Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 2092 ggr
Gaiezza
0

*SÖKES*

Hej, jag skulle vilja se om det är någon som råkar vara ägare till mitt kallblodstravare föl? Fölet heter HUNSBO TROLLTÖZ och är ett sto född år 2009. Mamman är min (Riga) och pappan heter TRÖNÖ TROLL. Altså Rigas mamma och pappa är: e. Rigel Jo (No) u. Pylaros. Snälla någon som vet?

Bacon, svaret är bacon. 

Siggebus
0

Hej. Jag hittade den här på travförbundets sida: https://www.travsport.se/hast/visa/670535

Där står ägare också.

Ditt föl är släkt med min Kallbloding - Troll Jahn är pappa till min och farfar till ditt föl Glad

Gaiezza
0

#1 Tack så mycket!!

Är dem? Kan du kanske slänga in en bild på Henne/Honom? :)

Bacon, svaret är bacon. 

Gaiezza
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lilla Riga piga :)

Bacon, svaret är bacon. 

Siggebus
0

Bilden överst är från travkarriären, nästa bild är nu när han blivit ridhäst och den sista är Troll Jahn - min pålles pappa och ditt föls farfar :)

Gaiezza
0

Haha var kul, rids han ockå oftast på bomlöst? :)

Bacon, svaret är bacon. 

Siggebus
0

Ja, efter att ha provat, köpt, lånat och bytt sadlar i princip hela tiden eftersom det var svårt att hitta en bra sadel till honom så gick min dotter till slut över till denna bomlösa och den har funkat jättebra.

Fast vi har en vanlig också - en Knights Hawk allround med utbyttbart koppjärn. Den köpte vi för att ha när det skulle hoppas lite för "husbehov" Glad

Just nu har han tappat i princip alla sina "rid"-muskler eftersom han inte blivit riden på ett bra tag - dottern har flyttat hemifrån och bor några mil bort samt jobbar heltid.

Men nu har jag hittat en jätteduktig tjej som ska hjälpa mig att pyssla med honom samt rida och få igång honom igen.

Och det är också meningen att jag själv ska köra igång min egen slumrande rid"karriär" Tungan ute - har inte ridit på många år.