Ridlektioner för ridtravare
Ridlektioner för ridtravare- och skogsmulleryttare
Jag är utbildad ridledare via SIF (svenska islandshästförbundet) och har flera års vana av att instruera. Riktar mig till ridtravare och skogsmulle-ekipage som känner att de inte "passar in" på ridskolans träningar eller på lektioner för de kända högutbildade tränarna. Eller helt enkelt för dig som vill träna för att det är kul att utvecklas i sin egen takt tillsammans med hästen utan krav på förkunskaper - vi lär oss tillsammans i lugn takt!
Mycket fokus ligger på samspel mellan häst och människa, ledarskap från marken och från sadeln. Mental ridning, kroppsmedveten ridning och även problemlösning.
ALLA raser välkomna!
Jag håller till i Sandviken, gävleborg. Kan åka ut till stall i/runt sandviken, annars håller jag mina lektioner på Gestrike sportryttares anläggning i jäderfors (tidigare ovansjö rs) Rider man på deras anläggning tar jag inte ut någon rese/bensin-ersättning vilket jag gör annars om jag ska åka ut.
"Verksamheten" drivs än så länge som hobbyverksamhet, den saknar vinstsyfte och ev. överskott deklareras.
Se min hemsida för mer info och även Referenser från tidigare och nuvarande elever! Kontakta mig gärna om du vill veta mer eller boka lektion, gör det via kontaktformuläret på hemsidan!