bilder från hopsläppet
Här kommer en bildbomb!
Jag bytte stall sista helgen i september för att tidigare stallägare skulle flytta och visste inet om de nya ägarna skulle hyra ut platser på lösdriften.
Så vi traskade från gamla stallet till nya på lördagkvällen, så fick han stå inne med två av de nya hagpolarna över natten och sen släpptes de ihop på söndagsmorgonen. Min häst har varit en riktig bitch vid de senaste hopsläppen. Vid hopsläpp i blandflock har han tagit stona som sina och ingen annan har fått gå nära dem, blandflocken blev en valackflock men ena unghästen blev då hans flock istället och nåde den som krökte ett hårstrå på honom. Därför var det extra spänt hur han skulle bete sig i nya flocken, också den bara valacker och han kände ingen sedan tidigare.
Det verkade gå otroligt bra! Finns ett sto i stallet som går i hagen bredvid men henne får han aldrig kontakt med. Han har fortfarande inte kommit in i gänget riktigt, verkar gå lite trögt. Det innebär att han inte kan stå vid höbalen 24/7 som tidigare och det är jag väldigt glad över. Har ibland varit orolig över att han aldrig får komma fram och äta men isf borde han kasta sig över hötussarna jag ger honom inne i stallet och ibland ratar han dem totalt.
Finns både för och nackdelar med nya stallet som alltid, ridvägarna har vi kvar från de gamla stallet för vi flyttade nog inte ens en km och jag har t.o.m. närmre till ridhuset där jag har ridhuskort som jag knappt nyttjat…

finns fler bilder på den minimalt aktiva bloggen http://standardbred.bloggplatsen.se/ Han kan få till lite flashigt bensprattel ibland när han "showar", men tyvärr ser det inte lika häftigt ut när jag sitter på :P