Hästskötarlöner
Jag undrar vad ni vet om hästskötarlöner? Vad ligger en timlön på i snitt för en hästskötare? Månadslön?
Är det någon som jobbat som hästskötare här? berätta gärna hur det gick till i ert stall och så =)
Här kan du läsa lite mer om hästskötarjobbet.

De va en bra sida! Tack =)
jag jobbar på ridskola (söndagar och var 6elördag) och får 113 i timmen + ob :)
helt ok för mig som fortfarande går i skolan
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Min vuxna dotter jobbade i travstall i 3 år och fick c:a 12 - 14 000 kvar efter skatt. Lite beroende av om hon var med på tävlingar som skötare och hur många helger hon jobbade.
Inget lyxliv direkt och enormt hårt då dagarna kunde bli hur långa som helst. Hon började 6 varje morgon och jobbade till minst kl. 16.00 ofta längre då det skull komma hästägare på besök, veterinärer eller hovslagare som var sena. Värst var det då hon skull åka med på tävlingar (något som man förväntas göra som hästskötare). Då började hon 6 på morgonen, jobbade hela dagen och fick sedan direkt på eftermiddagen åka med på kvällstrav. Sällan kom de tillbaka före 23 på kvällen. Det hände att de kom hem vid 2 på natten för att sedan börja jobba igen kl 6 på morgonen.
Det är roligt men oerhört slitigt jobb. Har man sedan dessutom egna hästar så är det en omöjlighet om man inte har dem på jobbet eller får hjälp med skötseln om de står någon annanstans.

#3 Ja men de lät ju bra faktiskt, trodde inte hästskötare fick OB men de är väl olika kanske :)
#4 ojdå! ja så har en kompis till mig me, sliter ihjäl sig för ingenting :P men visst är de väl ganska roligt men jag skulle inte slita så för dom ynka kronorna faktiskt.. =)
Jag har bara jobbat i seriösa stall, haft riktiga arbetstider,fått ut mellan 14-19 beroende på var jag varit. Visst är det ett slitigt jobb, men inte sämre betalt än vården som timvik utan utbildning… Och så otroligt mycket roligare. Det är ju då trav och galopp jag jobbat inom. De flesta stall har även haft bonus till hästskötarna som en extra morot…
jag jobbade i ett travstall i ett par månader efter studenten, ett slitit jobb men värt det. Långa dagar som ibland slutade sent på nätterna. Jag fick ca 6000-8000 imånaden, men då bodde jag gratis och åt gratis, Bil och bensin fanns som man kunde använda så mkt man ville.
Tyvärr klarade ju inte min rygg av det, men jag jobbar i samma stall så ofta jag kan. För det är ju ett underbart jobb, synd på den förb*nnade ryggen som inte vill hålla :(

#6 Okej men det lät ju bra :)
#7 Det är ju jättebra för räknar man på de man äter för, boende och bil o bränsle så blir de ju en bra lön :) Jaa synd på ryggen då =/

Jag har jobbat i travstall men kände att jag inte ville vara kvar då jag har 2 egna hästar att träna och tävla med. Jag har alltid haft bra arbetstider, 7-16 men åkt på en del trav osv, jättebra och trevliga tränare som jag jobbat åt men det är väldigt drygt med 1 timmes bilresa till jobbet, 10 mil tur och retur till jobbet.
Lönen har inte varit så mycket att hurra för, om man räknar allt slit och otroligt långa dagar när det är trav så tycker inte jag det är värt det. Fick ut ca 13-14 000 efter skatt.
Motivationen till mina egna hästar var inte så stor när man väl kom hem efter jobbet .. var också därför jag slutade.