Hur gör ni, erfarenhet..
Vad har ni för erfarenheter av bomlösa sadlar? Bra/Dåligt? Olika märken? Kvalité?
Är även intresserad av vadi rider i för sadel på er travare?
Mycket tacksam för alla svar!! :D
Jag har en KenTaur hopp till min häst :)
jag har bomlös till mina travare. har tappat räkningen på hur många olika sadlar jag provat men aldrig hittat nån som passat både mey och hästen.
Jag trivs med den och känner att hästarna har mycket friare rörelsemönster än med en "vanlig" sadel. det enda negativa är väl att man inte kan sitta upp från marken direkt. fast å andra sidan hade jag nog inte kunnat det ändå på min stora tjejj 

2# Vad har du för märke på din, var är den köpt?
Jag känner samma på min, hon är en tunn tjej på 162 så att det är inte det lättaste att hitta en sadel till henne :)
Hade stora problem att hitta sadel till min häst. Då en kom och skulle provrida och hade egen sadel med, en bomlös. Den va sååå bra låg bra på alla hästar osv..
Hon fick sitta av flera gånger och rätta till sadeln… Så den passade inte min häst iaf.
Själv har jag en jätte gammal Passir hoppsadel.. den ligger bra på alla, nästan. Haft den på ponnysar till riktigt stora hästar. Underbar sadel.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Jag har ridit i en bomlös sadel hos en släkting och jag säger bara no way. Jag gillar det inte. Till min häst har jag en throwgood allround sadel och den är hur bra som helst
http://www.hippson.se/shop/hast/sadel/pfiff-bomlos-sadel.htm
här är sadlen jag har. verkar dock inte finnas med på sidan längre ? eller är det bara jag som e trög å ente hittar :P kan iaf rekkomendera den om du hittar den. har 2 travare,väldigt olika i kroppen och sadlen ligger kanon på bägge både i hoppning klättring och full rulle över åkrarna :P

Den verkar väldigt lik börjes bomlösa. Tror du att det kan vara någon skillnad på dem? :)
Sen undrar jag om det är någon som vet något om en bomlös sadel med flyttbara paneler undertill? Hur är dem för hästen? :)