Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett09-hantering
Läst 1264 ggr
mikkkaan
0

Halt

Hej!

Jag har ett varmblod (föredetta travare) på 17år, som jag håller på att rida in. det har gått jättebra ända tills igår då vi märkte att han var halt. Det märktes knappt något i skritten, men när han väl travade så var han tokhalt på ena fram. När han sedan skrittade igen, markerade han en aning på höger. Jag kunde inte se att han var svullen, men han kändes aningen varmare på insidan av höger framben. (neranför kotan)

Dagen innan hade någon av hästarna i hans hage varit på tråden och lyckats dra omkull den. Jag misstänker att det var han, och att det är anledningen till att han är halt.

Jag kollade igenom hans ben idag igen, och såg att han var svullen, på samma ställe där han var lite varm tidigare. Han stödjer på benet, men ibland står han och vilar med det och vill inte ställa ner det. Sen igår kväll haltar han även lite lätt när han går.

Nu på kvällen så tyckte jag att svullnaden hade gått ner lite, och han kändes inte fullt så varm som tidigare. Jag smorde även honom med lite linement.

Vad ska jag göra? Finns det något att göra, eller är det bara att vänta?Glad

(Visste inte vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, ändra gärna om det inte passade Flört)

Zaphix
0

Ring veterinären noch rådfråga den hur du sa göra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

mikkkaan
0

Tack, det ska jag göra :)