Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 918 ggr
[Lisa_Nowa]
0

Hur länge...

Hade ni ridit innan ni skaffade travare?Glad

matolo
0

Jaa ett par år , jag tycker att det är viktigt att man kan rida innan man skaffar sig en travare men det kanske bara e vad jag tycker Glad

www.lollie.devote.se

campiella
0

Har ridit i hela mitt liv och fick min första travare när jag var 20. Ren slump att fb bekant ville låna vår lilla shettis som jag såklart vuxit ifrån sedan lääääänge,tull deras lilla dotter. Samtidigt hade dom ett sto som gjort sitt på travet och nu bara gick i en hage och skrotade så bi bytte helt enkelt. Ett är senare fick jag ta hand om ytterligare en travtjejj och nu har jag alltså 2 underbara hästar :-) hade aldrig tänkt tanken att skaffat travare då jag alltid älskat stora rejäla kallblodmey vad gör man när man blir kär

olympiathurfjell
0

Jag hade ridit i 13år och så fortfarande, köpte henne för två månader sedan. Innan dess så har jag ridit alla möjliga hästar… Både travare och "vanliga" ridhästar osv…

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[3rixon]
0

Jag hade ridit i 13 år innan jag skaffade min första travare, köpte henne också för två månader sedan som olympiathurfjell. Men min första häst, en korsningsponny fick jag för lite mer än fyra år sedan, och henne har jag kvar!

[Lisa_Nowa]
0

Okej,tror ni det är en "fördel" om man köper en travare som har gått monte,eftersom dom har haft ryttare på ryggen då?Inte för jag hade tänkt å köpa en just nu men jag bara undrar!Skrattande

campiella
0

det beror väl helt på vad man ska ha hästen till, vad man kan själv och såklart hästens personlighet i övrigt och hur mycket den är riden utöver monte´n. :) Är den tränad med ryttare enbart till lopp så är den jue lärd att så fort den får ryttare på ryggen ska den springa fortfortfort så då kan det kanske tillochmed vara en nackdel att den är tränad i monte ?

Ja jag har ingen aning egentligen jag bara spånar och fundilerar :P

[Lisa_Nowa]
0

OkGlad

Apnea
0

nej fick henne när jag var åtta och hade aldrig ridit innan, annat än typ ponnyridning i slåttsskoen x)

[Lisa_Nowa]
0

putt