(S) Diverse hästprylar/ryttarutrustning
Har rensat lite i stallet och har en hel drös med grejer som måste bort fortare än kvickt =) Allt är prutvänligt då jag behöver pengar (och plats) för en ny sadel. Ge mig ett bud!
1. Lemetex allroundsadel som jag haft som övergångssadel för min egen häst. Pedantskött utan onormal slitning eller konstiga skav. Svart, normal bom, något svängd (?) med typ 17" sits (har ej hunnit mäta det då jag glömde tumstocken hemma men det kan kollas upp vid intresse), fin i stoppning. Tillhörande överdrag. Har tänkt mig ungefär 1500 för den?
2. Svarta överdragsbyxor från Brizy storlek XS, stora i storleken och passade mig med storlek S. Nypris ca 2000 exkl. moms, säljes för 300? Tejpade sömmar, klarar regn, dragkedja + dragsko i midjan. Fungerat bra att rida i.
3. Thiedermantygel komplett strl cob, svart. Obetydligt använd då min häst växte ur den efter 2 månader, jag har gjort ett extra hål längt ner på flärpen som man spänner runt halsen. 150 kronor, kanske?
4. Träns med bred aachennosgrimma, svart storlek full. Fina detaljer, helt och välvårdat. 150 kronor?
5. 2 st remontnosgrimmor, lite mer slit och släng, dessa har varit använda en gång i tiden men jag har inte använt dem på 2-3 år. Regelbundet omskötta dock och det är inga fel på dem. Är osäker på storlekarna men kan vara cob/full eller full/xfull.
6. Fäste för svanskappa, använt två gånger på galoppsadel. Gjort i syntet (?), en tjuga så är den din.
7. 2 par chaps, båda svarta i storlek S. Det ena paret i skinnimitation köpa från börjes, använda ett fåtal gånger men passade inte. 100 kr?
Andra paret av märket Jacson i tyg med läderförstärkning. Även dessa obetydligt använda. 100 kr?
8. Sidepull storlek full, rödbrunt. Provat två gånger och har sen dess bara hängt. Inköpt för många år sedan på bidermans för 1295, dubbla rep över nosen. Omskött. 350?
9. 3 bett:
- tvådelat med rörliga ringar, 11,5 cm. Inköpt i december förra året använt 3 månader. Ser nästan nytt ut. 50 kronor?
- tredelat med fast kula i mitten, rörliga ringar. 11,5 cm. Inga skavanker. 50 kronor?
Köp båda för 75?
- rakt bett med fasta ringar, 11,5 cm. Inköpt i maj men för långt för min häst därför knappt använt. 80 kr?
Söker du något speciellt? Jag har en hel del grejer både till häst och ryttare också som jag kan tänka mig att sälja, Skicka ett PM med vad du söker så ska jag se vad jag har :)