Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 13-annonstorg
Läst 1412 ggr
Flickan
1

Elliot Palema till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då Elliot inte verkar allt för pigg på det här med trav så försöker vi nu sälja elliot till någon som vill ha en ridhäst istället. Elliot är ca165cm vet ej exakt men han är stor och viktbärande.

Han kan skritta,trava och galoppera samlat. han kan inte galoppskänkel. han kan skänkelvikning åt båda hållen.

han är duktig på att hoppa, väldigt storgalopperad så vet inte hur lätt det är i en paddock men vi har en femhundrameters bana i skogen där jag satte hinder på ca 40 cm och dem hoppade han mjukt och fint i följd utan att tappa galoppen en ända gång. Han är stel i höger sida och skulle nog må bra av en equiterapheutbehandling men om han bara ska myssla runt i skogen går det bra ändå.

jag har behandlat (bränt) en harhas i vinterförutom det har han aldrig varit skadad, inget i leder eller senor… han är världens snällaste, den ändå häst i tävlingskondition som jag kan stanna mitt i ett banjobb, hoppa ur och rätta till något på sele eller huvudlag utan att han försöker gå sin väg.

Han verkar kunna gå ihop med alla hästar. just nu går han ihop med ettårshingsten. men han har också gått med både ston och vallcker.

jag tycker väldigt mkt om den här killen och hoppas att han kan komma till ett riktigt bra ställe.

Titta in på hemsidan www.bastforhast.se

hör av er via pm om ni är intresserad.

Apnea
0

Skit snygg, satt och dreglade på han över hastnet häromdagen, han blir nog lätt att sälja till ett bra hem! :)

[cuutiee]
1

Otroligt fin!

Flickan
0

Finns det inga seriösa människor som ärr intresserade av min kille? kom igen nu, han är ett kap. rätt hem är viktigare än pengar så hör av er om ni är intresserade…

sofka189
0

Jag har skickat PM