Påskdagen!
Vi jobbar just nu på att få in röstkommandon på de olika gångarterna, så att vi ska kunna börja köra sedan, och så jobbar vi på galoppen, alltså att bara få fram den.
Men i morgon/på onsdag ska vi ut och promenera, så då jäklar ska jag vara som en riktig surmärr och då ska han inte få putta på mig! :)
Vi jobbar på mycket, mest på mig :P
Dels galoppen, massa fattningar för att stärka. Sen att skritta normalt utan att vika frambenen under sig, att flytta bogen utan att välta (= jag måste sitta rätt) och så jobbar chambonen lite halvt för att sänka nacken istället för att krulla ihop sig, så att jag kan hålla koll på allt annat som ska vara med.. Får ha den rätt löst pänd så den verkar ine göra nytta, men jag ser att den där muskeln/ligamentet precis framför manken arbetar, så han lyfter nedre delen av halskotpelaren istället för att snöra ihop sig :)
Sen jobbar vi på att låta Dacke komma före utan att Crow ska stressa och vice verca :)
Det är riktigt kul att rida honom just nu, när vi precis hittat galoppen. Fast på ridlektionen i fredags var han lite toppad..hehe.. men lugnade sig sen :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Vad kul! jag tycker också att det är himla roligt att rida min häst nu, alltid roligt när det finns mycket att jobba på och när man ser framsteg:)
Idag promenerade vi, jag och pållen, vilket grannarna tydligen tyckte såg jätteroligt ut… ^^
Anrrs gör vi inte så mycket, prövar galoppfattningar uppsuttet och längtar som fasen efter att snön ska försvinna från 'ridbanan'! :)
Vi var ute på en ridtur på 1,5 timma igår, mest skritt i skogen. Men blev även endel trav och två galopper, det gick så bra. tt par språng i galoppen kändes det som vi svävade fram, aldrig haft den känslan på min häst innan.
Han var dessutom duktig i skogen, rejält kuperad skogsstig med mycket stenar och rötter, men han blev inte stressad och ville rusa fram som han brukar.
Idag fick han vila pga. min fotled strejkade.