Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett18-träning
Läst 1349 ggr
Moalinn
0

tips på träning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

nu har jag varit konstnärlg och målat en skitsnygg bild över hur jag hade tänkt att träna imorgon. (läs tvärtom)

Jag har ridit den här travaren ett tag, hoppat henne några gånger och hon är duktig och så. Men det är galoppen som gör att det blir väldigt jobbigt, därför tänkte jag att om bommar + låga hinder (inte högre än kanske 20-30cm) så hon kanske får in galoppen istället för traven? Och ibland även gå in i mitten och ta några travbommar. Och samtidigt så har jag ju då så att hon lugnar ner sig, att jag skrittar ett halvt varv innan jag går upp i trav/galopp igen och kanske något varv jag försöker hålla igång henne.

Hon är inte i jättebra kondition, därför kommer jag antagligen inte hålla på jättelänge utan bara en liten stund tills jag märker att hon förstår och sedan skritta av ute.

Tror ni att det kan vara en bra övning för att få henne att fatta en lugnare galopp och trav och även lyssna bättre? Eller tror ni att det kan bli för mycket eftersom att hon inte har världens bästa kondition?

Om ni har andra och bättre funderingar så får ni gärna säga det, för jag är inte så bra på sånt här eftersom att jag mest har ridit skogsmullar! :)

(ja, jag skämms över bilden.. men så får det vara!)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto