarutställningen i Skåne.. För skojs skull! Men jag undrar om det är något man bör tänka på förutom att utesluta benskydd samt använda träns? Min ev. kandidat har även vita märken på båda bakbenen och på manken, o det är väl inte så fint till hans mörkbruna hårrem.. Är det något som stör alt. finns det något sätt man kan dölja det? Tacksam för svar! :-)

[NellieLavec]
0

Jag har också lite frågor om det, hoppas att det är okej att jag snor tråden lite ;) Jag vill också vara med, men är det en "seriös" utställning? Eller kan man få vara med mest för skoj? Alltså, måste man liksom vara kunnig inom att visa upp hästen på ett korrekt sett etc? Om utställningen skulle bli inställd, får man sina pengar tillbaka då? Ska man ha med sig t.ex. Stamtavla och liknande?

fearless
0

Jag kontaktade de via mail o fick svar där:-) trots att ja skickade nästan mitt i natten fick jag svar efter ca en kvart! :-) Testa du med! Jag fick till svar att det var en privatanordnad utställning, så vaccination krävs ej så det är ingen allvarlig tävling;-) Tänker anmäla mig o det är första gången för mig:-) Jag gör det för skojs skull o för att det ger en mer erfarenhet! :-) Jag har läst på lite hur man korrekt visar upp hästen, o det är inget märkvärdigt o lätt o lära sig, googla! :-)

[NellieLavec]
0

Jag mailade också igår kväll och fick också svar väldigt fort! Detta var vad jag fick för info: • man får inte låna någon boxplats under dagen, hur lång den än blir. - jag ska strö mycket i min transport! • det finns både ridhus och paddock att värma upp hästen i. • det är inget krav på att hästen måste lastas ut i träns med bett. • manen får man ha uppsatt precis hur man vill när hästen visas upp.

fearless
0

Åh! Va smart du är! Frågor som jag inte ens tänkt på men som jag vet jag hade kommit på senare ;-) Hade tydligen tänkt mig vandra omkring med häststackaren jela tiden antar ja! Haha.. Ska du ställa ut? :-)

[NellieLavec]
0

#4 haha, jag kommer säkert komma på fler självklara frågor senare! x) sånt som är viktigt men som man glömmer xD Om jag hittar en bil som kan dra min häst och släp så ja :D eller tja… Min kompis får ställa ut min häst, jag är för feg :P men förhoppningsvis så ska det fixa sig så jag kan visa upp min snygging ;) dock har han varit felverkad sen tidigare bak (om du läser min tråd som heter något i stil med "barfota eller skodd" så kan du se mer om det) så jag tror inte han kommer få så bra poäng för skritten och traven :P men men ^^ jag vill mest ställa upp som en rolig sak + bra miljöträning ^^