Arg som ett bi
Just nu är jag så himla arg, så arg så jag har beslutat mig för att plocka bort alla föräkringar på mina starthästar som har A2 föräkring.
Jag måste tyvärr avliva en av mina starthästar pga att hästen haft stor/lång behandling med cortison med allergier och förstörd kota mm som följd. Ingen kund ju förutse att hon inte skulle tåla cortison behandlinen. Hon kommer inte ens att kunna används i avel pga kotan. Men eftersom A2 bara betalar ut försäkringspengar vid benbrott, akut fång och akut kolik. så får jag/vi inte ut nå på försäkringen. Vi har haft hästar i 30 år och aldrig någonsin haft något benbrott, kolik eller fång så bestämde jag/vi oss för att ta bort försäkringarna.
Dom är ju ändå försäkrade genom tränar licensen när dom är på banan o startar så…
Så har vi också gjort.
#1 Vi med.
Men hästen täcks inte av försäkringen via licensen, men däremot om hästen orsakar skada på tredje person..
Fast det är inte så vanligt att hästar faller ner och dör under lopp som tur är..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Varför är du arg? Hade du inte läst försäkringsvillkoren innan?

Men #0, 1 & 2.
Hur fungerar det med den försäkringen ni har genom tränarlicensen då? Jag har själv noll koll, men den gäller alltså enbart på banan, vid träning/tävling osv? Ni har alltså ingen försäkring som täcker utifall något skulle hända hemma på gården, eller ja, i princip vilken annan plats som helst utom på banan?
Den här föräkringen ni har genom tränarlicensen, skulle den täcka t.ex. eventuella skador som uppkommit vid transport till och från banan också eller?
#4 Den försäkringen man har via licensen täcker skador vid träning och tävling. Men inte hästen, så det gäller mera om hästen kommer lös och springer över någon annan så dens vagn går sönder… då täcker det skadorna på vagnen. Vill man att hästen ska vara försäkrad får man täckna en sådan själv.
Jag anser att det e för lite som en vet försäkring täcker för… och har inga hästar av det värde att det lönar sig att ha liv på dem..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus