Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1499 ggr
sthlmsjenna
0

Höstplaner för dig och din häst?

Nu är hösten här och sommaren lider mot sitt slut. Många börjar ta in sina hästar från betet och sätter igång dem.

Har du några planer för dig och din häst i höst?

Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus. 

Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

CelsiusT
0

Att min häst ska bli frisk och komma igång igen. Hon har opererats för lösa benbitar i båda haserna och står just nu på boxvila med helbensbandage. Hon har även lyckats få en frakturflisa på bogbladet efter en sakda i hagen (spark? sticksår?). Om två veckor ska hon få komma ut på box-stor ruta ute i 4veckor till, sedan återbesök med röntgen och böjprov. Antingen friskförklaras hon, eller så är det vidare arbete för att få henne hel igen. Risk är att det blir en operation till för att ta ut benflisan.

Kan säga att hon är redigt pigg nu. Detta är hennes 8e vecka på box efter behandling av hovböld, infekterat sår och diverse bieffekter som uppkommit, vila för hältor osv under sommaren.

Vågar inte hoppas på att hon kommer bli ridbar/tävlingsbar igen. Men blir hon det så kommer hösten främst att gå ut på att få igång henne igen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wisby9211
0

CelsiusT - Får jag bara fråga en sak, vad har din veterinärkostad blivit? Min mamma är orolig att det kan kosta upp mot 100.000 kr för en skada och tänkte bara kolla vad ditt kostar/kostade?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

CelsiusT
0

#2 PM:ar dig då det blir så OT

Medarbetare på westernridning.ifokus

Zaphix
0

Vårt mål är närmast två tävlingar i körning, en dressyrtävling om en vecka och en dressyr och precision i oktober.

I övrigt har vi inte så månge mål..

Planen är att banta hästen och konditionsträna mer, komma igång med ridningen igen och såklart leka en massa från marken.

Ska fortsätta träna för tränare i körning sålänge det är barmark, fortsätta träna ridning och från marken för min NH-tränare.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

AusaBausa
0

Tanken var tidigare i somras att sätta igång honom igen för vår årliga Hubertusjakt men han har blivit halt pga en spricka i sin hov så nu blir det ingen jakt för oss o det känns så trist..varit m varenda gång sen det startade upp igen efter mga års paus.. samt att det är det enda vi är med på av evenemang förutom att rida hemma själva.. :(

MEN viktigast nu är att han blir bra…är skodd fram nu så hoppas detta ska hjälpa..halt enbart i traven..

Scandi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har inte skrivt hä på länge.. men meningen att vi ska prova ut ny dressyrsadel på ons och förhoppningsvis hitta ngn! Sen blir det fortsatt träning inför ridtravar dm dressyr 9 oktober :)

L00ttz
0

vi ska stärka galoppen och allt så vi är klar inför våren till att kanske kunna tävla lokalt. ska försöka åka ut på nån pay and jump på runsten eller nått också

Min Blogg:

http://loottzz.nu

"Never let the fear striking out, Keep you from playing that game"

Emmma
0

För mig och Nice kommer det mest handla om fortsatt utbildning, hon är ju ganska grön som ridhäst (5mån) och vet inte hur mkt hon ens ridits innan, då trav isf.

Målet nu i höst är att komma till ridskolan och träna samt att starta i lättare pay´n jumps. Typ 50-70cm.

ebengtssson
0

jag opererades igår så för mina hästar börjar hösten med vila =/

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Miica
0

Mina hästar ska väl sättas igång!
Flyttar dem till nytt stall inom en månad och det blir väl först då vi ska försöka komma igång med träningen ordentligt!

Den ena damen skall mest motionsridas då hon trivs med det, evenutellt köras lite o hittar jag någon som vill träna henne mer så vore de verkligen toppen!

Den andra ska vi stärka vänstergaloppen på, samt fortsätta jobba på bra i form. Kanske en annan skulle våga sig ut på en kllubbtävling i dressyr med henne? Kanske hoppning med även om jag själv är lite rädd för hoppning, men måste väl utvecklas jag med? =)