Boll plank ang fd travare?
Jag funderar på att besikta min häst för att höja hans försäkring till en bättre.
Dock är problemet att då måste han besiktas, han är 13 år gamal fd travare, han rids och visar inga problem utom lite spänd i nacken och bogen (har kontackt med en sjukgymnast/massör ang det)
Just nu är hans försäkring begränsad, men den täcker allt den täcker enligt deras villkor.
Så frågan är
* Om jag besiktar honom finns ju risken att dem hitta någon liten förslitnings skada. Så den lär ju försäkringen inte täcka om jag höjer, men är det en sån skada, skulle han få problem med den finns det väl ändå inget att göra? Så då spelar det väl ändå ingen roll?
*Finns det risk att han får någon kommentar pga nacken/bogen, veterinären borde väl kunna känna att det bara är spända/stela muskler?
*Vilken besiktning är bäst och varför? gårdsbesiktning vs klinik besiktning
Tips, tankar, ideer? behöver verkligen ett boll plank i den här frågan…
försäkringsbolagen nöjer sig oftast med en gårdbesiktniing men du kan ju aldrig se ben och senor med den!? men du kan oftast höja med bara en sådan! jag hade min i 150 000 Vet vård på en gårdsbesikning detta trots att hon blivit opererad för lösa benbitar som ung men on har inga reservationer för det ändå :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Låter ju bra :D
Vad kostade en gård besiktning för dig? :)
Nu frågade du visserligen inte mig, men när vi betsiktigade en häst i stallet i höstat så gick det på runt 1500 kr (gårdsbesiktning)
#3 det var ju inte så farligt :D