Hur kan vi rida?
Jag och en kompis håller på att hoppa en av våra skötarhästar just nu, inga höga hinder, utan bara låga eftersom vi ska lära honom att det är roligt att hoppa! ;) Vi rider i en hage, eftersom dom inte har en paddock. Men hagen funkar lika bra :) Har ritat en liten överblick över hagen. Glömde skriva dit att det runda mörkgråa är stora stenar och det bruna är en elstolpe. Tror inte jag missat något nu. Men iallafall, vi skulle behöva sätta in några mer hinder, men vet inte riktigt var. Samt så vet vi inte vart vi ska fortsätta när vi kommit till frågetecknet jag ritat på bilden. Några tips? :) Kanske några nya ridvägar också? :)
Kraam från Ryttarensofia!
PUTT! :)
Kraam från Ryttarensofia!
Det beror ju på hur underlaget är, Men jag tänker att man kan sätta hinder på kort ändorna, och sen rid allt igen fast åt andra hållet… kanske? svårt att förklara, men man kan ju bygga svinryggar, så kan man hoppa åt båda hållen, och solfjädrar i svängarna. Sen kan man ju sätta ihop hindrena som ett V typ så man kan rida igenom, Längd honder man kan rida mellan och över… Finns så mycket man kan göra.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus