Medryttare sökes
Hejsan! :)
Jag letar efter en medryttare till min ridtravar-kille.
Du som medryttare måste vara rutinerad, inte för att han är elak, men för att han fortfarande utbildas, och jag är väldigt noga med att han ska lära sig på rätt sätt.
Du ska helst vara över 15 år, men det kan finnas undantag.
Hästen står i Skåne, Trelleborg.
Det finns en buss som stannar 15 minuters gångväg från stallet.
Fint, ljust och öppet stall att borsta, sadla och tränsa i. Fina stigar att rida ut på och även en helt nybyggd gruspaddock ett kraftigt trästaket runt.
Han rids i en bomlös westernsadel.
Hästen heter Oliver Lavec. Han är född 2006, alltså sju år gammal. Världens snällaste häst som är arbetad otroligt mycket från marken. Snäll att longera, löslongera, löshoppa, miljöträna och ha tillitsövningar med. Mest riden i skogen och på stubbåkrar, hoppad småskutt uppsuttet, klarar av dressyrpass i paddock i skritt och trav, inte galopp riktigt än, men det är målet till sommaren.
En riktigt kelgris som kan stå och bli klappad och borstad i timmar om han får bestämma.
Han står lös i gången medans man ryktar, sadlar och tränsar. Inga konstigheter som kiklig på magen eller liknande.
Aldrig bockat eller stuckit. Hur cool och lugn som helst, inte mycket han blir rädd för.
En prisidé är 500 kr/mån för en dag i veckan, 800 kr/mån för två dagar i veckan, men kom med förslag!
Fram tills dom kommer ut på bete så lägger du upp foder och mockar i hans box.
Skicka ett mail till nelliieh@hotmail.com om du tycker att Oliver låter intressant :)