Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 956 ggr
Pelzi
0

Hjälp :(

Jag har ett problem en av mina medryttar hästar ska säljas jag har ridigt henne i 3 år ridigt ut med henne själv också och vi passar i hop hon är verkligen snäll ett sto på 8 år perfekt ålder inte gammal eller på tok för ung, bockar aldrig eller skenar i väg när hon har över energi. hon är perfekt första häst, galoppen måste man bara lära om in då hon varit på tränings läger i 9 månader. Och i går så red jag henne hon hade inte blivit riden på 9 månader och hon var som vanligt. Hon har heller aldrig varit sjuk hon som äger hene vill också att jag köper henne vi får även ta henne på avbetalning och foder innan, bara 5 tusen kroner för henne det är ett riktit bra pris finare häst får man leta efter. jätte snäll att köra dessutom perfekt familje häst. Vill så fruktansvärt gärna köpa henne obeskrivligt gärna men mamma säger kanske vi måste kolla om vi har råd. verka hovarna kan jag själv (dock ta hovslagaren då och då för att se att dom ser bra ut) och försäkring 1500 per år stallplats 1000kr månad. Mamma vet att jag verkligen gillar den hästen men vi har kanske inte råd. Vad hade ni gjort? behöver tips, vill obeskrivligt mycket inte förlora denna häst.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Birke
0

Verka hovarna är inte bara tt göra själv om man inte har någon utbildning.

Du har barnbidrag/studiebidrag på ca 1000kr i månaden och om du är villig att avstå det samt födelsedagspresenter och julklappar (osv), plus om dina föräldrar kan skjuta till lite när det behövs så skulle det nog kunna gå ihop.

Pelzi
0

#1 det är en som lärt mig så jag har gjort det några gånger jag kommer ju då själv klart ta dit en utbildad hovslagare då och då för att se så att allt är bra.

Ja klart jag kan avstå från presenter och sänka min månads peng från 400 till  kanske 150-200 då man också vill kunna köpa lite godis åt sig iallafall :P älskar ju hästar :) gör allt för dom.

Pelzi
0

kommer även sluta på ridskolan och sluta betala min medryttar häst också och då det kostar ju 800 i månaden också samt min lilla syster också då blir det 1200 kr över då hon också själv klart får rida hästen så mycket hon vill då :)

Men det är ju en travare isåfall hon har även blivit riden sedan hon var 2.5 år så hon har ju inte bara travat äskar verkligen detta varmblod.

Bunn
3

Avstå från att köpa godis för 150-200 kronor/månad och lägg dem på hästen istället. Och säger din mamma att du/ni inte har råd så tycker jag du ska lyssna på det. Hästar kostar MYCKET pengar, mycket mer än vad man tror.. Tänk också på att själva köpet av häst är förmodligen det billigaste utlägget du har.

Och de tar väldigt mycket tid också. Du verkar rätt ung så jag antar att du går i skola.. du vill säkert hinna med kompisar och annat samt läxor så fundera en extra gång på om du verkligen har tid och råd. 

Jag har sett många, både hästar och andra djur, "komma och gå"..
Vad jag menar är att jag verkligen har fastnat för en viss häst, som jag verkligen, verkligen velat ha, men inte haft tid/råd/möjlighet att köpa just då. Det är jättetråkigt, absolut, men det kommer fler chanser, jag lovar! Jag är 27 och har så sent som nu i sommar köpt min första, egna, häst.