Debuterat 70cm!
Idag har jag och min ridtravare Reno debuterat 70 cm på tävling. Första gången vi hoppade i galopp, på filmen ser det ganska fort ut, men för att ha en omusklad galopp så är han ju jätte duktig som orkar hålla den emellan! :) Nästa tävling den 28 april, kommer vi att hoppa 70 och 80 cm.
på hinder nr 5 i filmen blir han lite skaj för dörren och ser inte riktigt hindret, kankse var ite bra att han rev där för han lyfte jätte bra de 2 hindrena efter!
Började utbilda honom i augusti förra året, och har bara varit med på 2 st klubb hoppningar innan förra året, så vi är väldigt gröna. Men jag är jätte stolt över honom för att han är så villig till allt, trotts att allt är så läskigt så gör han alltid som jag säger. underbar! :)
60 cm i trav:
http://www.youtube.com/watch?v=kKekZ_AfIjg&feature=youtu.be
70 cm i galopp! :)
Grattis :)
Kraam från Ryttarensofia!
Vad duktig han var :) Jag tror han kommer bli toppen bara man ger honom mer tid :)
Vad duktig han var :) Jag tror han kommer bli toppen bara man ger honom mer tid :)
Tack :) de tror jag också. Vi tränar så mycket vi kan ! :)
Vad har du för tränare?
Jag hade världens bästa, han trodde på Flechen ända från början (även om inte jag gjorde det).
Flechen har gått för många tränare både A-tränare och tränare som ridit i landslaget och visst dom har varit bra, men ingen har varit så bra som Peter :)
och nu har vi hoppat 80 cm! :)
det går lite fort, men det är för att han inte orkar en hel bana i kort galopp. i 70 cm höll jag i honom, och då tappade han galoppen vid flera tillfällen, så sa en kompis till mig att släppa på han lite mer i 80, och då gick det jätte bra! han är inte alls stark eller tung i munnen :) nu ska han bara orka hålla galoppen i kort galopp så startar vi lokal sen, förhoppningsvis till hösten! :)
vad tycker ni?
Vad söt han är, han ser nästan exakt ut som Flechen gjorde förr. Jag tror att han kommer bli jättefin om något/några år :)
Tack!!:) ja det går ju framåt hela tiden!:)
Ny film från idag :) "Reno från idag"