Ny sadel :)
Tänkte slänga in lite bilder på nya sadeln. Panelerna ska stoppas ordentligt, de är bara halvfyllda, men annars är den äntligen klar! :D
Sen kan ni ju låtsas att hästen inte stått hela vintern och nästan hela förra sommaren.. föreställ er hur han ser ut när jag kommer igång med ridningen och han hår fått lite muskler.. 🤪
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Färdigstoppad och testriden :)
Den funkade bra, fick hoppa av och på flera gånger under ridturen och den gled inte en millimeter. Hästen verkade trivas bra med den, när han inte var upptagen av att vara rädd för diverse motorsågar, små eldar och folk så arbetade han bra i den, fick med ryggen lite osv. Den rättade till sig en aning under ridturen, kändes lite otymplig i början.. antagligen stoppning och läder som lade sig tillrätta.
Kollade så att ryggraden fortfarande var fri är jag kom hem och ingen skavd/tilltuffsad päls syntes någonstans. Han var inte öm eller varm nånstans och visade inga tecken på obehag. Fast det var lite konstigt att rida i sadel efter all tid barbacka hehe
Jag kortade stiglädren efter att fotot togs. Fotot är redigerat till viss del.
Ska inte stropparna peka rakt ner istället för snett åt sidan?
På andra bilden såg det bättre ut 😉
Tyvärr inte eftersom Crows sadelstad och sadelgjordsstad inte ligger i lod med vartannat ;) Oavsett sadel som kommer gjorden gå i vinkel, om jag inte vill ha sadeln mitt på manken.
Jag har bytt bossor/paneler, de var inte helt bra som jag hade
Ah okej 😃
Häftig sadel i alla fall, lite annorlunda!
Tack :)
Måste för övrigt byta stroppar på den.. så går det när man vill vara ''smart'' och återanvända gammalt. Men jag har iaf gjort så att det ska vara lätt att byta :) (De sitter i ringar som sitter i förstärkta nylonremmar upp över sadeln)