Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett08-mont-trav
Läst 2937 ggr
Polenta
1

Aktiva travare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara jag som har en aktiv tävlingstravare på detta forum? Min kuse utbildas inom ridningens alla konster nu för att coola ner sig lite i hjärnkontoret då han är av den hetare varienten när han har en vagn bak i rumpen. Han är riktigt duktig och tycker det är bra trevligt att ta en tur i skogen, klättra lite eller rida en sväng i paddocken.

tesslan
1

Jag har oxå ett varmblod som är aktiv inom travet som jag nu håller på att ta licensen med. För att så småningom börja rida och köra lopp med :)

Jag tränar henne även mycket att hon ska bli lugnare, då hon har väldigt lätt att stressa upp sig..Men det har blivit lite framsteg och denna bild var ett tag sedan då hon var mycket tunnare än vad hon är nu.

Vi jobbar på och gläds för varje litet + vi får på träningarna och i hanteringen :)

Polenta
0

#1 Vad är det för stam på din? Har hon startat innan? :)

Tanken var att även jag skulle köra lopp med min, men han är ganska vass på banan även om han lugnar ner sig i loppen betydligt. Jag fick chansen att köpa min absoluta drömhäst, och då gjorde jag de även fast tanken var att jag skulle köra lopp med hästen jag köpte :P Men det kommer, ska morska till mig lite o köra något provlopp med honom först :)

tesslan
0

#2 e: Sacred Spirit(stavning) u: Lady Q :)

Hon har gått 4 lopp utan placering. Men hon är bara 4 och vi utvecklas tillsammans så det kommer framöver :)

Polenta
0

#3 Aha vad spännande :) Ja absolut, man ska inte ha för brottom. Min började starta först som 5 åring o då var han lovande som 1-2 åring men gick tyvärr sönder. Och han har verkligen behövt den här tiden på sig att läka, och växa i sin otroligt stora kostym. Min har tjänat drygt 100 på 12 starter, o då var han ostartad när jag köpte honom.

ellinorrasmusson
0

Min systers har en travare som startar, han är väl ingen stjärna men han är en fantastisk amatörhäst och väldigt bra att lära sig på.

När vi köpte honom red vi in honom, men eftersom han är lite speciell tog det nästan två veckor för att få honom att slappna av när vi satt på honom. Han är väldigt trevlig och rolig att rida och han rids för att han är så smal och muskelfattig. Han börjar äntligen se bättre ut, men han kommer alltid att vara av den tunnare typen.

Bilden gör honom egentligen inte rättvisa, men det var den enda jag hade på datorn :-) Han brukar se lite gladare ut haha! :p

// Ellinor Rasmusson
medarbetare på
engelskt fullblod ifokus

Qalaspuff
0

Jag har för tillfället bara ponnysarna jag är aktiv inom travet (iofs ponnytravet) med, men ska inom någon framtid, när jag lyckats coola ner min lilla nordisdam, förmodligen ta monté licens på henne. Alternativt betäcka henne med en nordis, ska betäcka henne med en arab nu i veckan, och forma en travare från grunden, istället för att lära om och sen gå tillbaka på gamla spår. Skrattande

Månflisa, som nordisen då heter, på bilden, har varit kvalad en gång och skulle starta men blev struken av någon anledning så hon har egentligen aldrig kommit till start.

Tusen
0

Det är nog ändå rätt många travare som både rids och tävlar i trav.
Just nu har vi en tvååring, som naturligtvis inte rids just nu, men som ska starta i både trav, onté, samt hoppning och dressyr.

Vi har tidigare haft ett varmblod som tävlade mest i monté men var samtidigt en riktigt duktig dressyrhäst.

Har även haft ett kallblod som både fölat och ridtränats och som idag fortfarande tävlar i trav.

Foto: Bea Jacobsson

Polenta
0

Idag ska Belle gå första banjobbet efter han blev åtgärdad och har haft en kortare vila, ser allt bra ut så anmäler vi ut till start nästa fredag :)