Extiör och lite info

Här kommer lite info om min underbara häst hon är ca 156.
heter då Running flame
född 2000 och kommer att få prova till western häst hon har finagånarter honhar även passgång då hon har mycket amrikanskt påbrod.
få se om ni får mer info under tidens gång(kan inte lägga bild men se tråd uppningen )

Sartorius e: Chauncey Lobell u:. Magie May ue: Senator Alan
Används till det mesta, dressyr, lite hoppning, trickträning och en massa PNH.

min då: Silvery född -01 e. Silver Pine ue Messerschmidt
ett vanligt amerikansk varmblod född i sverige, travtränad men galopperade för mycket heheh gjorde tre provstarter bara. ska bli min dressyrhäst, han har väldigt lätt för sig, då han är bra byggd för ridning och lätt för rätt galopp, rund och fin i alla gångarter.
ska hoppa in honom snart, då vi har ridtravarhoppnig i maj, men det blir bara 30 cm hehe
han har hovbroskförbening, och ska inte hoppas mkt

…165 cm i mankhöjd. En stor och grov kille.

Min foderhäst Racer Roger, 1999. Vi håller oftast till i skogen men tränar dressyr för tränare ca 1 gg/vecka och hoppning ca varannan vecka.
ca 160 i manken. La sig med vagn och blev därför ingen travhäst.
Om man kikar noga på bilden så ser man en ryggmuskel med lite fantasi:) jag är löjligt glad över det^^

Min Last Hood är född 3 april 2000. ca 155 cm. Fick honom för drygt ett år sedan.
Tävlar i monté och tränar just nu inför ridtravardressyr i maj & distansritt någon gång när det passar. Används annars även som träningskompis till mina ponnytravare & skogsmulle åt syrrans pojkvänn. Rider nästan jämt i skogen men det fungerar bra att ränar även där!

vilka fina ridtravare ni har :D Kul o få se lite fina bilder o info om era hästar.
Quick Ston "Totte"
val f 1998, 155-158 cm i mkh
Startad 10 ggr som ung, hobbyriden efter det. Tog honom på foder i december, då hade han ridits rakt ut i skogen en gång i veckan i ett halvår minst och var knappt utbildad, så det blev att börja om från början i princip.
Hade ingen exteriörbild, så det fick bli en ridbild ist. Är inte jag som rider, därav "censuren" :-)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Min pojk.. gamla bilder (han är 10 nu) men ändå. Han har tappat lite muskler och jag har inte så mycket nya bilder.. men det ska vi ordna upp ;)
I första hand skogsmulle, töltar (rack, saddlerack och ibland flatwalk när han är i form..) och så klart travar och galoppar. Har börjat rida för instruktör igen, tappar ju fort annars.. Men han är in, känslig och underbar. Pigg och samtidigt kräver han att man är med och stabiliserar med sits och skänkel hela tiden.. vilket jag egentligen är lite för lat för. Men han har lärt mig mycket och mer ska jag väl kunna lära mig av honom, en riktig juvel för mig :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

BELMONT ÅS
f.2006 e. Tagliabue (US) ue. Mack Lobell (US)
165 cm - 1.14,9AK 1.16,0K 1.18,0M
Min fina kille Belle, 2 tuffa skador som unghäst, gjorde sin debut ifjol på travet som 5 åring pga skadorna. 4 starter 1-1-1 o 45.000 intjänat, i år har han gjort 2 starter och gjort riktigt bra lopp på fina tider.
Hästen grundutbildas nu inom ridningens alla konster och det kombineras med mkt skogsturer över stock o sten och galoppträning då han är lite väl pigg att köra för vagn hemma. Bättre med en lugn häst som tar åt sig träningen än en stressad häst som inte tar åt sig träningen.
Han ska fortsätta tävla på travet så länge han tycker det är kul och han får vara hel, kombinerat med ridning.