Hur högt har ni hoppat?
Som rubriken säger - hur högt har ni hoppat med era ridtravare.
Hoppar ni regelbundet för tränare eller blir det lite hemmabyggen och i skogen?
Kanske finns det någon som tävlar hoppning.

Själv har jag inte hoppat så mycket. Fyra, fem gånger bara. Använder lite hemma snickrade hinder och har kommit upp i 65 cm. Ska försöka hoppa lite mer då Reddie verkar tycka att det är helt Ok.
Jag har hoppat 80 cm mer Boyen, ska börja träna för tränare i vinter och ev. en lite clearround i vår på 50-60 cm i vår
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
har inte hoppat än tar de lungt nu han har bara varit en månad hos mig än:P
Jag har hoppat 90 på Millan uppsuttet, men löshoppat har hon gjort på 130 (: Hon älskar att hoppa och nästa helg är det tävling för våran del - Ridtravar hoppningen på Södergården.
Bild - Jag och Millan hoppar 80 cm
#4 fiin bild!
Jag har hoppat en meter med min ridtravare. Har startad 90cm på lokal tävling.
Tränar för hopptränare en dag i veckan och dressyr tränare en dag i veckan. Men det har jag bara gjort i några veckor. Innan det red jag själv

jar har hoppat 60-70 med roger, hoppar inte så ofta pga lathet, är jobbigt att hoppa av och på för att höja hinder eller lägga upprivna bommar…
Jag har hoppat 90 hon klara av mycket högre men hoppar så långt jag träna på detta mycket men sen sålde jag henne

Vi har hoppat ca 75 har jag för mig att det var som högst, men om vi kommer igång och fortsätter med hoppträningen i höst blir det kanske högre =)

Har inte hoppat henne uppsuttet ännu.. löshoppad ca 75.

Monsun har hoppat 120 cm uppsutten och löshoppad ca 140cm.
vi har startat 115 cm lokalt =)

Har hoppat 80-90 cm som högst vilket va i lördags för första gången men högre kan det nog bli då tränaren inte tyckte att han hade problem med höjden =) varit ut på massa clear rounder så länge men satsar på lokalt =)
Har haft min i ett år typ, har hoppat 1meter uppsuttet, inte mycket löshoppad, tävlad 80 än :)
min tös älskar att hoppa men har en hopprädd matte:P men jag låter henne löshoppa mykt då har hon lätt hoppat 150cm så hon har ju verkligen kunskapen för att hoppa och hon blir överlycklig när hon ser hinder=) men med mig på så har vi bara hoppat små hinder ca 50 cm eftersom jag som sagt är rädd.. men jag ska försöka komma över min räddsla så att vi kan komma ut på några tävlingar=)
Har ju hoppat med Viking nu, typ bara 50 cm men ändå:)
Var länge sedan jag red en häst som gillade och kunde hoppa ordentligt. Nordsvensken jag var medryttare åt sist tog lite för stora strång. På en 50cm hinder hoppade hon kanske 100cm :-/
Sist jag hoppade ordentligt var 150-155cm som högst. Hade inget att mäta med så vi mätte med att rita streck på ridlärarens(min sysling) jacka på ungefär ;-)
då var jag 12 år. Vore jätte kul att hitta en häst att låna runt virsbo och börja rida på allvar igen :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kompanjon har jag hoppat upp till ca 110cm med på enstaka hinder, hel bana på 1m & tävlat upp till 90cm felfritt.
Försöker träna minst en gång i månaden för Helena Ström, resterande är egna byggen i ridhus/paddock.
Glory har jag hoppat upp till 120cm med på enstaka hinder, hel bana på 110cm & tävlat upp till 80cm med placering.
Just nu hoppar vi inte så mkt, lite runt 50-60cm på skoj, då han har haft en tuff vinter 07-08, hela sommaren har han ägnat sig åt att bli häst igen & ätit upp sig i hull igen.
Oliver har jag hoppat ca 85cm med på enstaka hinder, de är oxå de ända vi har hoppat hittils. då han inte vart hos mig så länge.
Origo och jag har hoppat enstaka hinder på 1 m, banor på 90 cm och tävlat 60 cm.
Vi hopptränade varannan vecka för Ragna Erlandsson då.
Just nu hoppar vi inte alls p.g.a brist på hinder!

ca 40-50 har Sharon hoppat (fast vi hoppar inte så mycket)
men syrrans gamla vbl-gubbe hoppade 120, bana 110..
medarbetare på djurskydd.ifokus

Har hoppat Brian 1,10 m. Dock inga tävlingar, blir förhoppningvis någon när han kommer hem igen.

Jag och Lipton har hoppat 130 cm i sporegn och doligt underlag, sa han kan nog battre :) ska prova att loshoppa honom snart… Vi har kommit igang o trana och tavlat nu for tre manader sen, lokalt pa 90-110 cm nu, och hoppas kunna keep on jumping :P ville jattegarna aka ner till sodergarden och va med, men han blev halt nagra dagar innan :/ men next year! ^^

110cm ca. bara på hemma plan..

Jag har bara hoppat Fargo, min medryttarhäst 1 gång och då var det runt 50-70 cm. Men vet att ägaren har hoppat honom bra på 90 cm och tror han har kommit över 1.10 :) även om han hellre vägrar då pga dåligt självförtroende.
jag har hoppat 140 cm med min häst och han löshoppat 160 :han är en varmblods travare på 5 år :D vi har tävlat 100 felfri :D

Famina hoppar runt 1m, har tävlat upp till 70cm. Men det är dottern som hoppar med henne, inte jag.
Jag har hoppat 90cm med min ridtravare på banhinder o terränghinder(bank,nedhopp m styrhinder, inget vatten i).
Han bara älskar hoppa o jag med;-)
Vi hoppar inte för ngn instruktör utan hoppar när tillfälle ges mest ute i naturen..
Min häst (som jag bara har på prov ännu) har hoppat rätt högt vet jag, hur högt vet jag inte riktigt (komer inte ihåg va dom sa). Han har tävlat fälthoppning och älskar verkligen att hoppa. Han hoppar högt och långt om han får. Han tjuvhoppar gärna vid diken och träd och så (jag vill ha en häst som hoppar först när jag ber om det, annars ska dom klättra enligt mig). Funderar på att prova hoppning på honom, men vi är inte alls där än utan måste lära känna varandra lite först.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Slagit mitt höjdrekord hihi Har hoppat 110cm på min nya häst. Ett slovakiskt halvblod 9 år. Han är inget varmblod men skriver det iallafall hihi Är jätte stolt, är egentligen hopprädd hahahaha
Jag har hoppat 130 (2hinder) och 1,10 bana :P
Shiny är inte så glad för att hoppa & jag är livrädd, så det har bara blivit ca 50-60cm, hehe… Men när man kommit in i det går det lite bättre, då vill man ju ha en liten utmaning *s*
får väl se till våren/sommaren när underlaget är bättre i paddocken…

jag och min typ sköthäst eller vad man ska kalla det, hoppar mest ute i skogen över smä bäckar och träd, hon älskar och hoppa men har inte precis den bästa stilen (det gäller att han håller sig kvar annars är det risk för flygturer) men hon har löshoppat 1 m.
Jag brukar hoppa runt 40-70 men han har aldrig hoppat förut (tror jag) eller han har nog hoppat men inte regelbundet Xd
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Hoppade för första gången med Lasse idag! Vi hoppade över ett nerfallet träd i skogen, bara ca 60 cm. Det gick hur bra som helst & han tyckte att det var jätteroligt!!! Jag är jätteglad, eftersom sist jag försökte hoppa med honom (40 cm i sept) så fastnade han halvvägsöver och vi blev tyvgna att backa tillbaka…
ingen stjärna direkt. Men idag, något osäkert trav vi fram mot trädet och han hoppade jättefint över. Vände & hoppade samma stock tillbaka å då blev han minsan kaxig grabben! Så nu ska vi försöka träna på hoppbiten oxå!

jag har inte börjat hoppat än men ska börja lite nu

Slog rekord förra året med 110 vilket va helt underbart =) jag e dock fortfarande lite små feg men det släpper allt eftersom men jag satsar dock bara på 90 1 m´s tävlingar men ibland måste man hoppa lite högre =)
på 1 år har han kommit upp till att hoppa 110 för innan så tränade jag inte så mkt hoppning mest små hinder på 50 cm för skojs skull men nu e det träning en gång i veckan =)

Min Arne är "rädd" för hindrena, han kan hoppa stort och superfint på löshoppningen, men är rädd när jag sitter på. Detta kan ju ha att göra med att jag är rädd som bambi på hal is när jag hoppar, haha. Men han har löshoppat 90 cm (vilket är en stor förbättring om man tar att för ett halvår sedan ville han inte hoppa alls) och med mig har han hoppat 60 cm :) Vi ska tävla i slutet på sommarlovet, bara 50 cm tror jag, och förhoppningsvis kommer vi ut på någon blåbär i höst :D
Jag och Hero har hoppat banor på 1.30 när jag hade haft honom i 4 månader, sedan vart jag dressyrintresserad och var då lite feg i hoppningen.
Idag tränar vi på låga höjder och tränar då istället lydnadsövningar, rätt galopp, byten, taxering, lugn och samlad galopp, hjälper osv. Vilket jag tycker är viktigare än höjd och fart.
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se
Lyckades komma över nästan 80 cm (74,75 för att vara exakt, hemmagjorda hinder…) med pållen för ungefär en vecka sedan. :)
Har inte hoppat så många gånger sammanlagt. Men småskutt i skogen blir det. Har hoppat banor på 80-90 cm och enstaka hinder på 1.10 med totton :)<3
Bild: ca. 90 cm :D [Foto: Sara Zander]
#40 håller med dig i det du skrev sist där.
#40 du har helt rätt! Det är mycket viktigare att det stämmer fram till hindren när det väl gör det så brukar aldrig höjden vara några problem.
Min första tränare sa alltid:
-"Det är mellan hindren man vinner tävlingen."

glömde säga att jag har hoppat med henne nu i 3v (har satt igång henne efter en skada) blir lite olika mest hemma i riduset, brukar ha 3 hinder som jag har olika höjder på så att jag slipper hoppa av och höja, hoppar även på en "äng" elr vad man ska kalla det för, där ligger det lite stockar man kan hoppa över =)
Jag har hoppat 120cm med min nordis travare och löshoppat 125cm
Han har jätte bra hoppteknik och är en bra bit över hindret, skulle säkert kunna klara högre, huvudsaken är ju dock inte höjden utan att man kan kontrollera hästen runt en bana :)
Har endast hoppat 80cm bana men i sommar ska vi hoppa 90cm så vi kanske kan komma ut på tävlingbanan lite mer ^^

20 cm :P Hon slår nästan en kullerbytta om man kommer över ett hinder. men hon börjar få bättre koll på sina ben nu :) så förhoppningsvis kan hon hoppa lite högra snart :)
Har hoppat 80 på min häst :D
Både han och jag tkr det är as kul att hoppa!
Men han har ingen bra samarbete med bakbenen och hindret :p
Bakbenen hoppar när dom vill kan man säga XD Men om nga månader ligger nog ribban högre :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

50-60 cm första gången :)

Hon är utbildad i hoppning har hoppat 1m med ryttare och löshoppad 110-120cm men jag har bara hoppat små små hinder för ja kna inte hoppa är självlärd min kompis som gått på ridskola försöker lära mig och ja vet ungefär hhur ja ska stå nu x) så det kommer nog så småning om =)
Skriver en ny då det var ett tag.. Har lixom blivit bättre :)
har hoppat 80 på honom.. Och han FLÖÖG över :p men på tävlingar hoppar jag på ca 50-70 då han blir mer spänd… Hoppar kanske 1 gång/vecka.. :)
/ Emma

Jag har hoppat 90 med min travare. Var på en Pay´n Jump igår och hoppade 70 cm. Det var första gången hon hoppade en bana och vi var felfria
Jag har hoppat 90cm med Lord nu. Vi gjorde det för 2veckor sedan. Ska se om jag ska hoppa ikväll igen, ska ha en som filmar då med så. =)

Har hoppat tävling CR 70. Hemma har vi hoppat 90 uppsuttet. Löshoppat har han gjort högre.
Vi har endel dressyr och galopp jobb att ta tag i innan jag hoppar högre med honom.=)
Min ponnytravare (b-ponny) och jag har hoppat 110cm som högst. :)
Vet inte om jag ska vara inne här och skriva, men jag har faktist en ridtravare, fast en ponny (a) ;)
#58 Ridtravare som ridtravare, alla borde väl vara välkomna, eller hur? Spelar väl ingen roll att det är en ponny, tycker inte jag iaf!
Verkar vara en duktig en som kan hoppa så högt!

Löshoppade lite i början av Juli. Höjdrekord. 80 cm.
Nu ska han sättas igång efter sommarvilan, så kanske hinner det bli några hopp innan snön kommer
Nu har vi hoppat en oxer på 1m! :D

Idag testade vi en oxer för första gången och det klippte han fint. Börjar bli duktig nu. Men jag är feg tycker vi hoppade högt idag, 60-70 XD jag tycker det är läskigt.
Har hoppat med den nuvarande 90 då hon har lite problem med frambenen och inte klarar så mycket högre
Den förra hoppade jag 125 cm med :) Och hon hade utan tvekan kapacitet för mer. Hon ansträngde sig inte ens på den höjden!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Min förra tävlings häst, varmblod, gammal travare gick bana på 160 cm smärtfritt.
Den ena jag har nu har gått 120 banor, hon är ca 155 cm och den andra har knappt tagit sig över 70 cm fast han är 170 cm själv 

~40 cm på ridtravare, och 120 på Kalle som är ett halvblod.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

jag får väl uppdatera mitt svar. tränar hoppning ca varannan vecka och höjdrekordet med roger ligger väl på 0,90-1m
Ridtravare, B-PONNY! (Hoppar 1m på bilden, men har hoppat 1.10 med honom. )

Hoppar riktigt sällan med Besse .
När det blir av så blir det hinder i skogen och dom ligger nog på 50-60 cm .
Har inte hoppat särskilt högt på Indie pga att underlaget inte var särskilt bra. Så en så länge har jag bara hoppat 70cm men planerar att hoppa 1m eller 1.10 nu i sommar.
jag har hoppas 1.20 med min travare :)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

75 cm på en fjording, på ett ridläger. De tyckte jag va högt 
Sandra
Besök gärna http://vitaunika.com/
Min förra häst hoppade jag 1.10 med på enstaka hinder. På bilden i #42 är det dock "bara" 90 cm.
Rappe och jag fick oss 2 ofrivilliga språng i somras när vi var ute en sväng och kom fram till en stock som låg över vägen och inte gick att gå runt. Den var väll ca. 60-70 cm =)

jag har hoppat 1.10 med min häst som jag har nu :)
Men när jag var mindre, ochh oppade min mosters tävlingshästar , hoppade jag 1.45 med ett halvblod på ca 172. läskigt hade jag tyckt nu ;P hur har man vågat??

Jag har inte börjat hoppa än med min pålle ska snart börja med det hoppas det kommer att gå bra =)

Jag och Wilma hoppar hemma på våra egen designade hinder och då tränar vi på typ 60 cm, men vi löshoppar högre och
min kompis som är lite modigare än mig har hoppat 90 cm på henne en gång ( hon har haft en väldigt speciell hoppstil hon förstod inte att hon var tvungen att trycka ifrån med bakbenen, men efter att hon hoppat lite högre så har hon fått in teckniken) :)
så det satsar vi att träna på, och förhoppningsvis blir det en clear round på ca. 50-60 i sommar, det blir hennes första gång på en riktig hopp bana så vi tänkte böra lågt :)
Jag har hoppat 1.20 med min lilla korv ;) Dock är det snart 2 år sedan, då jag har tappat självförtroendet och blivit rädd för att hoppa höjder, men det kommer :)
så för nu läget så hoppas vi runt 70-80 cm :) Har även tävlat 60 cm med henne fast då ramla jag av x)
Bilden är från i måndags (8/2) och vi värmer upp ;P
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag har aldrig haft motivationen att hoppa särskilt högt, som högst har vi dock hoppat 1.30, och tränade tidigare regelbundet på 120 nivå, vilket jag tycker är lite väl högt.
Vi tävlar lokalt upp till 110, det tycker jag är lagom :)
Man kan nog säga att Flechen kan och vill mer än sin matte haha
På bilden rider vi lokalt 1 meter i Gränna 0:0 och 3e plats :)

Jag och mitt varmblod har hoppat 94cm som högst, men hon hoppar 80-85cm stabilt.
Dock tränar jag banor på lägre höjd ännu. Vi sattsar på att vara med på någon pay n jump nu i vinter :) då på 50-70cm.
Har bara tränar hemma ännu men tänkte ta med henne till ridskolan så vi får öva lite mer och utvecklas.
Bilden är suddig eftersom den är printad ur en film, hoppar 94cm iaf.

Min kallblods travare hoppar 115 :D
Bacon, svaret är bacon.
Palma och jag är egentligen mest insnöade i dressyren. Men tillsammns har vi iaf hoppat 115 cm och hon har löhoppat runt 130 cm, min duktiga tjej :)
Min totto har löshoppat 125 cm (wiho!) och vi har hoppat 80 cm uppsuttet :) Försöker dock hoppa lägre höjder och övningar för att fokusera på anridningen och kontrollen istället för att hoppa högt men ostadigt.
Min b-ponny har hoppas 85cm med mig och vi har hoppat bana på 70cm. :)