Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett10-off-topic
Läst 859 ggr
Memzo
0

Ber om hjälp!

Är det någon som vill hjälpa mig att hjälpa Frasse?

Frasse är en svart liten shettishingst på ca 5 år (åldersbestämd 3-5 år baserat på tänderna) . Han och hans lilla gäng blev omhändertagna och hamnade hos djurambulansen i hässleholm. Hans kompisar gick inte att rädda, endast Frasse blev kvar.
Han blev placerad hos en underbar tjej, nu skulle han få ett bra liv! Men hennes flock släppte inte in Frasse. Han är utmobbad och får inte komma fram o hälsa på varken hästar eller människor.
Jag ska hjälpa Frasse. Frasse ska bo hos mig på gården tillsammans med de 2 andra ponnysarna här.
… MEN. Pengar växer inte på träd, men de ska räcka till mycket. Jag har pratat med veterinär och fixat den biten -han kommer ses över och papper till pass ska fixas direkt. Försäkring kommer tecknas direkt. Foder finns hemma. Ett regntäcke samt ett flecee skall köpas.
MEN finns det någon vänlig själ som vill hjälpa till med att sponsra transporterings-kostnaden?
Det kommer kosta 2000 med lastbil. Vi kommer få köra sista biten själv, och den kostnaden är också fixad. (hyra släp och bensin)
Tänka sig, om jag hittar 20 personer som kan skänka 10:- var så kan det lösas!
Tack på förhand!

Rafflan
2

En tanke bara, om du inte har 2.000:- till honom har du då råd att betala om det blir veterinärn vård? tex fast självrisk ligger ju ofta på 2.000 och sen tillkommer den rörliga %…