ta bort häst...
… ja.. som rubriken säger, ta bort häst. Detta är SKIT jobbigt för mig. men jag skulle vilja se ifall någon här har erfarenhet av det?
Är tvungen till att ta bort min älskade. Men jag har ett tag på mig att "fixa" allt. Vill vara ute i god tid. men snälla, förstå att detta är jobbigt
Att ta bort sin häst (eller annat) djur för den delen är aldrig lätt, men jag brukar tänka att jag gör det för djurets bästa o inte för mitt bästa. Sen kan jag tycka att det kan kännas lite lättare om djuret har en skada eller är så pass sjuk så det inte finns nåt annat val.
Sen brukar jag åka själv till slakteriet med mina så jag vet att dom kommer dit dom ska.
Jag har just tagit bort tre st, två av skador och en av enbart ålder :(
Jag vill göra allt här hemma. Han mår extremt dåligt av att åka släp, därför vill jag inte avsluta vår relation så..
Usch..
Då ska du gör det hemma

#2 Jag har tagit bort två av mina hemma. Jättegulliga killar som kommer som har full förståelse för att man mår skit och är ledsen. Båda hästarna stod och mumsa mat och var lugna. Hur jobbigt det än är så tycker jag det var bäst för mina och kommer göra så igen den dagen det krävs. Jag var med dem hela tiden in i det sista. Jobbigt men skönt att se att de inte var upprörda eller oroliga