Så nöjd!
Han gör stora framsteg varje träning, min fina prins! Han är rätt mycket för att stå på baken, men efter mycket lösgörande träning och ältande att han ska vara lugn o avslappnad har det minskat.. Han är riktigt trevlig att rida i skritt och trav nu! Travar-traven är verkligen som bortblåst och han bär sig väldigt fint! Galoppen är fin i vänster varv men man märker att han har lite svårt med balansen på volt, annars bär han sig hyfsat där också, han trampar under sig och skjuter upp ryggen, håller sig i ett jättebra tempo samlat, inget anmärkningsvärt där. Men jag behöver verkligen träna upp höger galopp.. han tar den absolut inte utan börjar protestera, eller blir det fel galopp. Och när han märker att han inte kan genomföra det jag ber honom om så stressar han upp sig igen och då är det till att återgå till lösgörande igen. Han breddar inte längre i traven.. Ska den 28 börja rida för en tränare som är inriktad på omskolning av travare.. ska bli spännande!! :-)
Åh vad kul att det visar resultat :) Skulle med vilja hitta en tränare till mina men inte hittat en som verkar passa oss :(
Vad kul med resultat… och vad kul att ni ska börja träna för tränare. 🙂
Tack! Bättre motivation än positiv respons finns ju bara inte :-) Jättekul med tränare, det tycker jag också! och #1: I ridhuset där jag tränar ska de ordna träningar för oss med ridtravare så jag skrev upp mig illare än kvickt;-)