Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 6328 ggr
tindra21
0

Izor förr och nu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill visa skillnaden på min pojke Izor<3

tindra21
0

En bild till :) Det är 1 år i mellan bilderna där uppe

Birke
0

OJ Man ser verkligen skillnad!

tindra21
0

jaa tycker det medKyss Snart dax för tävlingsbarnorna:)

Tusen
0

Fin, men vad har du gjort med hans vackra man? Den var ju jättefin som den var.Foten i munnenGråter

Birke
0

#4 Håller med. Pannluggen är fulast. Men alla tkr vell olika.

tindra21
0

jaaa och tur är väl de… att vi tycker olika:) han är ingen travhäst utan ridhäst och ridhäst har enligt mig kort man och travhäst lång man Skrattande

elli-kleo
0

Jag tycker att han har snygg man nu :)

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

tindra21
0

#7 tack tycker dock han  är skitfin min lille hingstKyss

[Zkold]
0

Nej nej nu ser han mer ordentlig ut! Går dom på banorna kan dom ändå få se ut som en travhäst men när de är ridhästar så ska dom se ut som det också ^^ men smaken är som baken-delad! Skrattande

Sjukt snygg häst faller precis i min smak! Hur stor är han?

Tusen
0

Fast luggen klipper man väl inte ändå?

Em--ma
0

#6 håller helt med, manen ska max va 15 cm på en Ridhäst eller iallafall på en f.d travare  som är ridhäst nu. (:

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

tindra21
0

# 9 han är 1,60 men känns mkt större att rida han bär upp sig otroligt bra kan bero på att han är hings kanske:)

#10 jag klippte manen för enligt mig så tycker jag att det ser mer ut som en ridhäst och jag tycker det är snyggt.. Men som sagt vi tycker olika och tur är väl de:) Lång man och lugg har jag på mina ponnysar

jinnsan
0

Han har ju blivit riktigt fin!

Tänk bara vad mycket det kan göra genom att klippa man och pannlugg.

Tintin blev mycket mer "halvblodslik" när jag klippte man och pannlugg…

tindra21
0

Tack!!

tindra21
0

min fina hingst izor som blir blir pappa om  6 veckor

tindra21
0

en till

ebengtssson
0

skillnad :D

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Tusen
4

#17 Vad? Annat än manen? Vill inte vara taskig men ärligt talat ser jag ingen skilnad på själva hästen.

tindra21
0

det är ok att inte se skillnad tur att jag gör det dåCool

Tusen
2

#19 Kan du ge exempel på vad som har förändrats?

Den enda skillnaden jag ser (förrutom att manen, svansen och luggen är klippt) är att hästen ser ut att ha mer muskler i bakkärran på den vänstra bilden mot den högra. Ingen stor skillnad dock.

polgara
3

Om jag får ha en åsikt så tycker jag den är alldeles för tunn, ser inte heller mer skillnad än man, svans o lugg

elli-kleo
0

jag tkr att han ser lite mer musklad ut nu

giffan
3

Inte är det skillnad till det bättre, han ser gränsfall till mager ut på den högra bilden…. och som tusen skrev enda skillnaden förutom man och svans är väll att han har något mera muskler i bak på den vänstra bilden.

Sen tycker jag det e fruktansvärt onödigt att korsa två travare för att göra ridhäst av dem när det står så många utan hem…. 

Och ska man ha föl bör man planera så man slipper få dem mitt i vintern, det är mycket besvärligare att få föl då.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

tindra21
0

roligt med synpunkterSkrattande

Tusen
0

#24 Vilken skillnad ser du som äger hästen då?

tindra21
1

jag ser många förändringar men jag anser mig inte ha någon större behov att specificera det för dig eftersom  du verkar vara väl taggad på, att vad jag än skriver kommer du att hugga tillbaka med negativ energi, men vissa människor är född sådanna och kan bara inte hjälpa detSkrattande

giffan
3

#26 Men om man lägger ut sånna bilder som du har får man ju räkna med ärliga komentarer. Och då är det ju klart man undrar vad du som ägare ser för skillnad? Hästen har inte blivit finare…

~ Anneli ~ 

Tusen
1

#26 Jag är inte ute efter att hugga på dig. Som du skrev tycker man olika men eftersom jag inte kan se någon skillnad och du uppenbarligen tycker att det är stor skillnad, så är det väl klart att man undrar. Och jag antar att du tycker att det är en skillnad till det bättre eftersom du lägger ut den tråden.

Birke
1

Men hörni, jämför ni bilderna i #0? Man ska jämföra #0 och #1, och där kan ni inte påstå att ni inte ser ngn skillnad?

Birke
0

Kolla ex på bogen i #1.

Tusen
0

#30 Citat från inlägg #1:" Det är 1 år i mellan bilderna där uppe"

Så jag antar att det är ett år mellan bilderna i #0

Sen tycker jag att ägaren faktiskt kan svara. Även om hon nu inte får de svar som hon har förväntat sig.

Och nej. Ser ingen skillnd på bogen heller eftersom manen ligger i vägen på den vänstra bilden i #0

Birke
0

#31 Personligen tolkar jag det som att det är ett år mellan bilderna i #0 och #1.

Har du inte lagt märke till att manen är klippt på höger bild i #0? Nu kan du kanske jämföra #0 och #1.

Sen kan jag förstå att hon inte svarar, jag skulle inte heller orka försvara mig ang. vad jag anser om min häst.

Det viktiga är att hon ser skillnad mellan hästen i #0 och de senare bilderna hon han lagt upp.

Birke
0

Även om det nu är så att det är ett år mellan bilderna i #0 (skiter i vilket) ser jag skillnad i även dom, och jag ser även skillnad mellen den högra bilden i #0 och resten av bilderna.

polgara
1

Nu har jag suttit o studerat bilderna em bra stund o den enda skillnaden jag ser är att man, svans o lugg är klippta o helhets intrycket ser bättre ut, men hästen är tunn på samtliga bilder

giffan
1

#32 Men om man lägger ut bilder på sin häst och själv anser att den  har blivit finare, och andra inte tycker så, kan det  ju vara att man blivit "hemmablind" Och kan man inte ta kritiken tycker jag inte att man ska starta liknande trådar alls.

Och för den delen så borde man ju kunna tala om vad som gör att man tycker att sin häst har blivit finare, och det utan att försvara sig, bara upplysa oss som inte kan se det…

Bild nr #1 Ser man revbenen alldeles för tydligt för att falla mig i smaken som lagom hull iaf.. Men era hästar kanske ser ut så? Och då är mina feta då? eller?

~ Anneli ~ 

Birke
0

Hon la upp bilden för att visa sina resultat, och berättade inte vad hon har haft för förutsättningar. Därför tkr jag att ni är väl dömmande.

Tusen
0

#36 Och ändå vill hon inte delge oss vilka resultat hon tycker sig fått.
Om man frågar brukar man få svar. Ibland får man svar man inte gillar men den risken får man ta om man ställer frågan. Därför ska man alltid tänka igenom om man verkligen vill veta eller inte.Flört
Personligen uppskattar jag ärlighet än en massa osanningar, bara för att man ska vara snäll.

Em--ma
0

Kan hålla med dom andra, hans ser ganska mager ut Rynkar på näsan

Dock tycker jag att han har mer i ögat, han ser piggare ut Glad

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

tindra21
0

tyvärr har jag inte varit inne och kollat här, jaa han har fått mer muskler på både rumpa framvagn och hals.. tyvärr växlar han mkt i hullet kan ju bero på att han är hingst..

lägger in fler bilder på honom

tindra21
0

jaaa här kommer en bild till..

tindra21
0

och en till

tindra21
0

och en till han hoppar som gud men men  som sagt tycker ni inte han är fin så vad ska jag skriva. jag tycker det och folk i min omkrets säger att han är snygg och förväxlas oftast honom  för att vara halvblod på både ont och gott men utan frysmärket kan dom ju få tro vad dom vill.Skrattande inga förutfattade meningar stöter vi på ialf.

Tusen
1

De sista bilderna såg bättre ut tycker kag. Men det spelar ingen roll som sagt vad vi tycker. Du äger hästen och ser honom i mer än i ett ögonblick, som kameran ger. Var du stolt över din häst, det har du all anledning att vara, men de första bilderna du la ut på honom gjorde honom inte alls till sin fördel.

Tips till er som lägger ut bilder på era hästar och förväntar er kommentarer; Välj bilder med omsorg och var beredd på att alla inte tycker lika som du.Glad

polgara
0

På de sista bilderna såg han bättre ut

giffan
0

Jaa varför la du inte ut de här bilderna direkt?? Här ser han ju fin ut.

Så synd att det ska bli skit för att man lägger ut dåliga bilder…

~ Anneli ~ 

Birke
0

#39 Enligt mig har han blivit jättefin^^

tindra21
0

Tack!!

tindra21
0

vill inte starta något mer diskutioner men kunde inte låta bli att sätta in denna knäpp bild han ser något snyggtKyss

CelsiusT
0

Får jag fråga helt vänligt varför man låter sin ridtravare vara hingst?

Tyvärr kan jag inte säga att jag ser någon direkt förändring på dom 3 bilderna som lades ut i början av tråden. Även svårt att se skillnad på dom mot dom sista då det inte är samma typ av bilder. Men jag tycker att han var väldigt snygg och ser väldigt bra ut, främst på dom senare bilderna!

Medarbetare på westernridning.ifokus

tindra21
0

absolut får du det eftersom han är 11 år och beteer sig som en valack men lite mera power dådå så ser jag inte varför jag ska kastrera honom??7 mina barn kan ta honom från och till hagen utan att han gör en fluga förnär

sedan är det en peronlig sak oxå jag gillar inte valackar dom bara är medans ston och hingstar har med gooo i sig… han ska gå som dressyrhäst och han älskar att visa upp sig precis som hingstar gillar och jag gillar sådanna hästar

hoppas att mitt svar var till belåtenhet

tack!

helisa
0

#50 håller med dig i tänket ang kastrering, men jag fick omvänd reaktion på min när vi kastrerade honom. Han var hur mesig som hells som hingst men för vår egen del då vi har många ston o inte hade nån tanke på att avla med honom så kastrerade vi. Men efter kastreringe så blev han mycket vassare både psykiskt o fysikt.

CelsiusT
0

#50 Okej, ja det är väl ett bra svar =)

Jag tycker bara det ser så konstigt ut när man ser folk (ser flera stycket runt omkring här) som har ridtravare och sparar dom som hingstar och dom har svårt att hantera dom, dom kan inte vara med på grejjer dom vill för då är det något sto som brunstar, dom är inte välkomna på alla träningar och evenemang och inte till alla stall.Det är problem i deras stall för där finns även ston.

Jag ser liksom bara problem för dom och då känner jag det som att det där extra som folk talar om inte är värt det, eller så får man väl skaffa sig ett sto.. hehe..

Men jag har väl kanske stött på folk som inte har kunskapen att hantera en hingst, det kan ju vara där skon klämmer =P

tindra21
0

#51 jaa vill ha Izor precis som han är, han är helt i min smak väluppfostrad men med det dära lilla extra

#52 hmm jag har inte alls några problem lastar honom själv lastar ut honom själv han kan låta lite men säger jag nej så lyssnar han inga problem att rida ut med ston inte ens när dom brunstar. har aldrig honom bunden i stallgången och använder i daxläget inte ens hingstkedja. vi har 4 ston i stallet och han går i hagar brevid ston.. min lilla shettissto älskar att gå in till honom och gör gärna honom sällskap och han älskar det, hon är dräktig så det gör inte så mkt  och så klart med en shettishingt.. jag älskar verkligen denna häst han är snäll trogen och lyhörd

eftrsom jag har eget stall så har jag inga problem med att hyra in honom.

helisa
0

#53, du gör helt rätt tycker jag.

Vi kastrerade bara för att det blev bråkigt i hagarna då vi har ston, föl o valackarna i samma hage, men det var inte han som ställde till problem utan dom andra valackarna retade sig på honom, därför var det enklare att kastrera.

Jag rör mig mycket på olika travbanor o ser där många hingstar som är helt vilda o skötare/ägare lr vad dom nu är bara åker som vantar i grimskaften. Det är inte ok tycker jag

tindra21
0

åhh nää det är verkligen inte ok hingstar kan vara riktigt farliga om dom inte är uppfostrade ordentligt..det är även sådanna hingtar som har gett just hingstar riktigt dåligt rykte tyvärr

CelsiusT
0

#54 Ja precis… Det är mycket sådant man ser tycker jag. Även bland ridhästfolk, och då förstår inte jag varför man absolut ska spara på sin hingst om man ändå inte planerar att använda den i avel.

giffan
2

Hästar borde födas som valacker, och det som är något att ha till avel skulle man kunna göra till hingstar. Då slapp man en hel massa oplanerade eller planerade avkommer efter dåliga individer.

~ Anneli ~ 

tindra21
0
#56 jag har inte planerat att ta fler föl men tänker inte kastrera heller, har dock fått förfrågan om andra som är intreserad av honom men men det får bli en senare fråga Guld i mun för i år ska vi ut och tävla så kanske  vi ses ute i stora vida världen Flört  #57 usch vad tråkigt det hade varit.
CelsiusT
0

#57 Jag kan nog vara benägen att hålla med lite där.

tindra21
0

jaa tycker bara att valackar är så förbannat tråkigaObestämd men hingstar i fel händer kan bli livfarligt ska vara rätt man på rätt plats  svårare en så är det inteGlad

Tusen
0

#60 finns många bra valacker också. Inte ett dugg tråkiga.

Birke
0

#61 Precis, alla hästar är individer.

tindra21
0

#61och bra många fler tråkiga kanske de beror på vad man söker dock… Å andra sidan har bara min häst att jämföra men någonstanns är det tur att man söker olika och väljer olika för annars hade det inte varit jättekulSkrattande hihi har ju 3 ston med

tindra21
0

#61 även hingstar är individerFlört

giffan
0

Och när hingstar hamnar i fel händer blir det så jätte mycket mera fel!

~ Anneli ~ 

tindra21
0

men det har jag oxå skrivit!

giffan
0

Ja fast alla ser ju inte saker m samma ögon…

~ Anneli ~ 

Em--ma
0

Sen finns det ju också hingstiga valackar, typ som min då! ;)

/ Emma

tindra21
1

jaja man får ha vad man vill ha, bara man inte har problem och skapa sig en farlig häst vissa vill ha ston andra föredrar valackar och vissa hingstar alla är vi olika.. hästar i fel händer oavsett kön kan bli farliga och jag tänker inte försvara mig mer utan jag har en mkt trevlig hanterbar hingst utan några beskymmer och tänker fortsätta ha detSkrattande

giffan
0

Fast just nu tänkte jag nog inte mest på hanteringen.

~ Anneli ~ 

tindra21
0

men vad stör dig att han kan betäcka han är ju trotts allt en godkänd hingst i estland och varit i finland och betäckt..

tindra21
0

och jag värnar om renrasig.. känner att när man säger att man har en hingt så är man omdiskuterad överallt ohanterbar betäckningsmöjligheter jaa folk har så många ideér och den ena vet bättre än den andra men jag har en renrasig hingst som är godkänd i estland lånar inte ut honom till korsningar eller har inte gjort det i huvudtaget ännu och jag månar om renrasigt och dessutom är han fullt hanterbar vad är problemet??

Tusen
0

#72 Tror problemet är att folk tycker att det är konstigt (fel?) att avla fram en travare för att ha den till ridhäst. Det är nog mest det resonemanget folk inte håller med om. hade du använt fölet till trav hade nog ingen reagerat.

Birke
1

#73 Tror jag med! Men skit i andras åsikter, det är din häst! Jag skulle absolut göra det.

tindra21
0

jag har inte ens skrivit rakt ut vad jag ska använda mitt föl till så även där har ni förutfattade meningar… det ända jag skrivit är att jag ska ha fölet som allround vilket infattar trav oxå i allafall för mig väldigt många travhästar används att ridas på oxå av sina tränare. båda föräldrarna har bra hästar bakom sig…

Tusen
0

#74 Du skrev "jag har valt att avla fram en renrasig varmblod till ridning för att jag anser att det är en förträfflig häst att använda som allroundhäst."

Det är väl den meningen som ifrågasätts. "renrasigt varmblod till ridning" Svårt att tolka det som att fölet skall användas till trav också, när man skriver på detta vis. Allrond betyder (i ridkretsar-eftersom fölet skule bli ridhäst) att den skall användas till mer än 1 ridgren. (Hoppning-dressyr är väl det vanligaste även om det finns fler dicipliner). Svårt att tolka det som att den skall användas till trav också.

giffan
0

Jag kan bara personligen tycka att det är fruktansvärt onödigt att avla djur bara för att man gillar två individer. Speciellt när det redan finns ett överflöd av varmblod. Vad är det som säger att den individen du får fram kommer passa till det du vill ha den till?

Och vart hittar du att han är godkänd?

Du kommer dessutom regga fölet i estland vilket betyder att den inte kommer kunna starta i alla lopp i sverige (om du nu skulle ha den till trav) Fast du kanske tänkte tävla trav i estland??

~ Anneli ~ 

tindra21
0

nää nu får ni lägga av ialf gör jag de.. jag ska köra hästen med, är det tänkt och varmblod är förträffliga ridhästar det står jag för.. han är godkänd inget jag behöver överbevisa för er och framförallt som angår er heller för att köra häst för en sulky betyder inte qatt jag ska tävla… detta var sista inlägget för mig tack och adjö

elli-kleo
0

#78 håller med dej, nu får ni ta och lägga ner den här diskutionen ni bara kastar på varandra

giffan
0

#78 Jag var ju bara intresserad av vart man kan se hans statistik som avelshingst.. Är det något konstigt i det??

Och man har väll rätt att yttra sig i en fråga… Jag talar bara om vad jag tycker om saken. Gillar man inte kritig så behöver man inte starta sånna här trådar.

~ Anneli ~ 

polgara
0

Somliga är bara ute efter att kritisera

Tusen
0

Avskyr dessa före och efter bilder. Det förväntas att ALLA ska tycka att hästen blivit så mycket bättre. Och skriver man inte det utan undrar eller tycker annorlunda så är man bara gnällig.

Lägger man upp inlägg på detta vis måste man kunna ta en negativ kritik också.

tindra21
1

hihi vist kan man vara nyfiken #80 men den dagen du är intresserad att använda honom och jag är intresserad att låna ut honom  så ska jag plocka fram statitiken åt dig men tills dess kommer jag inte att mätta din nyfikenhetFlört

#82 Ärligt talat jag tål kritik igentligen bryr jag mig inte så mkt om vad folk tycker eftersom min häst är snygg och detta bekräftast även av vetrinärer hovslagare tränare mm ville bara visa upp honom här vilket jag anser inte är jättefel, tror mest att problemet ligger i att han är hingst men som sagt er huvudvärk.

giffan
0

#83 Och varför var så tvär? Om han nu har varit / är godkänd varför skulle jag inte få  ta del av det då? Tycker sådan statistik är jätte intressant så det är ju nästan löjligt att säga så som du gör. För hur skulle jag kunna bli intresserad av en hingst jag inte vet något om?

Jag har inget problem med att han är hingst.

~ Anneli ~ 

tindra21
0

eftersom du sagt vid flera tillfälle att man inte ska avla fram fler varmblod eftersom vi redan har ett överflöd

Jag kan bara personligen tycka att det är fruktansvärt onödigt att avla djur bara för att man gillar två individer. Speciellt när det redan finns ett överflöd av varmblod.

så varför skulle du vilja använda min häst i avel med den värderingen du har ??

giffan
0

#85 Har jag sagt att jag skulle vilja det. Jag gillar att läsa olika statistiker på hingstar och då du säger att han är godkänd i estland/finland så är det ju intressant att läsa vad den avelsvärderingen har sagt om honom. Och det skulle inte fungera att använda din häst i avel här i sverige iallafall. För han måste avelsvärderas här i sverige först.

~ Anneli ~ 

Laday
0

Jag tycker han är jättefin!

Och vad spännande/kul med ett föl. Hoppas allt går braGlad

Birke
0

Låt människan avla fram de djur hon vill, det viktiga är att hon och hästarna har det bra.

Det finns överflöd av alla hästar.

Tusen
0

#83 Nej, jag bryr mig inte ett dugg om att han är hingst. Har själv en godkänd hingst så jag vet att det finns trevliga hingstar. Nej det jag inte gilar är när man sätter ut en före och efterbild och förutsätter att alla människor ska tycka att hästen blivit såååå mycket bättre än tidigare. Speciellt då ridtravare.
De flesta verkar vara av den uppfattningen att entravare i träning inte har några muskler och är allmänt vanskötta. Det är den uppfattningen jag inte gillar, då den inte stämmer med verkligheten.

Hade du velat visa upp din hingst så hade det väl räckt med att visa bilder på hur han ser ut nu. Detta har INGET med hur du tycker han såg ut förrut.

CelsiusT
0

#89 Jag kan nog hålla med dig lite där. Det känns som om många anser att dom räddar en häst när dom låter den bli ridhäst efter travarlivet. Det tycker jag är en konstig och vriden bild av travare som jag tror lite grann gör att travare får/har lågt värde, eller om den bilden kanske skapas av lågt värde?

Detta tycker jag kan speglas många gånger i dessa "före och efter" trådar som faktiskt skapas en hel del av här på ridtravare men inte alls så ofta på andra sajter - varför då? Visserligen är det lite skillnad på en travare i trav och en travare om rids men inte så stor att man måste lägga upp före och efter trådar om det (som man ju annars gör när det sker stora förändringar). Många travare används ju både till trav och som ridhäst samtidigt, det skiljer liksom inte så mycket känner jag.

"Före och efter"-trådar känner jag hör hemma när man gjort om frisyren helt eller gått ner mycket i vikt, men inte om man bara toppat håret lite eller tappat något kilo.

Det kan ju vara så att jag missuppfattat det här med att lägga upp "före och efter"-trådar men det här är mina reflektioner. Kände att jag i detta inlägg kanske dissar den här typen av trådar väldigt mycket, men detta är min åsikt. (och jag vill med mitt inlägg inte göra några anklagelser mot någon specifik utan jag pratar i allmänna ordalag)

tindra21
0

#89, 90

faktiskt rätt tänkt, långt i från alla travare är missskötta utan lever ett helt suveränt liv som travhäst.

[Tovab]
0

Jag är ledsen men såg knappt nån skillnad på det översta bilderna :/

Men på de andra bilderna du visar upp så verkar han vara jättefin Skrattande

tindra21
0

ett försök en film

tindra21
0

ett försök till en film

izor

tindra21
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

löshoppning idag inte högre än 60 cm pga underlaget

tindra21
0

Försöker oss på att arbeta i samlad galopp och så försöker vi oss på att hoppa några småskutt

http://www.youtube.com/user/AnderssonGabbi#p/a/u/0/XrUG7W95v2U

tindra21
0

iizor lite tjockare och massa mer muskler

tindra21
1

izor igen ingen som tycker han ser fin ut???

Emmma
0

på sista bilderna ser han skit fin ut! :) kraftigare och som sagt mycket mer muskler en de första :)

tindra21
0

Tack :)

[Messier]
0

Gu vad han är lik min häst på visa av bilderna!!

tindra21
1

ja o Izor i väg på jägersro

tindra21
1

älskade häst

tindra21
2

Ja o Izor på jaktritten

Birke
0

Han ser väldigt läcker och kraftig ut, helt klart en man i min smak;)

tindra21
0

:) Tack!

[Zkold]
0

Urläcker!Kyss

tindra21
0

Åhhh Tack snällaSkrattande

[Zkold]
0

#108 Säga vad de vill om pannluggen men sjutton vad söt han var i den!Tungan ute

tindra21
3

Här är hans 7 månaders son Shiraz väldigt lik sin pappa:)

tindra21
1

Så här ser Izor ut idag

tindra21
0

Min fining

tindra21
0

<3

idaaforsling
0

Supersnygg häst! Jag personligen tycker att det syntes stor skillnad redan i inlägg #0 och #1.

Det här med en "travarkropp" och en "ridhästkropp" så tycker jag att absolut snyggast är en häst som arbetas på flera sätt. Både körs och rids :)

tindra21
0

Tack

[CarolinaBabica]
0

Din häst är verkligen superfin och det är fölet också! Håller med om att fölet är lik sin pappa. Har du någon bild på mamman till fölet?

tindra21
0

Mamma rosa

tindra21
0

Mamma Rosa med lille Shiraz

tindra21
0

Snygga Shiraz

tindra21
2

Hopp rejs med kompisen något Shiraz fullkomligen älskar

[CarolinaBabica]
0

Åh gud så söt han är!

Mamman också, men han har verkligen tagit efter mycket från sin far.

tindra21
0

Jaa han är lik pappa nästintill kopia och dessutom väldigt trevlig!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.