Motiveringen på 0
Hej, jag är en ägare till ett 6årigt sto fd trav. Och nu efter många skador har jag helt enkelt tappat glöden. Har ni fått perioder där ni kände att ni helt enkelt ger upp?
När jag köpte henne så var hon igångsatt efter en skada i bakknät. Detta undersöktes av veterinär och hon var god to go. Men för en vecka sen kom hon lös och skar sig så djupt att 2mm av senan blev synlig. Inga skador men nu är hon såklart halt och svullen. Jag har helt enkelt gett upp då jag inte känner samma passion och blir endast frustrerad på att alla olyckor händer just oss.
Skulle vara kul att få lite tips på hur jag får upp motivationen igen. Hon promeneras nu (rek från vet) och senare sättas igång igen i lättare ridning. Tips på övningar från marken respektive ryggen så passionen kommer tillbaka?
Visste inte riktigt vart denna tråd hör hemma, flytta den isf om den ligger fel 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Träna henne på olika markövningar. T.ex. att hon ska flytta sig utan att du behöver röra vid henne, backa, flyttas till höger, till vänster. Lek följa John och honska då följa dig i ditt tempo som duvarierar eller tvärstannar. Lär henne trick som du kan ha nytta av då du börjar rida henne igen, t.ex att hon går framför dig och när du ber henne stanna så ska hon göra det direkt.
Det finns massor med roliga övningar som man kan göra i skritt och från marken.
Vacker hov kanske? 
På filmen tränas vår lilla hingst. Stona står i hagen brevid vägen där han går.