Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett18-träning
Läst 1105 ggr
Ridtravaren
6

Ser ni någon skillnad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är detta inte världens bästa bilder men det var de bästa jag kunde jämföra med (med tanke på att rörelserna är lika), så det får duga! De 2 översta bilderna är det 5 månader emellan och de understa 3 månader. Många i stallet som sagt att han inte ser ut som samma häst längre men vi ska fortsätta bygga muskler och arbeta vidare för vi har bara börjat.

**Men säg gärna vad ni tycker! Kul med andras åsikter också!
**(det är alltså de 2 bilderna till vänster som är nyast) Skrattande

velepa1986
0

Jättefin har han blivit, bra jobbat!

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

Missunde
0

Det är en jättestor skillnad, bra jobbat! Glad

Han ser ut att gå mycket stadigare i traven nu och så ser han mer välmusklad ut.

giffan
0

Klar skillnad till det bättre tycker jag.

En fråga bara, var han ridhäst före han kom till dig eller travare?

För det e lite missvisande med alla bilder med hästar som kommer direkt från banan och man visar sen bilder på hästar som varit ridna i ett halvår, vore konstigt om det inte blev skillnad på dom…

Inget illa menat alls, och inte kritik till dig, utan bara mina tankar..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Ridtravaren
2

Tack så mycket! han är ganska lättlärd så jag får även tacka honomOskyldig

Jajamen, han hade varit ridhäst i 2½ år, men har han tyvärr flyttats runt rätt mycket för han har varit en ganska komplicerad häst enligt de som haft honom (inget jag har märkt överhuvudtaget dock?). Och den ägaren som hade honom innan mig var nybörjare och denna herren är rätt bestämd av sig då han är rätt hingstig (blev valack väldigt sent) så hon blev avkastad ett flertal gånger och hon blev rädd för honom - därav blev det inget vidare i ridningen på sista tiden. Sen var han rätt mager när han kom till mig och han hade ingen kondis eller knappt några muskler så det fick vi lägga fokus på först och främst. Och han kunde knappt någonting, endast grunderna som ledande tygeltag/halt/flytta för skänkel osv. Idag kan han däremot lite dressyrmoment, galopp och har hoppat 120. Väldigt fin, spänstig trav har han och är stabil även i kort, samlad galopp. Påväg att bli en väldigt trevlig ridhäst med andra ord! :)

[Zkold]
0

Skillnad! Bra jobbat! Han ser väldigt trevlig ut!

giffan
0

#4 Då har du verkligen ett bevis på att han trivs med dig. Grattis!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

CelsiusT
0

Kollade på bilderna innan jag läste och tänkte 'hoppas det är bilderna till vänster som är nya för annars har han blivit mkt sämre'. Läste och såg att det var just bilderna till vänster som var nya! Vilken tur! Det är faktiskt stor skillnad.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Marika Norrman
0

Mycket stor skillnad :P

Från Marika och hennes bästa vänner =)

Gå in på www.halfwayhome.se och hjälp oss att hjälpa hemlösa hundar. Ange referens Marika Norrman.