Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 05-utrustning
Läst 1472 ggr
Zabbio
0

Ännu ett slags rep-bettlöst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit i farten idag :)

Har använt ett bettlöst rep-träns, typ.. inte riktigt det jag visade i en annan tråd utan ett i sama utförande som det jag bifopgar, fast enklare och bara ett enkelt rep med lite passande knutar. Det har funkat jättebra men problem met att det skavde på pälsen på nosen.

Så jag tänkte sätta kaninskinn runt (fårskinn känns för tjockt - jag vill ju ha nåt att säga till om ifall det behövs, och speciellt när detta blev rätt mycket bredare så kändes kanin lagom för att hindra skav, göra det lite mjukt och lämna det lätt på nosen, men samtidigt släppa igenom ett tygeltag ifall det behövs. Iofs gör det sällan  det men han kan ju bli stirrig ibland och glömma att man finns där). Men om jag skulle på och trixa kunde jag ju lika gärna göra ett helt nytt och lite roligare nu när jag vet att vi funkar  bra med det ^^

Dålift ljus tyvärr, menmen. Lilla bilden visar mest hur det sitter. Nackstycket är från ett annat träns.

Kan hända att jag byter ut pannbandet, det blev liite kort och lite för mycket med det också..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.