Bra täckesförvaring
Jag jobbar på en ridskolan och vi har sjukt många täcken och jag vet inte riktigt vart jag ska lägga alla. Just nu har vi några fleece- & utetäcken i sadelkammaren men resten ligger på logen och där mår de inte alls bra. Eftersom det är en ridskola så har vi inte överdrivet med ledig plats i sadelkammaren så är det någon som har någon smidig, billig och bra lösning?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Garderober, det brukar ju finnas billigt på en överskottsmarknad eller liknande. Då kan ni dessutom sortera efter storlek så blir det lätt att hitta.
då blir problemet vart vi ska ställa de=/
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
loftet kanske?
vill inte behöva gå långe sträckor för att lämna/hämta täcken..

"hissa" upp dom i taket på sadelkammaren med hjälp av rep och "plankor" ? :)
har inte så högt i tak.. isåfall måste läraren sätta upp dem på kvällen när alla lektioner är slut och det hinner man nte..
Höga hyllor i sadelkammare eller andra utrymmen? Höga hyllor tar ingen onödig plats och är lätt att vika ihop o slänga upp täckena!
Annars är det väl bara till och börja rensa bort onödiga täcken ;-)
vi hade oxå överdrivet med täcken. men vi tog en planka och spikade upp i ett hörn, där fick dom hänga, vart en aning osmidigt sätt att ta fram täcket underst på. men det funkade :)
alla har jätte bra ideer men tyvärr så funkar de inte för oss, då vi har som sagt väldigt ont om plats och nytjar all ledigplats.. :/
Höga hyllor som fästs på väggen alt. en planka kräver i princip ingen plats eftersom det ändå är outnyttjat område? Vi pratar alltså om hyllor över huvudhöjd. Tror inte det finns någon lösning på ditt problem tyvärr eftersom ni vill ha dom nära men har ingen platas alls för att kunna ha dom det. Eller jo, slänga hälften så resten får plats på sina platser kanske ;-) haha men lycka till! Hoppas du hittar en lösning
Kanske du skulle visa med en bild hur det ser ut i stallet då. Svårt att veta när man inte varit där. Vi har oxå dålig plats, så här får hästarna ha täcken apå sig. Övriga hänger vi utanför boxarna på täckeshängare. Andra har vi på krokar där det finns lite plats över.
Om du har dom liggandes nu på logen så får du väll göra någon lösning där, ex någon låda ex sånna man kan ha trädgårds möbel dynor i. Eller garderober som någon föreslog.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus