Säger "Emma kom och ta mig"
Hittade en åring på hastnet som är tillsalu då ägaren (uppfödaren) lagt av med trav och om ingen köper henne så går hon till slakt, hade jag inte haft fullt i stallet hade jag tagit henne direkt! Åh, känns så rätt, så bra bara genom att kolla på en bild så känns det som en häst för mig.
Annonsen finns här
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Man blir ju nästan gråtfärdig..och förbannad…Hota med slakt !!!!!!!!!! ????
a de tär lite lågt, det gillar jag inte (känns som alla hotar med det för att få sålt hästarna, sänk priset så ska du se att hästarna blir sålda..)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Men är ju egentligen samma med vilket djur som helst…Men har man skaffat,ska man åtminstone se till behålla djuret i fråga..Är ju i princip jämförbart med att skaffa barn…….. "näää vi har inte råd ha lilla Ola…..Vi får avliva honom" Tänk om man hade funderat så om barnen….Har själv två katter,och dom är min familj--mao oavsett ser jag till dom har det bra…Ok dyrt ha häst,men avliva en fullt frisk 1år gammalt sto,som desutom är fullt friskt !!!!!!! Bara tanken är absurd…Men om det är ekonomin som spelar in ?? Sätt henne på foder eller nåt ?? Finns väl travgymnasier som om inget annat kan ta henne mot foder och drift ?? Bara hoppas,Emma,att ägarna läser din tråd..
Men är ju egentligen samma med vilket djur som helst…Men har man skaffat,ska man åtminstone se till behålla djuret i fråga..Är ju i princip jämförbart med att skaffa barn…….. "näää vi har inte råd ha lilla Ola…..Vi får avliva honom" Tänk om man hade funderat så om barnen….Har själv två katter,och dom är min familj--mao oavsett ser jag till dom har det bra…Ok dyrt ha häst,men avliva en fullt frisk 1år gammalt sto,som desutom är fullt friskt !!!!!!! Bara tanken är absurd…Men om det är ekonomin som spelar in ?? Sätt henne på foder eller nåt ?? Finns väl travgymnasier som om inget annat kan ta henne mot foder och drift ?? Bara hoppas,Emma,att ägarna läser din tråd..
varför hoppas vi att ägaren läser min tråd? :S
Hon inser hotet om avlivning av ovanstående sto är helt
vansinnigt
Fast när den är ett år går det inte längre att lösa papprena för travet…så den där lär man regga på annat håll..och då blir den obrukbar till travet iaf.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
fast den är ju reggad för stc
#8 Nej det är det den inte är. Den är oreggad,
~ Anneli ~
står ju i annonsen "Priset är satt efter vad det kostar att lösa språngsedeln och stc reg" eller hon kanske menar att den inte är det, jag kanske har missuppfattat det. Fast jag bryr mig inte om det är reggad eller jag vill inte ha den till trav iaf :)
#10 Ja precis, hon menar att det är den kostnaden..
Men oavsett om man vill ha den till trav eller ej så lär ju hästen ha ett pass, vilket den här inte har… så det kan bli dyrt att lösa det. Och ska man regga den som sin egna ras så skulle man gjort det före den va 6 månader, annars blir det dyrt, och efter ett års ålder så går det inte… Så nu lär den bli korsning eller något… Men det ska iaf tas DNA prover och annat…
~ Anneli ~
tur att jag inte ska ha den då, även om jag vill :)
#12 Ja, men nästan synd på en så gullig häst…
~ Anneli ~
eller hur! HAde jag haft en häst mindre eller en box till hade jag nog tagit de, pengar är det inge problem med. Innan jag köpte Ambra så fick jag se kort och redan då var jag fast, innan jag ens provridit och det är samma med denna. Ambra har jag fortfarande kvar och nu är det snart 6 år sedan som jag såg henne på bild för första gången :)

Verkar som den hittat hem, annonsen finns i alla fall inte kvar.