Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 2228 ggr
enmanik
0

Varmbold/halvblod?

Hej!

Jag betäckte mitt underbara varmblodsto nu i sommras med halvblods hingsten Nobel. Det är både mitt och mitt stos första föl så jag är dönervös men ser fram emot det hur mycket som helst!

Nu är jag bara lite nyfiken på om det är någon annan som kanske har ett varmblod/halvblod och om det kan bli något vettigt eller om jag har gjort helt fel? ;)

Sen hade det ju även varit jättekul om det är någon som har en avkomma efter Nobel och kunde berätta lite om den? :)

CelsiusT
0

Tycker inte du ska fråga hurivida du gjort fel elle rinte. Finns folk med åsikter till allt och nu har du ju redan betäckt. Bästa är att tro på det du gör och se till att anpassa dig därefter. Allt blir vad man gör det till =)

Hoppas det blir en trevlig liten fölis till våren!! Lycka till.

Medarbetare på westernridning.ifokus

enmanik
0

Jag tror inte att jag har gjort fel, det blir vad det blir liksom. Men det hade varit kul att veta om det var någon annan som hade ett varmblod/halvbod, och vad de tycker om den. :)

Det hoppas och tror jag med att det blir! :9 Kan inte bli något annat med en sån underbar mamma ;)

smulan4125
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag köpte mig ett föl i år. Mamman varmblod o pappan icke godkänd halvblods hingst. Har haft mamman på foder innan, så vet henne temprament. Mamman heter Sicken hors o pappan Yankees cool kid. Min lilla flicka fick heta Sicken cool Diva. Hon är verkligen en sådan. Lycka till med ditt föl, blir säkert jättefin ska du se. En bild på min tjej.