Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 13-annonstorg
Läst 1070 ggr
alskadeida
0

Köpes: Trygg och säker/lugn ridhäst.

Ska passa hela familjen.

Orädd och trevlig, välhanterad och sällskaplig.

Tycka om att gosa och mysa.

Erbjuder stor box eller lösdrift med många vänner i stallet och i samma eller egen hage. Mycket NH hantering och frihetsdressyrträning.

Många års ridvana och hästvana även med fd ridtravare.

Användningsområde: Dressyr, western,hoppning. (distans?) och skogsmulle för långa turer timvis efter alla slags vägar.

Går det att köra är det ett plus.

Krav

• 100% trafiksäker mot tung trafik och annat då vi vil rida mkt överallt.
  • Kunna höger och vänster galopp och vara mycket riden
  • Viktbärande och med kortare rygg
  • Inte skvätt rädd eller ser "spöken"
  • Kunna lämna den ensam i stallet och i hagen utan att den får panik och skriker eller springer runt.
  • Rida ut på ensam eller med andra hästar
  • Fullt frisk utan skador eller tidigare skador
  • Försäkrad ( om ej ska det gå att försäkra A1 )
  • Pass
  • Vaccinerad
  • Får inte kommit direkt ifrån travet utan ska ha varit skolad ridhäst i några år.
  • Väluppfostrad och LUGN med barn i stallet.

Då vi har småbarn och är en hel familj som ska rida och hantera måste det fungera bra i alla situationer.

Ingen het, hispig eller stirrig häst.

Utan en som är väl lämpad för ridning och som orkar långa turer i skog och mark.

Maxpris 10:000 kr men gärna foder för köp, blivit lurad tidigare så vill ej gå på det igen varav foder/provtiden.

Ej hingst

Pma vad ni har så kan jag ringa er.

OBS. Max runt 15 mil ifrån Gävleområdet. Annars kan jag ej provrida.

Tusen
0

Hej! Skrattande

Även om denna häst startat i år (i monté) så har den varit riden i många år, bland annat av min 25-åriga dotter. Han är en supersnäll häst men har helt tröttnat på trav och ägaren är inte själv så duktig att hon kan vidareutbilda honom. Han är dock dressyrriden och hoppad och tar båda galopperna.

Han har ett hjärta av guld och har aldrig gjort något dumt. Han är pigg och glad och helt trafiksäker. Försäkrad och vaccinerad.  Hästen finns i norra Eskilstuna (Sundbyholm) så det är väl geografiskt ett gränsfall. Men pris och häst stämmer så himla bra överrens med dina önskemål att jag bara inte kunde låta bli att skriva till dig.

Tar du honom får ni det väldigt roligt tillsammans.

Annons