Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 01-allmänt-om-ridtravare
Läst 634 ggr
Wisby9211
0

Ridtravare - i mitt hjärta?

Jag har haft 4 travare i mitt liv, alla från travbanan. Och nu var det över ett år sen jag sålde den sista hästen jag hade men nu har vi flyttat till en gård på landet, jag har ordnat upp mitt liv och fixat en rejäl budget för att kunna skaffa häst nästa sommar, anledningen till att jag inte skaffar nån nu är för att jag håller på med körkortet och vill koncentreraa mig på det, men nu till min fråga!

Jag har suttit på blocket och hastnet och kollat på alla möjliga raser men kommer hela tiden tillbaka till varmblodig travare, kan det vara så att jag älskar den rasen så mycket fast jag själv inte vet om det?

Dom är ju perfekta hästar till hoppning och distansritt vilket jag vill hålla på med, inte höga klasser men kankse nån gång.

Jag vill ha en häst som är envis, trogen, lättlärd, modig, lätta steg och en underbar kompis!

Vad tror ni är travare den hästen som mitt hjärta vill ha?

Har ni haft nån annan hästras och sen insett att det alltid varit travaren ni ville ha`? berätta gärna!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Zaphix
0

Hästen jag har nu är min första egna häst, men hade ett varmblod på delfoder/helfoder innan. Har en kallblodstravare nu.

Köpte en travare för att de var i en bra prisklass och de var körda mycket då jag ville prova på körning. Valde kallblod framför varmblod då de har lättare för att bära upp ryttare och samla sig, bättre hållbarhet på dom också.

Tror inte jag vill ha ett varmblod trots att jag gillade foderhästen mycket, vill ha en häst som har lättare för att hålla ihop kroppen och är stabilare att rida. Och jag är inte så säker på att jag skulle köpa en kallblodstravare igen, deras psyken kan vara väldigt krävande.

Nästa häst blir nog antingen ett helt vanligt halvblod eller så en wesh mountain att tävla körning med.

Men troligtvis lär det väl bli ännu en kallblodstravare, verkar som att jag dras till dom ändå.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg