Presentera dig och din ridtravare!
Välkommen till ridtravare.ifokus! :)
Här kan man presentera sig själv och sin ridtravare
Jag kan väll börja då:
Namn:Johanna
Ålder:17 år, snart 18 år
Häst: En ridtravare såklart vid namn More money boy, han kallas annars för Boyen :)
Intressen: Fota, Hästar, kompisar
Hästen
Namn: More money Boy "Boyen"
Ålder: 11 år
Jag har inte haft Boyen så länge men redan fattat tycke för honom, han är verkligen världens härligaste individ,Vi hoppade 80 cm redan första veckan och har redan upplevt mågna äventyr i skogen.
Älskar att: Duscha, Dricka ur vattenslangen, Dricka te (Jepp han är lite rolig)
~Medarbetare på ridtravare.ifokus~
Jag
Namn: Rebecca
Ålder: 18 år
Häst: Ett varmblod såklart, tar även hand om ett annat varmblod i stallet, rider osv.
Intressen: Hästar, till viss del travsport, film, shoppa, laga mat och umgås med mina vänner.
Hästen
Namn: Viking du Gull
Ålder: 7 år
Har inte haft Viking alls länge hos mig så vi har inte hunnit hitta på så mycket tillsammans men han är en kanontrevlig pålle på alla sätt och vis, lätt att hantera och snäll att rida.
Eftersom han hade stått ett år innan utan att blivit riden regelbundet så var han lite ur form, så jag tar det försiktigt just nu med ridningen.
Köpte honom från en trav annons, ingen bild och stod bara lite om hans starter men han stod i ett tävlingsstall i närheten så jag tänkte "kan väl åka och titta bara" … haha och så kom Viking till mig knappt en vecka senare… Jag var ju kär!
Välkommna tjejer =) Hoppas ni ska trivas med oss :) Fina pållar ni har;P
Jag
Namn: Pernilla
Ålder: 19 år
Häst: Ett kallblod såklart, och finns hästar runt i stallet man får rida :D
Intressen: Hästar, till viss del travsport, film, shoppa, laga mat, pojkvännen, myskkvällar och umgås med mina vänner.
Hästen
Namn: Mickla Mara
Ålder: 13 år
Har inte haft Mara länge, fick träffa henne först gången mitten av augusti- 08 och fick provred henne, hon var helt underbar har stort arbetsvillig =) , och den är inte min utan "medryttare" kan sägas.. men har velat ha henne som på foder, men vi får väl se om jag får ha henne på foder =)
Jag rider henne ganska försiktigt även hon var inte sååå bäst konition.. Har tänkt att satsa henne som monte, men jag tycker det är lite för gammalt så jag får hålla henne till dressyr/hoppning på småning klubb =) Meen gud jag är kär i henne ;)
Välkommen! Jag och mina Medarbetare hälsar alla välkomna!

Malin heter jag, 29 år och bor i en liten stad i västernorrland tillsammans med sambo, dotter och tre katter. På sommaren bor även min varmblodstravare på gården.
Han är en 11 årig valack som bott hos mig i 4½ år. Vi rider mest i skog och mark, men även lättare dressyrpass och småhoppning emellanåt.
#5 Vilken söt bild

Det är en liten fuskbild. Det var egentligen ett stängsel mellan dottern och hästen. Men det vart ju mycket finare utan det.
#7 Haha :), ja de va fint att de var bortklonat
Tja……Äntligen en sida för ridtravare 
Jag
Namn: Edit
Ålder: 28 år
Bor: Borås
Hästen
Namn: Håkullas Lady
Ålder: 15 år
Lady är min foderhäst. Har haft henne sen i mitten av juni - 08. Rider i skog och mark, och lite lättar pass i paddocken.
#7 Ojj, haha då bor du nära mig, jag bor i ulricehamn
Misslady - Välkommen till sidan!
Smeknamn: Millan
Ålder: 10 år (-98)
Jag har haft Millan på foder sedan den 3 april 2008. Tanken är att jag ska köpa henne så fort jag känner att jag har råd. 99 starter har hon gjort på travet innan hon blev ridhäst.
Jag använder henne till hoppning och dressyr med stora framsteg.

oj, jag missade att denna sidan startades…men här kommer min presentation.
Namn:Frida
Ålder:19
Foderhäst: Racer roger, 75% amerikansk travare och 25% fransk
Hästen
Namn: Racer Roger
Ålder: 9 år, född 99
Jag har haft roger i snart två år, vi håller till i skogen mest men nu har vi börjat träna dressyr för tränare varannan vecka. både roger och jag tycker det är kul, fast vi har bara hunnit med en träning:)
FridaK - Vad roligt att du har hittat hit (: Vi är inte lanserade än, det är därför du inte har sett oss, säkert!
Hoppas du ska trivas
#15 det kommer bli jättebra här! Åtminstone hoppas vi på en kanontrevlig stämning och många roliga diskussioner! :D

#16 du bor ju i mina trakter ju, har inte jag sett innan trots att du skrivit mkt på ridsport….
FridaK - Härligt att höra (:
#15 håller med dig FridaK! Själv så hittade jag sida av en slump, läste ett annat inlägg på ridsport och då testade att skriva ridtravare 

Jag:
Namn: Micaela
Ålder: 20 år
Häst: Vbl. travare - Pelle Major och Profit Ås
Intressen: Hästar, kompisar o annat livet går ut på.
Hästen
Namn: Tar bara hans som skulle klassa som "ridtravare"(även om det inte är en benämning jag direkt använder) Pelle Major
Ålder: 17 år
Vi har varit tillsammans i 13 år nu - de första åren gick han på travet(då min fader hade honom). Efter operationer pga. benbrott fick jag ta öve rhonom o bygga upp honom - nu har han varit ridhäst i nästan 9 år.
Älskar att: BUSA!, gosa, racea o jobba

Jättekul med en sida för ridtravare på iFokus :D
Jag heter iaf Louise, är 18 år gammal, och jag har en 14-årig ridtravarvalack som heter Hemans Future, men han kallas för Heman bara :P Jag har haft honom i två år, innan det var jag fodervärd åt en gammal ponny i två år =) Jag o Heman tränar både dressyr o hoppning litegrann, men funderar på att lägga det på hyllan ett tag nu o bara gå ut i skogen o mysa, går 3an i gymnasiet och det är så himla mycket nu.
#22 Ja så kände jag med för mitt sista år nu så de blir en massa mysig skogsturer för mig för de mesta
Primee och Sungria - Välkomna, hoppas verkligen att ni ska trivas! (:

#24 Tack så mkt - det tror jag nog ;-)

Jag
Namn: Evelina
Ålder: 13 år (fyller år idag)
Häst: Joggpojken
Intressen : Hästar,andra djur, kompisar och datorn XD
Har även två gotlandsruss till ponnytrav, ena är Sobel JSA som är tre och så Sofia T som bara är ett år , som jag ska börja tävla med om två år.
Hästen Ålder: 9 år
Joggpojken är en jätte mysig kallblodstravare,har haft Joggis sen 8 juni. Då red vi lungt i skogen och lärde känna varandra. Men nu tränar vi dressyr,hoppning och Natural Horsemanship. som vi började med för en månad sen : ) och vi har verkligen gjort framsteg.
Älskar att : Gosa,arbeta och ja allt man kan hitta på :)
EvelinaO - Välkommen till sidan och grattis på födelsedagen!

#27 Tack tack 
Namn:Caroline
Ålder: 24år
Häst: En ridtravare, Shiny Faye
Intressen: Djur, handarbete, politik etc.
Hästen
Namn: Shiny Faye, kallas för Shiny
Ålder: 25 år
Jag har haft Shiny i 5 år. Det var en granne som inte hade tid med henne mer, så jag tog över henne. Hon har blivit superduktig och kan galoppera och gå i form =0) Innan kunde hon bara sprina jääääkligt fort, hehe…
Älskar att: gosa, bli borstad, rida skogsturer där hon slipper jobba så mkt och bara njuta

Namn:Jennifer
Ålder:16år
Häst: En travare som heter She's cool too "coolan". Hon används för hobbyridning och som avelssto.2 Gotlandsruss e: Timon f:05 båda inridna och inkörda, tävlar trav.
Intressen: Hästar, kompisar, Trav.
Hästen
Namn: She's Cool Too "Coolan"
Ålder: 12 år
Coolan har gått som ridhäst på heltid i snart 2år innan dess har hon haft 2 föl och startat i både trav och monté. Hon har hunnat deltagit i 4 klubbtävlingar i hoppning. Som högst har hon hoppat 110cm. Till våren ska hon betäckas igen.
Oj har helt missat att sajten startats!!
Info om mig:
Namn:Åsa
Ålder:33år
Familj:man o 3 barn i åldrarna 11, snart 9 och 5år
Intressen: barnen, hästarna och naturen
Arbetar: som förskollärare.
Hästar: 3 shettisar o en ridtravare
Ridtravaren:
Namn: Lord Ajrim "Ludde"
Ras varmblodstravare
Stam: e:Lord Quick o U:Mirja Way
Född: maj 1992 ägt honom sen juni 2001 alltså 7år.
Färg:fux m bläs
150 hög
Användningsområde: skogsmulle. Gillar hoppa skogshinder och busa mesd sina gunstlingar i hagen
www.kasebackensstuteri.dinstudio.se här kan ni se honom o även mina andra pållar!
Vem jag är:
Namn: Malin
Ålder: 30år
Familj: sambo och 2 barn, 6 och 1½år samt en till snart.
Intressen: hästar, katter (norsk skogkatter) och motorsport
Häst: Zinty
Vem hästen är:
Namn: Zintygale, kallas Zinty
Ras: Varmblodstravare
Kön: sto
Född: 1999-06-12
Ägt i: ca.9mån.
Färg: brun utan tecken
Mankhöjd: 156cm
Zinty används som skogsmulle. Hon är en otålig dam som aldrig kan stå still. Hon har dock sina stunder då hon bara vill mysa.
Välkommna till ridtravare.ifokus allihopa
, Hoppas ni ska trivas!
Jag
Namn: Camilla
Ålder: 21
Häst: Har ingen egen häst, men har ett varmblod på halvfoder. Sartorius.
Intressen: Kampsport (Hung Gar Kung Fu), hästen, spel (kortspel, brädspel, datorspel..) och böcker.
Hästen
Namn: Sartorius (kallas Storis eller Storen)
Kön: Valack
Född: -92
Färg: Brun med svart man, utan fler tecken är några vita hår i pannan.
Mankhöjd: Runt 165 kanske.
Välkommen till ridtravare,ifokus Zaphix, Hoppas du ska trivas !

Jag
Namn: Emma
Häst: 17 årigt varmblodssto
Intressen: Hästar, kompisar, musik mm
Hästen
Namn: Maggies Nice L.
Färg: Brun, utan tecken
Mkh: 154 cm
Tillsammans så ägnar sig jag och min bästa vän vår tid till mysiga turer i skogen, det är det vi båda tycker bäst om.
Maggan är väldigt stoig, har ganska mycket krångel för sig men är ändå världens snällaste häst. :)
Jag:
Namn: malena
ålder: 22 år
djur: en varmblostravare, två russ (ponnytravere men tävlar även i hoppning och galopp), två katter (en bondkatt och en norsk skogskatt) och en hund (korsning).
jobbar: pluggar just nu, men har jobbat som hästskötare i travstall i både sverige och usa i ca 4 år.
intressen: hästarna, umgås med vänner, tävla!
hästen:
Namn: Last Hood
e. Pythogroas u. Red Hammering
Född: 2000-04-03
Färg: Brun, stjärn med kort strimma, nästan skjuten sjtärn.
Mkh: runt 155 cm
Tävlar fortfarande, men nästan bara i monté. Genom snäll men ganska feg liten kille. Totalt obegåvad när det gäller hoppning men dressyren fungerar ganska bra. Han har tyvärr väldigt jobbig att travi i form, men går super i form i kort galopp!
**Jag
**Namn: Josefine
Djur: En arab, en isis, en hund och en kanin. Medryttare på en vbl travare.
Intressen: Hästar, teckna och att fota.
Ridtravaren (medryttarhäst)
Namn: Radison "Radde"
Ålder: 10 år (f. 1998)
Stam: e. Delvin Kosmos, u. O'Christine
Ras: Vbl travare
Färg: Brun med stjärn
Mkh: 152 cm

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dax att presentera min pojk då =)
Namn: Lotta
Ålder: 18
Häst: Excellent Charm
Ålder:11 år
Kön:Valack
E: Lindys Crown U:Charms Patricia
Övrigt: Tränar hoppning och dressyr vårt mål e att komma ut i lokaltävlingar vilket inte e långt kvar bara lite galopparbete =) Bästa häst jag haft kan jag säga Puss på alla travare =)
#39 Duktig pålle, va lugn han är! Många säger att de ofta stressar upp sig, min gör som tur inte heller det nä de gäller hinder.

#40 ja han e helt underbar visst han kan bli stark men e aldrig uppstressad =)

här är min ridtravare:)
namn: Ginger Brown Boy
Ålder: 5 år
Stam: e. Alf palema u. Santa Evita
Färg: Brun
Jag red min ginger typ 1 halv år inna ja fick han:) då han gick på travet som monté häst o jag tränade han här hemma.. han sprang jätte bra på travet, men alltid i slutet kom galoppen in.. o då blev han diskad, så efter några försök så bestämde sej hans ägare som är vetrinär att han skulel bli ridhäst, o då fårga han om ja ville ha han:P faan va glad ja vart, han är het av sej men världens snällaste.. jag rider juh nu bara i skogen o så o på travbanan i skogen, men ska börja så småning om att åka o rida i ridhus o så.. men ja har inge bråttom me de.. MVH sandra o ginger!
**Jag
**Namn: Linda
Djur: En häst, varmblodskille såklart, en hund och 2 katter. =)
Intressen: Hästar, måla, fota och innebandy ^^
Ridtravaren
Namn: S.G.Prins Winglord "Lord"
Ålder: 11 år (f. 1997)
Stam: e. Another Lord, u. Left Wing
Ras: varmblodig travare
Färg: Ljusbrun med tecken
Mkh: 153
Jag har haft Lord i 8 månader idag, är jätteglad för det och älskar han mer och mer! Vi har tillsammans bekämpat ryggont, hältor och inflammtioner. Vi hoppar upp till 75cm men han har kapacitet för mer, han rids varvat med bett och hackamore, och ibland med gummisnodd… Vi ska testa graman, han går på tygel och i en fin form i skritt och trav när han är musklad, vi håller på och bygger upp musklerna igen.
Älskar honom över allt annat, bilden är sedan i somras när han var modell för tidningen Hippson :)
Hej på er alla
Ja jag blir väl tanten här då
, hela 43 år om nån dag
Har en helt underbar ridtravartjej som jag kallar Fanny lr Svansan
Hon heter eg Go Fanny Go e. Sugarcane Hanover u. Meadow Robin
Vi har precis börjat vår ridkarriär och rider för en jättetrevlig tränare
Jag hänger rätt ofta på ridtravare.com och numera här med, kul att hitta fler ridtravarvänner
Hoppas hitta flera som vill göra saker tillsammans, hästeriet är stort så både med å utan häst finns att hitta på
Förutom Svansan så har vi en russkille som vi kör vagn med, Kyron
Ha d kalasbra 

Hej allihop!
En liten presentation om mig:
Namn: Jennifer Karlsson
Bor: I Finland
Intressen: Hästar, musik, teater
Så en liten presentation om min häst:
Namn: Dayanara (kallas Dana)
Ålder: 15
E: Barbeque
U: Lady Pamela
Jag har haft Dana sedan februari 2008, inte så länge alltså. Det var kärlek vid första ögonkastet. Det jag har lärt mig är dock att det är en kanon häftig brud med häftigt humör, men stort hjärta. Hon älskar att bli ompysslar, men kommer inte överrens med vilken häst som helst och hatar sadeln. Vi har gått på lit träningar i både dressyr och hoppning, men det bästa Dana vet är att rida ut i skogen och sträcka ut ordentligt i galopp. Dana är för tillfället dräktid, och borde få sitt föl i februari 09. Gissa vm som blir stolt mormor!
Välkomna, tjejer! Hur hittade ni hit? (:
Häst: En kallblodstravare vid namn Bestmaggan(världens fulaste namn, jag vet! :))
Intressen: Djur, fota, kompisar och bara chilla ;D
Hästen
Namn: Bestmaggan
Bestmaggan är en bestämd dam som är ganska hård i munnen, ska ta henne tillveterinär för att kolla om det är något med tänderna, men annars är hon helt okej mysig när man lär känna henne!
Älskar att: Galoppera långt och fort, hoppa och springa runt i hagen när jag ska hämta henne! ;D
Tackar =)
hittade hit via ett inlägg på forumet i ridtravare.com
tror det var MissLady här som tipsa
Kikat lite på er och tänkte att bli medlem här är nog till fördel 
Piahopp - Det tror jag med! (:
Hästar: Guy In Ditch (plösen) 10 år samt Ikons Annie (annie) 7 år dom är halvsyskon och vår egen uppfödning mamman är Ikon Sund och Plösens pappa är Backstreet Guy och Annies pappa är Medow Road.
Jag har en medryttar på Annie som heter Lisa och hon är snart 18 år. Hon har Annie som sin egen häst fast det är jag som sköter om henne mest.
Vi rider i skogen, där det blir varierade farter allt efter tycke och smak.
P och A är mycket speciella individer, super snälla men envis till tusen. En ridtur är aldrig lik någon annan. 

Namn: Veronica (Virre)
Ålder:30 år
Häst: Har 2 ridtravare för tillfället. Har tidigare haft flera hbl, tinker och vbl travare som gått i trav.
Intressen: Hästar i alla form, läsa, umgås med vänner
Hästarna
Namn: First Rebak kallas Lillebror
165 cm e.Pythagoras u. Sweet Senorita
Har haft Lillebror sen juni 07. Vi tränar främst dressyr och rider i skogen,men hoppar även lite smått ibland.
Älskar att: Hoppa allt han ser dvs diken,vattenpölar ,hinder, bpinnar osv. Är riktigt hopptokig. Gillar även att hitta på hyss är en riktig "Emil " i han.
Namn: New Score kallas Skorpan
Ålder: 6 år
157cm e.Arbro Scorpion u.Franceska Brodda
Har haft Skorpan sen aug 06, då jag akut behövde en sällskapshäst,då jag fick ta bort min andra häst. Kom då över Skorpan som stod på mitt tidigare jobb. Hon hade startat dagen innan var jättetunn och mager,vantrivdes med livet som starthäst. Red inn henne när hon fått äta upp sig ett halvår och haft det bra först. Pga tidsbrist är det endast hennes medryttare som rider henne nu 4-5 dgr i veckan.
Älskar att: Raca i hagen ,gosa och bli borstad.

hallå! ny här på sidan!
jag heter Sussie, är 24 och har sedan november 2006 världens finaste lilla vbl-sto; Sharon D (92-4141)
på gården finns även ett connemarasto (inköpt sept 07), en shettishingst (inköpt maj 07) och en shettisvalack(inköpt maj 07) och några galna katter, men sharon är min lilla prinsessa
alla hästarna utom connemaran är typ "räddningsfall", connemaran köpte jag osedd för att hon skulle få ett enda hem resten av livstiden där hon dessutom slipper tävla. shettisarna var en riktigt stor räddningsaktion och sharon var en stackars krake i en hage bland många andra hästar, där hon var så låg i rang att hon var tvungen att kissa i maten för att få ha den för sig själv.
Sharon var närmast ett hopplöst fall när jag fick hem henne i november 06, mager, dyngig och utan en enda muskel.. det var nog hennes ögon och fina ansikte som gjorde att jag köpte henne!
fick börja från början och rida in henne, eftersom det inte riktigt var sant de uppgifter jag fick om henne.. sakta men säkert har hon blivit en jättefin häst, och vi jobbar oss långsamt framåt genom utbildningen. (hellre snigelfart än trasig häst)
så trevligt att hitta ett ställe med likasinnade människor!!
slänger in en bild på min prinsessa:
medarbetare på djurskydd.ifokus
Välkommen till sidan, tjejer! Vad kul att ha er här!
Häst: En ridtravare såklart vid namn Nice Box, hon kallas annars för Nicean eller Nicis:P :)
Intressen: min Häst och kompisar
Hästen
Namn: Nice Box "Nicean "
Ålder: 9 år
Jag har inte haft Nicean så länge men redan fattat tycke för henne, hon är verkligen världens härligaste individ.
Älskar att: Duscha, Äta och att gå promenader och att ridas i skogen:)

Hej. Trevlig tråd! 
Jag heter Susanne är 48 år (
) och skåning.
Har ridit mycket i yngre dagar men numera står jag på "landbacken" och fixar markservicen när dottern har mycket i skolan. Har däremot en plan att kravla mig upp på hästryggen igen efter många år men mer om det kommer senare
………
Hästen är en Kallblodstravare född -94 och vi har haft honom lite mer än fem år nu. Fem rooooooliga år!
Han är e. Troll Jahn u. Vinamin och är inte från skåne utan flyttade ner hit uppifrån Sandarne ca 8 månader innan vi köpte honom.
Han vart inte skolad när vi köpte honom utan endast lite riden och jag vill lova att dottern fick ha låååång bromssträcka när hon provred honom!
Efter att lugnt och metodiskt ha tränat honom i ridningens "mysterier" med god hjälp av en instruktör som förstår fd travares speciella förutsättningar så är han nu en mycket trevlig och allsidig häst.
Mycket duktig på dressyr - han har lätt för att gå i riktig form och samla sig men kan även länga sig mycket bra och avslappnat.
De långa stoppsträckorna är borta och han är mycket känslig för ryttarens hjälper och man behöver inte ta i med honom.
Hoppning har vi också tränat men bara som en kul grej och variation. Dottern hoppade ca 1 meter med honom i våras och det var bra med luft under. 
Till sättet är han mycket snäll - dvs varken sparkas eller bits
men är samtidigt en ganska bestämd herre som har stor personlig integritet. Att försöka sig på att "kuva" denna herre skulle förmodligen sluta illa, utan det är respekt för hans integritet som gäller men utan att för den sakens skull låta honom ta över.
Han är pigg, nyfiken till max (ska på och pilla på allting) social, samarbetsvillig, lite feg för nya grejor ibland, kolugn i stallet och hantering men har en gnista som är lätt att plocka fram om man vill.
Vi älskar denna kille hela familjen (även min gubbe vars hästintresse inte brukar sträcka sig längre än att mata med morötter) och jag har lovat honom att han ALDRIG ska säljas! 
Namn:Tilda
Ålder: 21 år
Häst: Varmblodig Travare (+ 3 kallblodig travare)
Intressen: Hästar (förstås), foto, webbdesign & andra djur
Hästen
Namn: Mount Never Rest "Harry"
Ålder: 9år
Jag har skött Harry i 6 år, tränade första tiden till trav men gav upp o över gick till hemma körning o lite ridning. Fick överta honom hösten -05.
Jag använder aldrig ordet ridtravare. För till 80% är han fortfarande en travhäst, körs kontinuerligt o rids när vi känner för det.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag:
Namn: Nelly
Ålder:14 år, snart 15 år
Häst: 1 Kallblodstravare, 3 russ och 1 shettis
Intressen: Hästar, fota
Hästen
Namn: Blixtra R.B.
Ja har haft Blixtra i 4 år, men de är de senaste året ja börjat rida på henne annars har hon bara vart körd
Älskar att: springa fort
Färg och Tecken: Bork, Stjärna, snopp
Danuta - Riktigt häftig! :D
Jag
Namn: Jennifer
Född: -85
Bor: Skåne
Intressen: hästar självklart, mode, vänner, musik och massa mer
Häst
Namn: Sober Rapida
Född: -97
Bor: Värmland för tillfället *gråter*
Min vackra flicka Paddi, som jag kallar henne, hittade jag när jag jobbade på Åby Travbana -98. Hon kom som en liten luddig åring för att köras in. Fastnade vid henne direkt då hon alltid hade full fart var hon än skulle och hade det vackraste steget jag sett. Köpte henne med min mamma och hon tävlade som 2åring och var mycket lovande tills hon fick allvarlig borelia och aldrig riktigt kom tillbaka. Har tyvärr varit mycket skadedrabbad men är den mest underbaraste och knäppa
hästen som finns 
Hon står för tillfället i Värmland hos min mormor och är betäckt med Fill V. Saknar henne så sjukt mycket så det gör ont men hoppas hon kan komma hem till mamma snart 
360 vart i värmland står den?
Hon står lite utanför Arvika hos Christer O Andersson
Hej!
Ylva, heter jag och är 31 år. Jag bor på en liten gård i Alunda tillsammans med min man och min lilla son som är 1,5 år.
På gården bor också Alice och Freja som är chineese crested blandisar, kaninen Herr Najno, ponnyprinsessanshetlandsdamen Felicia och förståss..
.. ridtravaren Origo Force, världens bästa kille. 8 år, 162 cm hög e:Giant Force u: Toola
Origo har jag haft i drygt två år. Vi både hoppar och rider dressyr.
P.g.a graviditet och annat har vi inte kommit så långt men vi har varit ute på två clearrounder och en tömkörningskurs.

Jag
Namn: Anette (Nettan)
Häst: 3st ridtravare av varmblodsmodellen.
Intressen: Hästarna, Pojkvännen, Vänner & Familj.
Hästarna
Namn: Kompanjon kallas Kompis
Mkh: ca 162 cm
färg: Svartbrun
e. Extreme Dream (fr) u. Heavy Connection - Mack Lobell
Älskar att: Hoppa, de är det bästa han vet! Så älskar han även lera!
Jag har haft Kompanjon sen maj 07. Vi tränar & tävlar i hoppning & dressyr, men gillar även att "lulla runt" i skogen. Vi har tävlat en del med bra resultat. felfria upp till 90cm lokalt, Placering upp till LD:2 & tränar på 1m ungefär. I hoppning tränar vi för Helena Ström, men i derssyr har vi ingen tränare förutom stallkompisarna..
Besök gärna hans hemsida : Kompanjon.zoomin.se
Namn: Nights Of Glory kallas Glory
Mkh: ca 165cm
färg: Mörkbrun
e. Barbeque (us) u. Stardust Symphony - Harmonious (us)
Älskar att: Rulla i lera flera ggr om & att hoppa, högt ska de vara!!
Glory kom till mig oktober -08, vi har ett förflutet tillsammans vintern 06- våren 07.. Glory har inte haft det allt för lätt i livet. Men nu kan jag säga att han mår som en Prins. Att hoppa är det bästa han vet. han är hoppad enstaka hinder på 120cm m ryttare (mig), är löshoppad 130cm & har gått 110cm bana. En dag är vårat mål att vara tillbaka i hoppningen iaf upp till 1m till att börja med.
Besök gärna hans hemsida : NightsOfGlory.zoomin.se
Namn: Långbo Oliver kallas Oliver
Mkh: ca 160cm
Färg: Svartbrun
e. Defiant One (us) u. Vibeke Pride - Count's Pride (us)
Älskar att: Rulla i lera & att mysa&gosa!
Oliver flyttade till oss oktober -08. vi har inte hunnit med så mkt ännu, Har tränat hoppning en gång för Anders Edman, gick jättebra.
Ska iväg på Pay & Jump på lucia.
Besök gärna hans hemsida : LangboOliver.zoomin.se
Jag heter Linnea Helene och är 16 år.
min häst:
Namn: Mimi Davida
Ålder: sex år
Mkh: ca 160
Färg: Brun, med en vit stjärn och en vit krona på vänster bak.
Davida so jag kallar henne har jag haft sedan i slutet av sommaren 08. Innan jag fick henne var hon inriden men inte mycket mer än så. Så just nu håller vi på med själva grunderna och bygger upp muskler.
Davida är världens goaste häst, arbetsvillig och allmänt trevlig att jobba med. Hon älskar att bli ompysslad i stallet och skulle aldrig göra något dumt med flit. Jag får ju inte heller glömma vilket matvrak hon är ;)

Äntligen en sida där vi kan lyfta fram våra ridtravare lite ;)
Casandra heter jag då, bor i Kungsör.
Har 3 stycken egna hästar,
Moses, 1996. Gotlandsrussvalack.
E. Trojka Viking U. Russilina
Tävlar i ponnytrav, men också typ klubbtävlingar i hopp och dressyr osv.
Plexis, 2002. Gotlandsrussvalack.
E. Junisorken U. Juliana
Ostartad, men kör och ridtränas för ponnytrav, planerar att kvala -09.
Brian Udsen, 1997. Varmblodsvalack.
E. Crown Bones U. Gabriella
Min ridtravare då, han kom hem IDAG efter att ha varit ute på foder,
kan säga att glädjetårarna sprutade när han klev ur transporten. :')
Cassandra - Vad kul att sidan är uppskattad! Välkommen till gänget!
Häst: En ridtravare.
Intressen: Hästar, Läsa, Skriva, Musik och Fota
Hästen
Namn: Eva Sjöhus "Pärlan"
Övrigt: Jag har bara haft Pärlan i drygt två och en halv månad men har fattat rejält tycke för henne. Vi har varit iväg och tränat i ridhus någon gång och hon tyckte det var riktigt härligt att komma inomhus. Under den korta tid jag har haft henne har vi redan kommit en bra bit på väg. I början ville hon inte skritta eller trava lugnt, men vi har verkligen börjat komma igång med det nu :)
Älskar att: Busa runt i hagen, Smita från matte när matte ska få tag i henne ;)
Namn: Jenny
Ålder: 17 år, snart 18 år
Häst: En ridtravare.
Intressen: Bloggen, Shoppa, Resa, Hästar, Sport
Hästen
Namn: Big Hero
Övrigt: Jag har haft hero i 1½ år och vi har haft en otroligt härlig tid tillsammans. 4 vinster i hoppning, en andra plats i dressyr 2007, och 2008 vart vi Klubbmästare i Dressyr på en tränings/tävlingsanläggning. Hero var den enda travaren.
Älskar att: Hoppa, galoppera och tävla
Namn:Erika
Ålder:19 snart 20 år
Häst:ridtravare
Intressen: bilar, Hästar, kompisar
Hästen
Namn: Speedy kemp "spetan"
Ålder: 10 år
Speedy är en underbar individ som vill alla väl o alltid vara til lags. härlig polle för skogturer o lite hoppning på lättare nivå.
Älskar att: bli kliad bakom öronen, gå promenad, o så klart äta.
Namn: Tess
Ålder: 19
häst: en varmblodstravare
gör förutom hästen: jobbar xD
om Häst:
namn: Silvery e. Silver Pine ue. Messeschmitt
född: 2001
färg: brun med stjärn
övrigt: han gillar att fräsa i skogen, hehe hans favorit är jag, han är den snällaste och raraste hästen som finns, och han älskar att bocka. han är perfekt ridhästmodell, inte så travar-byggd.
jag fick hem honom luciadagen, efter att ha ridit tre dagar i veckan i en månad. ägaren sålde honom till mig för 1500 kronor inkl. utrustning, ett riktigt fynd. (och ägaren ville bara ha ett bra hem =) tur för mig )
Namn: Erica
Ålder: 15 ska bli 16
Häst: ridtravaren uran buttler <33
Intressen : hästar så klart och annat
Hästen
Namn: uran buttler
Ras : varmblodstravare
Färg: Brun, men strumpor och stjärna
Mkh: 168 ( har inte växt klart )
han är jätte snäll men lite pigg av sig . han har hoppat 140 cm med mig och vi har tävlat :D en underbar häst
Wow vad kul att läsa om er.. Oh vad kul att så många är i min ålder!!
Jag:
Heter Helena och äe född -89 (fyller alltså 20år i år) och jag har två hundar (Border Collie och Dalmatiner) och jobbar som hundinstruktör och under 2009 vidareutbildar jagmig till hundpsykolog. Jag har även 2 gerbiler (det var så jag hittade hit, är medlem på gerbiler.ifokus) och nu har jag även en häst på prov. Jag har hållit på med hästar och ridit till och från sedan jag var 7år och nu alldeles nyligen har jag träffat ett westerngäng och har nu börjat med westernridning. När jag träffade dom ramlade jag även över en häst!!
Hästen:
Ja jag har nu en häst på prov som jag ska ta över om allt fungerar som det ska resten av provtiden. Han är 15 år, varmblod, och världens snällaste. Han är väldigt lugn och väluppfostrad men jätterolig att rida, han är pigg och framåt och vill prova nya saker. Han gillar verkligen att springa och hoppa!! Han började sitt liv med att gå på travet några år men har sedan varit fälthoppningshäst tills han kom till niklas (en i westerngänget) för 5 år sedan då han påbörjade omskolningen till westernhäst och skulle ha honom som tävlingshäst. Men han har problem med frambenen, vissa dagar (händer inte ofta men trots allt) så haltar han, så han passar inte som tävlingshäst då man inte vet vilken dag han är bra eller dålig. Men han älskar att jobba och det är en perfekt första häst för mig!
Medarbetare på westernridning.ifokus
Välkommna hit alla :)
joggpojken är så finnnnnnnn

Hej Jag heter Susanne bor i Karlstad o är snart 48år.
Jag har en ridtravare (ute på foder) som heter Mr Moose Is Loose "Moses"
Namn: Mr Moose Is Loose
Ålder: 13 år
167 cm
E: Speedy Tomali
U: Cheers Suprise
Han startade några gånger o gick skapligt MEN hade en "medfödd" skada så han fick nästan altid startförbud pga hälta han har varit utredd en massa gånger på olika kliniker o veterinärer men de har inte hittat ngt större fel!
Moses har varit utdömd en massa gånger pga det började när han föddes så kom baken ut först o hans mamma blev så pass skadad att hon ej klarade sig så Moses miste sin mor vid 6 dagars ålder så jag fick börja mata han med flaska o veterinärerna på ATG kliniken här i Karlstad letade en amma o vi fick en med en gång o tur i turen så tog hon Moses tillsig på en gång. Alla tyckte vi skulle slakat honom då ingen trodde det skulle bli ngt!!
Men vi hade oturen IGEN då hans amma var ett fullblod o var till Danmark på betäckning o lilla Moses fick ju följa med dit 1 vecka gammal o där blev han smittad av en smittsam lungsjukdom o blev så dåkig så veterinären ville slakta han IGEN men vi gav oss inte igen o Moses överlevde tills nästa otur dök upp o det var när han vid ett års ålder skulle frysmärkas o vaccineras o Moses hade otur o fick en infekterad spruta så han fick en böld på halsen o han fick jättehög feber IGEN o var så stel så jag fick mata han o bo i hans box IGEN för o få han o äta o överleva!!!! Änn en gång tyckte veterinären att han skulle slaktas pga han skulle ju inte bli ngt med en STEL hals o nacke MEN lilla jag änn en gång gav mig icke så jag fick rätt han kom till start MEN vi tog han till en tränare som trodde han skulle bli JÄTTEBRA men där fick jag ju höra att han börjat blöda näsblod (hörde ej ngt från tränaren)!!
Sedan en dag skulle vi till Arvika o starta honom han var storfavorit när jag kom till stallet så var han svullen i ett framben o jag sa att han kan väl inte starta??? Jo sa tränaren han har nog bara ett sår efter ngn tur i hagen lek med sin hagkompis så det är ingen fara som ägare som har han i träning så hade jag inget att säga till om så vi åkte o starta Moses galopperade 2g men fickpengar med en BÖJSENA som banveterinären såg plus en veterinär till konstaterade och tränaren sa typ HOPPSAN!!! Så dagen efter ringde tränaren mig o sa att jag var tvungen o hämta honom FÖR HAN BEHÖVDE HANS PLATS!!!! Så ibland är det INTE lätt o vara häst!!!
Jag hämtade han o han fick gå på sommarbete o senan läkteihop jättefint o jag började träna han igen typ efter ett halvår MEN jag fick sluta när han var typ kvalklar då han började blöda näs blod igen!!!!
Så nu är Moses en ridtravare som traskar runt i skogarna här i Värmland o mår gött!!!!
Detta var lite om min o Moses travhistoria.
Jag har ej några kort på han på dena dator men ska försöka sätta in något på min GULDKLIMP som
INGEN trodde på o ville SLAKTA en massa gånger!?
Kraaaaaam från Susanne o Mr Moose Is Loose

JAG
Namn: Anna
Född: 1990
Bor: Stockholm
Hästar: Tidigare haft en fd galoppör, korsning fullblod/halvblod under fem år som jag tyvärr blev tvungen att lämna. Nybliven hästägare till ett femårigt varmblod.
HÄSTEN
Namn: Will Be The One "Wille"
Född: 2003
Ras: Varmblodig travare
Stam: e. Houston Laukko (FI)u. Kate Can
Färg: Ljusbrun utan tecken
Mkh: +162 cm (växer fortfarande)

Tjusiga hästar alla har.
verkligen!
Född: 1993
Hästen:
Namn: Madame
Färg: Fux m. stjärn
MKh: ca 160
Trevlig dam, pigg som attan. Sprang in lite pengar på travet.:D <3

Hästen:
Kia Swing
f. 99
e. Super Arnie - Burgomeister
mörkbrun, vita hår i pannan.
Jag köpte Kia som starthäst, efter ett tag var jag dock tvungen att inse att Kia inte ville tävla längre och hon om någon fötjänade att få ta det lugnt och bara ha roligt. Hon var redan innan jag köpte henne ridtränad men inte utbildad. Något jag fortsatte med eftersom hon var lugnare under sadel än framför vagn. Att utbilda henne till ridhäst kände jag var utom mina kunskaper och vi började leta ett nytt hem åt vår pärla. Som tur var har jag en kompis med stor vana av att utbilda travhästar innom ridningen och hon hjälpte Kia att förstå vad som förväntades av henne. Filmen nedan är hennes salufilm, från någon bland de första gångerna hon reds "ordentligt" och även första gången hon hoppar. Tyvärr fanns det inget intresse för Kia på ridtravarmarknaden och hon fick ägna sig åt att bli mamma istället, något som jag tror hon trivs ypperligt med. Men samtdigt är det synd att ingen ville fortsätta forma sin egen ängel…
Gud så fin hon är! Varför fanns det inget intresse för henne? :S Hur stor är hon?

Jag vet faktiskt inte. Hon är en underbart snäll häst och skulle aldrig göra någon något ont. Hon var otroligt stressad i vagn och blev det för mycket travande i ridpassen ibörjan så kunde hon bli lite väl taggad. I skritt och galopp var hon hur fin som hels och även traven blev bättre för varje gång. Hon är 158cm
Som tur är har hon det iallafall jättebra där hon bor nu :)
Ser ju kanonvacker ut (:

Hej
Heter Angelica Källström och är snart 20 år. gillar att vara i stallet o vara med kompisar.
Då kanske ni vil veta lite om min häst.
Han heter jupiter och är en varmblodstravare. han har inte gått på travet pga en skada som tvååring. men nu är han helt återställd. Han är 9 år. har haft han nu i tre månader. Han e svartbrun. är runt 160 cm mkh.
Hej!
Jag heter Åsa.
Jag har tre hästar:
Sheila's Picasso (holly) som är knabstrupper, Rafiki som är en treårig arab under inridning och Olav, kallblodstravare. Olav är alltså orsaken att jag skriver här. Han är elva år och gick på trav till oktober 07. Jag träffade honom på en distanstävling sommaren 08, föll pladask och köpte honom när han blev till salu. Vi är i skogen och vi tar lektioner i centrerad ridning och akademisk ridning. Vi har varit på nh-clinic och vi går på löshoppning och trailträning. Olav tycker att det har gått lite fort så nu tar vi det lugnt ett tag och är mest i skogen. Vi startade fem mil på rimboritten i somras och har tänkt hinna med nån distansritt även denna säsong. Då går det undan! :-)Han älskar att springa fort men är samtidigt en naturbegåvning i dressyr och väldigt rolig att jobba med!
Blog: Åsa och Olav

Namn: Martina Pettersson
Ålder: 16, blir 17 i år.
Hästar: En varmblodskille på foder och egen D-ponny.
Intressen: Hästarna ligger ju i toppen, men jag är även intresserad av fotografering och bildredigering.
Hästen
Namn: Crackson
Jag har en varmblodskille vid namn Crackson. Han är efter Crack Shot och undan Sue Lit. Jag har honom endast på foder och har haft honom i ungefär ett halvår. Han gick på travat till 2002, och jag är lite osäker på vad han har gjort därefter, men jag tror han mest har gått som sällskap och som skogsmulle. Jag har börjat utbilda honom i dressyr, och även lite hoppning på en lägre nivå, och han sköter sig bra. Lättelärd, men trotsig.
…och så har jag även ett korsningssto (kallblodig tr./New Forest) som just nu är dräktig med morganhingsten Tronshagens Figure.
# 87 Vilken frän korsning du får! Vad har du för planer med den?

#89 Haha, ja. Då båda föräldrarna rör sig fint och har god sammarbetsvilja tänker satsa på dressyren, men det kommer nog blir lite allround med både ridning och körning! :) "Gårdshäst" helt enkelt. Förhoppningsvis ska vi lyckas komma ut på några tävlingar på lägra nivå, men det får framtiden avgöra.
Jenny heter jag, är 30 år och har haft mitt varmblod sedan i julas bara. Jag har även en ridponnyhingst som fyller 2 i maj.
Lady Lane, kallas skrållan och är efter Tap In. Hon är snart fem år gammal och har under vintern varit inne i den berömda 4-årstrotset eller nåt, men efter mycket tålamod, mycket markjobb och lugn med henne så har hon nu blivit en helt annan häst att jobba med. :)

#91 har hon fått färg efter tap in? ser nästan ut så på bilden.
Namn:Jenny
Häst: Big Hero
Intressen: Shoppa, blogga, ridning, träna, tävla, resa.
Hästen
Namn: Big Hero
E: Big Spender
U: Pretty Star
EE: Tibur
UE: The Prophet
Jag har haft Hero i snart 2 år, och det har varit de 2 bästa åren i mitt liv. Både han och jag har utvecklats otroligt mycket! Vi står på en tränings/tävlings anläggning i Stockholm, och tävlar i både hoppning och dressyr.
Vunnit 5 gånger i hoppning, och vår bästa placering i dressyr var när vi vann KM. Snacka om att alla med tävlingshästarna (halvblod) vart förvånade när varmblodet kom och tog hem vinsten!
Sthlmsjenna - Sajtvärd på ridtravare.ifokus.
Sveriges största ridtravarblogg - http://stockholmsjenna.se

Okej. Min tur?
Namn: Carro
Ålder: 22 år
Övrigt: Utbilder mig till ridskolepedagog inriktning på ridinstruktör. Har ingen ridtravare men min första egna häst var en ridtravare som jag hade i cirka 4 år.
Var för ung för att skaffa mig häst men det var en trevlig tid då jag hade honom.
Kunde inte kort galopp men jag var med på några CL och vi hoppade hela 90 cm bana utan vägran, blev dock några rivningar.
Tränade distans med han men fick aldrig tummarna ur arslet för att starta oss i det. På bilden är min Intour (kallas till vardags Ture).
Nu går han på dom eviga ängarna i trapaland då jag inte hade längre tid för honom och att ingen ville köpa honom. =(
Min framtidsdröm som ridinstruktör är att vara just ridinstruktör för just ridtravare ryttare.
Hoppas att man kan få komma in i värmen trots att man äger ett fullblod nu.
Den hästen har också gått på banan en gång i tiden =)
# 94 Klart du är välkommen!

Hej jag heter Susanne, jag är 35 år,och har haft travare hela mitt liv , både som ridhästar och tävlingshästar. Då är det främst kallblodstravare jag fastnat för då jag är en kraftig tjej.
Jag fick min första häst 1987 då var han nio månader, men det var en norsvenskbrukshäst, så då fick man verkligen lära sig hur det verkligen var att ha egen häst. dessutom var det en hingst, och helt o hanterad. Men jag rodde i land detta och både körde och red in honom. Jag har honom kvar än idag och det är en helt underbar häst, mycket pigg och glad och han hetetr Pius.
Sen slutade jag nian och började jobba och tjände egen pengar och köpte 1992 en nordsvens travare, som jag tänket ha som ridhäst också det en hingst osm ar 2 år och ohanterad men, men han visade att han hade travtalang. Jag lyckades köra in och rida in även denna häst. jag började tävla honom på trav som fyra åring och han var bra, men skadade sig senar i livet och slutade då tävla. Men blev en hely fantastisk ridhäst.
Jag har ridigt privat lektioner och tävlat både dressyt och hoppning, på båda dessa hästar, och har båda två kvar nu. jag har haft månag andara nordsvensak travare men mest då i tävlingssyfte på banan.
En kort presentation av mina nuvarane hästar.
Pius
Ras: Nordsvensbrukshäst
Född: 29 maj 1986
Far: Rosing
Mor: Rosita
Färg: Mycket ljusbrun
King
Ras: Nordsvensk travare
Född: 5 mars 1990
Far: Kildestjärnen
Mor: Brotyra
Morfar: Bestmin
Färg: Mörk brun
Hej! Ny här :)
Får väl oxå presentera mig lite, Har varit här o läst ett par månader men inte skrivit nått, eftersom inget varit klart då, men nu är alla papper klara och hon är äntligen min :)) Min pålle kommer hem såfort vi är klara med stallet, håller på att bygga en lösdrift i en redan stor, befintlig loge. Bibbi har just nu föl vid sidan som skall vänjas av nu och sedan skall hon flytta hem till oss tillsammans med en fjordingfarbror som vi har på foder och som just nu står hos kompisar ett par kilometer bort. Bibbi är lite till åren kommen, men pigg och fräsch och har förhoppningsvis många år kvar som skogsmulle kompis o lättare träning. Hon har under åren mest varit "fölbehållare" men nu skall hon få bli en älskad kompis o ridhäst vilket jag är övertygad om att hon kommer att älska!! Hon är så otroligt mallig när hon får bära ryttare på ryggen o göra något annat än att bara vara mamma!!! ;))
Jag
Namn: Sophia
Ålder: 34 år
Intressen: Hästarna såklart, mina katter och hund (föder upp skogisar) familjen, göra saker emd barnen, vara ute i skog och mark, musik, god mat, vänner och mycket mer ;))
Hästen
Namn: Bionda d'Hilly
Ålder: 20 år (i mitten på mars)
e: Ogorek
u: Sue Ellen Lobell
ue: Speedy Crown
Bibbi är inkörd, men aldrig startad, riden en del och lite hoppad, finns ett par fina distans hästar efter henne både rena varmblodstravare och traraber…
På bilden: Bibbi och min dotter som jag delar hästarna med ;))
/ Sophia

Jag
Namn: Erika
Ålder: 16år
Intressen: Hästar, kaniner (tidigare haft avel) kompisar, shoppa är ganska kul och aa hehe :)
Hästen
Namn: Jackie John "jackie"
Ålder: 11år
e: Happy Feeling
u: Jackie Bride
ue: Straight Jacket
Jackie är ej startad då hon inte ville sig på travet. Hon är utbildad i hoppning hoppat 1m och lätt dressyr :) haft henne i lite mer än ett år och stormtrivs med henne! :)

Hej!
Irene heter jag är född 69 snart 40 år
är bosatt i Bergsjö som ligger i hälsingland.
Rider western sedan 8 år tillbacka och har haft ridtravare i 14år nu och de är det bästa jag gjort.
Min nuvarande är ett sto med namnet
Running Flame f 2000
e: speddy tomali u: eoru flame
155 i mankhöjd
Hon kom till mig mars 2008 och jag blev ägare på henne nu i feb 2009
#99 Kul med en hälsing till, själv bor jag i Bergvik (söderhamn) men tillbrngar mycke tid i Forsa (hudik)
Borde ha presenterat oss för länge sedan…
Jag heter Hannah och är 17 år. Jag har faktiskt ingen aning om hur länge jag har ridit, det har varit mycket till och från genom åren. Jag har en sköthäst som är ridtravare. Nej, alla härinne har inte egen ridtravare.
Min sköthäst är ett varmblod som heter Boogie T. (ja, det ska vara en punkt på slutet) och han är en valack på 18 år, snart 19. Jag har ridit honom regelbundet sedan i höstas. Trots att han är ganska gammal kan han inte så mycket, men det går framåt. Innan han blev ridhäst har han startat i både trav och monté, bra gick det för honom också. Han är en väldigt känslig häst det verkar som att vi kommer bättre och bättre överens.

Va fina rid travare de finns av gudar dom värkligen
de är värkligen riktiga hästar..
inge porslin i dom inte
#101 modig polle måste jag säja! många hästar skulle nog tycka att dom hindrena va läbbiga:s skulle jag tycka iaf:)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
#103 Jaa, han är jätteduktig! :D Jag vet att hindrerna ser ganska läskiga ut för en häst, och det blir ju svårare att se bommen när den är typ samma färg som underlaget i paddocken. xD
Dessutom är det ju inte så bra anordningar, egentligen skulle vi vilja använda riktiga grejer… Men har man inte sånt så får man improvisera lite. Vi har alltid tagit det försiktigt med hoppningen, börjat med att leda över bommar, småhinder och sedan sprungit brevid och det har ju gett resultat i alla fall.
Min kompis sköthäst är mycket mer tveksam på de här hindrerna:

Jag heter Jenny och är snart 17 år. Jag har ridit i princip hela mittliv och alltid haft en förkärlek för ridtravare.
Just nu rider jag två halvbröder vid namn Justus Vingboons och Tinitus Vingboons. Dessa har jag ridit i ungefär ett halvår men det är Justus som jag ridit och tränat mest, just därför att han verkligen älskar att tänka och vara ute i naturen och arbeta lite.
Trots att de är bröder är de varandras totala motsatser kan man tycka. Justus är pigg och ganska liten med en stoooor personliget medan Tinitus är stor som ett hus, väldigt lat men också väldigt oförutsägbar. Det är inte allför sällan han skenar ut på ett gärde och vägrar röra sig när han väl stannat. haha.
Trots detta är de mina ögonstenar och jag är väldigt lycklig som får rida dem när jag vill!
Bilden är från häromdagen då de hade busat runt i hagen en halvtimme och var i princip helt sluta, hihi. /Jenny
#105 Söta! :)
Hej hej!
Jag:
ALexandra född 87 så fyller 22 nu i maj, bor med min sambo som jag är förlovad med och vi har två katter och en kanin och ett marsvin. Jag pluggar på högskola men börjar på helfart igen till hösten så nu har jag mycket tid för hästen min.
Hästen:
Varmblodsssto som heter Zoe och är 9 år gammal.
Född i juni 2000
Har aldrig gått lopp men är inkörd. Går som ridhäst och jag rider mest ut och kör western och horsemanship då hon är mycket tränad med horsemanship. Trafiksäker, lugn, samarbetsvillig och helt underbar att rida.
Hästen: Det här är min dotters nya häst Lina Alfhem som hon köpte för någon månad sen (lite drygt). Mankhöjd ca 148 cm. Hon är född 2002 utanför Österbymo.
Hon har gått kvallopp och några "riktiga" lopp. På travet ger hon järnet och ligger ofta först… till upploppet, då slutar hon att springa !?
Lina reds in förra sommaren och har börjat sin utbildning/skolning nu efter vintervilan.
Ryttare: Det är min 11-åriga dotter Emelie som äger och rider/utbildar henne. Emelie började rida som 3-åring på vår mini-shettis Mysak, men innan dess hade hon naturligtvis suttit på hästarna. Tanken är att Lina ska bli Emelies "D-ponny" nästa år då hon inte får tävla sin B-ponny mer.

Jag
Namn: Linnea
Ålder: 23
Jobbar som Bodyworker/Hästmassör (typ personlig tränare) och på kennel.
Har två hästar, en russhingst och en ridtravare. Travaren heter Jons Victory och är 8 år. Jag träffade honom när han var 3 och red in honom då. Det var en bekant på Åland som ägde honom. Jag köpte honom när han var 4 år. Har aldrig kört honom själv, har hört skräckhistorier om saken (nåja nästan iaf). Har dock en gammal åkvagn här hemma som jag ska rusta upp oh försöka köra honom med senare.
Skynda långsamt så går det fortare.

Jag själv heter Martina och blir 35 år i maj. Jag har ridit och hållt på med hästar sedan jag var 5-6 år. Normalt sett rider jag 1-2 hästar/dag på vardagarna och 3-4 på helgerna, dock inte för tillfället då jag var med i en ridolycka i Nov -08 och skadade mig i ryggen. Min första ponny fick jag när jag var 8 år, en underbar New Forest ponny som även mina barn fick "rida" innan hon somnade in i hagen för 10 år sedan, 34,5 år gammal. Idag har min familj 6 hästar : 1 hingst hbl/arabian part breed och hans maskot mini shettisen Mysak, 1 korsnings b-ponny, 1 hbl-sto, och så våra 2 underbara ridtravarston: Lina (#108) och Prinses Mackenzie.
Sessan är född 1992 och har gått en del på travet. Att hon kom till mig (2000) var mest en slump. Jag behövde en sällskapshäst till mitt hbl-sto och snubblade på Sessan när hon stod och väntade på slaktbilen (!). Hon ansågs nämligen som galen och farlig och skulle tas bort. Vad jag såg var ett par snälla ögon som bad om hjälp. Gissa vad jag gjorde?… Just det! Jag köpte henne för slaktvärdet. Jag fick hem en rädd och osäker häst, som inte ens klarade av att bli ryktad utan att bli så stressad att svetten kom fram, när man gick in till henne i boxen tryckte hon upp sig i motsatt hörn… Jag bad min kompis som är inne i "travsvängen" att kolla upp henne lite. Det visade sig att Sessan har blivit piskad och misshandlad tidigare. Det blev mycket arbete med att få hennes förtroende tillbaka. Att rida på henne fanns inte i mina tankar ens, men vad gjorde det? Hon skulle ju ändå bara vara som sällskapsdam… 2004 hände det något! Det gick att rida in henne trots allt. Idag är Sessan min favvo häst, trots att hon fortfarande kan bli väldigt stressad och pressad i vissa situationer, och jag måste läsa av henne extra noga varje dag. Hon är väldigt stel i sidorna vissa dagar (när hon är extra stressad) men ändå helt underbar och snäll att rida. Om hon inte hade haft så bråttom skulle hon funkat kanon till handikappsridning, då hon är näst intill helt trafiksäker, aldrig bockat eller något i den stilen. Jag bara älskar henne!

Jag:
Namn: Michaela
Ålder: 15, snart 16 år.
Häst: En ridtravare vid namn Chris Crownline, kallas Chrille/Snyggingen. :)
Intressen: Shoppa, blogga, festa, rida osv.
Hästen:
Namn: Chris Crownline
Ålder: 10 år, blir 11 den 1 juni.
Har haft Chrille i 4 veckor nu, han är lite egen i hagen, men man fattar jättelätt tycke för honom då han är jättelugn, lyssnar extremt bra och faktiskt (vilket man inte alls tror i början) gillar att gosas. :) Ska nu muskla upp sig rejält!
Är: Duktig, samarbetsvillig, riktigt trygg att rida.
Älskar att: Hoppa, tilldelas uppgifter, göra rätt för sig.

Jag:
Namn: Kicki
Ålder: 42 år
Hästar: 2 st varmblod
Intressen: hästar så klart, hunden, god mat, pyssla i trädgården, umgås med vänner samt mycket mer.
Hästarna:
Namn: Rowdy Amor
Ålder: 12 den 17/4 (i morgon)
Han skulle bli tre när jag köpte honom. Lite nervös i psyket och en enmanshäst men så snäll. Har arbetat honom en del från backen den första tiden. Otroligt rolig att rida då han är känslig och lyhörd. Rider dressyr med honom och han går så fint.
Namn: Giddelin
Ålder: 6 år den 31/7
Haft honom sedan han var tre. Otroligt snäll och trygg i sig själv och därför jättebra sällskap till den andra. Gör klockrena galoppfattningar även från skritt, hoppar bra och snäll att köra. Spänner på sulkyn ibland bara för att han tycker det är så roligt att göra något han verkligen kan. Går bra att söndagköra honom. När sadeln kommer på så får att ett annat steg - inget travartrav då inte.
jag heter Linda och är 31 år gammal, uppvuxen utanför Gävle och uppvuxen med travhästar, hade häst när jag gick i skolan, men har varit hästlös sedan dess. Flyttat till stockholm för ett år sedan och jobbar som personlig assistent i Täby kyrkby. Trodde det var kört för mig ekonomiskt för att någonsin ha häst här, men har nu hittat ett stall där jag jobbar där jag har fått en stallplats nu. Ska hämta hem en häst nu den sista. En 14 årig varmblodstravare, vallck, har gått på travet innan, men endast riden de fem senaste åren. Frisk och fin. Lägger ut bild när jag kommit hem med honom då inte allt är helt klappat och klart till 100%. Han är superfin iaf, jag är helt kär. <3
Men jag kan ju lägga upp en bild på mig själv så länge, jag e nästan lika fin *skratt*
#114 Å vad roligt! väntar på en presentation:)Lyckoönskningar*
Hej alla underbara ridtravarvänner !
kul att våra hästar får mer o mer positiv uppmärksamhet ! Roligt med ytterligare en sida !
Jag : Terese
Ålder : 30
Häst : Omega Å.
Född : 2001
E: Ego Play U : Amita Spin Å.
EE : Spintiko Å.
Uppstallad : Skepptuna ( utanför Arlanda )
Omega skulle kvalas in på travet men tyckte
inte att det var så kul att springa fort !..
Så i Sep - 07 hämtade jag honom hos uppfödaren !
Jag hade honom på prov i en månad och bestämde mig för att han skulle stanna !
Mkt jobb har det varit när man tänker efter , men nu kan man rida honom i form i skritt o trav , galoppen är lugn o fin så där jobbar vi på att han ska bli stadigare o mer samlad , men en sak i taget !
Vi rider mest i skog o mark , men försöker att ta några pass i paddocken med dressyr ( han har talang! ) och lite hoppning ( matte e lite feg..)
se filmer på honom på youtube under ttidblom !
hej svej !
Namn: Johanna
Ålder: 16 år
Häst: Egen shettis, Dalsgårds Golden Girl. Har precis blivit medryttare på en travare som heter Houdini.
Intressen: Hästarna och kompisar. Tyvärr tar skolan mkt tid just nu, går i 9an.
Hästen
Namn: Houdini
Ålder: 4 år
Jag ska precis börja rida denna killen, som är en travare, har norsk stam. Han är inte inkörd utan enbart lite riden nu i ett år ungefär, så det är där jag ska ta vid och träna lite dressyr och hopp så småningom :) Så jag mottar gärna tips på övningar jag kan göra med honom, rider enbart på skogsvägar, paddock kommer till hösten.
Äsch, nu har jag ringt till ägaren igen, och vi har bokat att jag ska komma de 30e, så nu lägger jag upp bilden på han, ska väl vara att jag hamnar i rullstol som gör att jag inte kan ta honom, så nu kommer en presentation av min kommande häst !!
Han heter Streets of London, 14 årig vallack, endast riden de fem senaste åren, ska vara bra i dressyr sa han, han rider ju inte själv men har haft tjejer där innan som ridit honom (hästen) och dom har ridit dressyr på honom. Han är pigg och framåt men inte bråkig, bara pigg och alert, vilket jag tokgillar. Lätt att sko och lasta, och helt trafiksäker.
Vet inte vad jag ska kalla honom bara, kan u inte gå å säga streets of London hela tide :-P

#118, makalöst vacker häst må jag säga! Varför kallar du honom inte bara för London då? :> Sen undrar jag vart du ska stå? Bor i Täby och såg att du jobbade här. Lycka till med din häst!
jaa han e otroligt vacker <3 Jo london funderar jag på, men lite trist, han e ju ganska liten…och london e ju ganska stort haha.. men det kommer väl när jag har haft hoom ett tag å lär känna honom lite mer.
Vi ska stå i täby kyrkbyns ridklubb. I täby kyrkby där jag jobbar hihi.. kan knappt bli bättre.
Var har du din häst då?

Haha, det är ju iof sant.. Du kommer nog på något sen ska du se ;)
Jaha, jag tror inte jag vet vart det ligger. Eller jag vet säkert om man beskriver stallet. Men inget som ploppar upp i huvudet på mig nu. Är det bra service där/hyffsat billigt? Jag står i Molnby (Vallentuna om du inte visste det innan).
http://www.kyrkbynsridklubb.se/kontakt.html här ska vi stå, ett kollektivstall, 800 månaden, sen tillkommer mat och strö som man går ihop å köper :) så max 1900 i månaden. Var meningen att jag skulle ha honom i Frösunda som ligger bortanför Vallentuna efter Roslagsbanan, me hittade det här istället som ligger 3 busshållsplatser från mitt jobb, tar 10 minuter dit på cykel från jobbet :D
om nån vill lägga till mig på msn så får ni gärna göra det, kom på att jag inte har en enda hästmänniska på min msn. sibilidowndown@hotmail.com

#122 - va hette det stalle som du tänkte ställa honom i i frösunda?
#120 y - va kul att det e fler folk från stokholm stod på den sidan med exet förut men har nu flyttat söderut =)
#124 jag minns inte vad stället hette faktiskt
har varit där med en kompis som jobbat där och varit med henne och hjälpt till med hästarna. Ulrika heter hon som har stallet tror jag iaf :)
#118 Underbar! värkar vara en härlig kille:)
#126 ja det återstår ju att se på torsdag 

Jag!
namn:emma
ålder:19år
intressen:hästar,mode
djur:två hästar,tim(varmblodig travare)och loppan(engelskt fullblod)plus två katter:)
jobbar:sjukskriven
Hästen!
namn:Tim carlos
ålder:11år(1998)
ras:varmblodig travare
e.choctaw brave
u.noblessa star
tim är en jättetrevlig hästsom jag lånat hem på foder för senare köp!har blivit väldigt färst vid denna trevliga häst på bara 2månader!:)en jättetrevlig herre som äör arbetsvillig och glad!

Om mej:
Namn: Caroline
Ålder: 24
Intressen: Hästar, trav, naturen, djur i allmänhet, foto
Djur: 3 hästar (två varmblod & en shettis), 2 katter
Jobbar: Snart mammaledig! Annars som undersköterska. Ska plugga till lärare.
Hästen:
Namn: Julius Kimsong
Ålder: 17år (-92)
Namn: Maja Mercedes
Ålder: 8år (-01)
Julius har jag haft sen han va 10 år, då jag fick honom. Han tävlade i min regi de sista två åren han fick, alltså tills han va 12, sen dess har han gått & blivit ridhäst/lekfarbror/kompis.
Han är en mycket egen gubbe & har många egna idéer om hur saker & ting ska gå till. Men det får man väl ha om man är 17 år? Lite ska han ju få njuta på ålderns höst tycker jag.
Han har iaf åldrats med den hedern, har aldrig sett en häst med lika torra ben som denna gamla gubbe, varken ponny, trav eller ridhäst.
Det finns även lite krut kvar i honom, han blir som en unghingst på stobete när han inte vet vars 'hans' tjejer är! Skriker, stegrar sej & blir allmänt tokig om han inte ser sina ston.
Maja kom till mej förra hösten, då hade hon ett föl vid sidan. Hon hade gått som fölmärr sen hon va 3 år. Tidigt skadad i framknäna.
Nu bor hon hos min mamma för att startas igång med både ridning & körning - se hur hon beter sej helt enkelt.
Jag skulle gärna göra det själv - om jag inte vore höggravid!
Maja är ett riktigt ledarsto & hon vet var skåpet ska stå. Inte bland folk, där är hon ganska skygg & försiktig, men i flock kommer hennes riktiga jag fram. Himla kul att se henne ta kommando över 6 hästar hon aldrig träffat förut bara genom kroppsspråk. Inga fysiska uppgörelser öht.
På bild - Julius som den kung han tror han är.

Maja & hennes dotter förra hösten.

om mig:
Jeanette 28 år
Intressen: familjen,djur,natur det som gör livet värt att leva.
Djur 2 varmblod, en katt å en hund.
Övrigt en mamma med 3 barn i åldrarna 4 månader - 3 år.
Jobbar ska snart starta eget företag med hästar
Hästen:
Namn: Careless Love
Ålder: 10år (-99)
Namn: Brolle (R,Bronett)
Kön: Hingst
Ålder: 8år (-01)

Anne-Sofie heter jag, är 28 och bor i Uppsala!
Min häst:
Chic Banker "Lillan" E:Wallstreet Banker.
Fuxsto på 7 år som jag tränar dressyr med. Har lite tävlingsplaner för henne men har inte kommit igång med det ännu.
Har haft henne ca ett år och hon är en super mysig häst med bra psyke och fint steg.
De andra hästarna i familjen är en fullblodsvalack som tävlar hoppning samt två islandsston.
Kul med en ny sajt för ridtravar folk!
Vem jag är:
Namn: Evelina
Ålder: 20år
Bor: Skåne
Familj: Sambo, hund, katt, kaniner och damråttorna. Mamma, Pappa, Storebror ocl lillebror bor i Göreborg
Intressen: hästar, katter, hunda, kaniner, killen, hus, vänner, böcker m.m.
Häst: Granda
Vem hästen är:
Namn: Granada Swing, kallas Granda
e: Contenital Spirit
u: Bianka Swing..
Född: 1995-03-31
Ägt : sedan 09-02-28(ca 10 vecor typ)
Färg: Svart brun, vit fläck på båda bak hovarna och vita hår i pannan.
Mankhöjd: ca 152
Granda är ett tufft litet sto som inte haft det så lätt det senaste året. Hon har vandrat mellan 4 olika hem på mindre än 4 månader. ja e 4 hemmet. Hon är världens goaste häst.
Hon är min första häst. Och vi har haft en tuff början till sammans. Blev lurad när ja köpte henne och ca 4 veckor senare blev granda väldigt halt, både vänster fram och höger bak fick en döds dom, jag gav henne ändå en chans. vi behandlade detta och hon fick nu stå i ca 3 veckor til, vart till baka hos vetten i torsdags och hon vart nu bara lite lite halt på vänster fram, så vi behandlade igen. så det går frammåt.
Hon är en bestämd dam när det gäller andra hästar, vill gå själv just nu. Hon tycker inte om valacker som det nu verkar, men ston e hon nyfiken på. Hon värkar börjat lita på mig mer nu, då hon börjar gilla att mysa igen och att gnägga när ja kommer.
Hon är ett ricktigt litet fruktansvärt matvrak, så hon e rätt fet nu. jag älskar min lilla flicka!..
Hennes pappas mammas pappa är Nevele Pride
och på hennes mammas sida har hon oxå honom i stammen. och det märks lite på hennes sätt i hagen bland..

Om mig;
Namn; Matilda
Ålder; 15
Bor; Eskilstuna
Intressen; Fota, rida, åka på hopptävlingar :)
Häst; Caravan, "Arne"
Ålder; 10
Ras; Svenskt Varmblod
Föräldrar;
Varit ridhäst; I 3 år
Favorit saker; Allt som går att äta, Selinas (en häst i stallet), Morötter! :D
Arne är världens bästa häst man kan ha, älskar honom enormt mycket<3
Jag är ny här så jag börjar väll med att presentera mig och Silver :)
Jag
Namn: Emelie
Häst: Kallblodtravare, Silverbläsen :)
Intressen: Stallet, Kompisar, Fota lite smått :)
Hästen
Namn: Silverbläsen "Silver"
Född: 1994-05-09
Ras: Kallblodstravare
Stam: e. Pilo Pirat u. Bella Mia ue. Skansus
Färg: Mörkbrun, Bred genomgående bläs, vit underläpp, vit krona höger bak, vit kota vänster bak.
Han kom till ridskolan som ligger en bit från pappas hus på Vikbolandet i början av sommaren 2007. Han såg då ut som en tunna och gick knappt att svänga alls. Så fort jag fick syn på hans ögon blev jag helt lost! Så sjukt underbara, varma. :') Jag red honom sommaren ut. Den 2 augusti ringer pappa hem och säger "Emelie, vi har köpt Silver åt dig. Vi kan ta villkoren när du kommer hit nästa gång" Jag var i total extas! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen! :D villkoren var alltså att han skulle gå lektioner i veckorna och jag skulle ha honom på helgerna. Ridskoleägaren skulle stå för alla kostnader. Jag skulle stå som ägare på namnskylten i stallet och jag kunde säga att han var min. Kan man ha det bättre? :'D
Just nu så jobbar vi på mest med galoppen. Men han kan gå i stadig form i både skritt och trav. Vi har hoppat bana på ca. 80 cm och enstaka hinder på 1.10. :)
Älskar: Mat, uteritter, hoppning, softa i hagen ;D
Jag:
Namn: Sandra
ålder: 16
djur: 2 katter och 2 kaniner, Har ingen egen häst:(
jobbar: Går i skolan, men ska jobba in lite extra betyg och sedan börja på hästgymnasium:)
intressen: hästarna, Monté, Trav, Dressyr/hoppning, och kompisarna :)
häst/en/arna: (alla medryttarhästar)
Namn: Lundins Rapid
e. Rappello u. Lunica
Född: 1999 - 07 - 27
Färg: Mörkbrun utan tecken
Mkh: runt 155 cm
Började rida Rappen för 2 år sedan, men det blev ett uppehåll i ett år:/
Nu har jag börjat tränat dressyr med honom, och det går bra! Han går i fin form. Han kan skänkelvikning, Fast inte riktigt rena än:P
Galoppen håller vi på och jobbar med då han fortfarande travtränas och tävlas i både trav och monté
Namn: Tindra Gallant
e. Kodac u. Ida Gallant
Född: 2005 - 05 - 08
Färg: Mörkbrun med 2 kronränder bak
Mkh: runt 160
Tindra håller jag på och rider in:)
Namn: Option
e. ? u. ?
Född: 2005
Färg: Mörkbrun med bläs och strumpor
Mkh: runt 150 cm
Option har jag inte ridit än:P

Namn : Maria
Ålder: snart 34
Häst: En ridtravare Rosalinds Yankee
Intressen:Hästar, natur, familjen, vänner och mycket mera
Hästen; Svensk Varmblod
Namn: Rosalinds Yankee (Rosalinda)
Jag har inte haft Rosalinda särskilt länge men hon är som ett stor (165 cm i manken)lamm med värdens största hjärta.. Hon har fungerat som ridhäst nästan hela hennes liv och verka trivas fullkomligt med det.
Älskar att:bli ompysslad av alla

Hejsan.
Har en tjej på 10 år.
Hon heter Mirabell Index men kallas Mira.
Hon är e: Dream Lover
och u: Holly Staro.
Jag har bara haft henne ett par månader, hon travade rätt in i mitt hjärta.
Hon har bott hos en tjej i fem år och bara njutit av livet.
Innan dess har hon studsat rundor mellan olika trav stall, 6 olika.
Men nu ska hon stanna hos mig.
Det är en otroligt lugn och trevlig tjej. Har tvillingar på snart 4 år, dom springer runt benen på henne och hon bara står där.
Jag har tänkt mig att försöka skola om henne, först hennes gångarter behöver finslipas. Hon passar hellre än travar, men det jobbar vi på. Hon galopperar helst om det är upp till henne.
Hon hade aldrig hoppat när hon kom till mig men hon flög galant över 90 cm. Får väl se om det inte blir hopp med den tjejen. Först ska vi bygga lite muskler på denna vackra varelse sen får vi se. Har bemöts av så mycket fördomar föe att jag skaffat mig en travare men vi ska allt visa dom. Har haft halv blod, fjording, korsningar, paint och annat. Men folk förstår inte för mig är det individen och att vi passar ihop. Jag struntar i vem hästen är efter det är inte bara det som gör en häst. Vi får väl se. jag älskar henne ändå även om hon haft tre ben eller två huvuden.
Skönt med en saijt där man kan känna att man har likasinnade.
Kram till er alla som har travisar.
Jag:
Namn: Ellinor
Häst: lånar ett russ och rider en ridtravare
Intressen: ponnytrav och rida haha xD
Hästen:
Namn: Lincoln Bay, kallas Lincoln
Ålder: 10
har ridit lincoln i lite mer än ett år, han är fortfarande osäker, men världens snällaste. Går helt i form i skritten, snart i traven, och han tar galoppskänklen. blir stressad ganska lätt när man rider, alltså när han inte förstår, men är man lugn så är han lugn. På marken finns inte säkrare häst, inte enlig mig iallfall :)
Är: världens bästa kompis! :D
Älskar att: hoppa, finns nog inget bättre. Han blir skittaggad :D
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
japp så var man ny här :)
Namn: ida
Bor: stockholm
Hästen:
Namn: Znooty
Ålder: 13 i år
Ras: Selle français
Mkh: ca. 165
Hon är en underbar häst som är en äkta allround typ. Kördes på banan ett tag , vart galopp häst men inte så länge, hoppar just nu bara 90 cm utan problem och klarar ett Msv B:1. Ridit henne i cirka ett år och hennes första år i stockholm, tidigare bott i skåne med en hingst som för 4 veckor sen bara försvann till trappalanda, Intention blev 29 år och körde trav.
Znooty blir nu dagligen riden och körd ibland, hon lever livet som man säger :D
på bilden är det Znooty & hennes ägare (:

Tjolahopp, nu var det ett tag sedan jag skrev här! 
Jag har fortfarande kvar Crackson på foder och allt har rullat på frammåt. Jag har tränat och naggat på honom i dressyren, och vi har tränat upp till LB. Hoppningen har också gått frammåt; vi deltog i en clear round-hoppning i våras, och nollade båda klasserna. Vi ska även på en P&J imorgon, vilken är den första tävlingen för oss, både individuellt och tillsammans, utanför klubben. Men som ett stort plus, hålls tävlingen på min "hemmabana", vilket underlättar en hel del. Jag VET att han kan nolla, bara han vill, men tyvärr blir han slarvig med baktassarna när han inte är sugen på att hoppa, och jag blir så grymt nervös att jag säkerligen kommer glömma banan. Men den stunden, den sorgen.
Jag & Crackson deltog även i en parad genom Säter för några dagar sedan. Alla var snyggt utklädda till antingen det ena eller det andra, men jag och Kräkan kom som.. färgglada bönder ?
Jag =)
sandra wersch
20 år
boende i halmstad
ridit sedan 4 års ålder
tränar/tävlar regelbundet
hästen=)
Magnopus "Mango"
född 2002
hingst
amerikansk travare
mörkbrun
e:opus broline u: magnissa star ue: speedy magnus
Mangos historia =)
mango har vatt i travträning fram till 3 års ålder då han blev misshandlad av tränaren. från 3-5 års ålder stod han i en hage och efter d köpte jag honom.
han har blivit inriden och utbildad av mig. jobbat mycket med hanteringen då man inte kunde röra ben eller huvud tidigare.
tävlad hoppning lokalt 1 m. clear round 130. steepelchase 4 km. skulle startat i steepelchase lag sm men en lagdeltagare fick skadad häst..men d tar vi igen nästa år =)=)
vinster inom steepelchase och nollat 130 på clear round..
Hästarna med fart... varm och fullblod såklart
Jaha, får väl anmäla min vistelse här då.
Jag: Jennie, 18 år.
Bor mölndal/Eskilstuna
Har ingen egen häst ftf, men rider andras
Framför allt denna häst:
Little Morique, kallas för Morran
u. Atonique
e. Spotlite lobell
Fyra år gammal tjej som ännu inte fått sin chans i travet pga att mycket i livet krånglat för henne. Nu är hon dock uppsutten och har även fått sin första lilla runda i skogen och det är ett stort steg framåt för henne. Har sina små idéer om det mesta, väldigt tittit och känslig för omgivningen men har lugnat sig betydligt på sistone.
Ganska läckert tecken, va? :)

#150 Ja, riktigt läcker bläs!!

Här har ni mej!
Jag: Sandra, 25 år
Bor i Norrsundet, ca 4 mil nott om Gävle
Har 2 hästar och 1 ponny.
Börjar med leasinghästen
Zeb McTwist (Zebben)
u. Peace Homes Lady
e: Jobie Tempest
En 6årig buse som kräver väldigt mycke utav sin ryttare.
Rids sporadiskt i skogen då han och jag inte kommer överens så jättebra när jag rider dock funkar vi perfekt på gången och när jag kör.
Gillar dressyr mer än hoppning.
Sen kommer vår älskade nordis
Kanon Tabac
u. Fara Tabac
e. Mogum
Världens snällaste i alla hantering kan dock hitta på lite bus och testar en gärna om man inte har ridit på ett tag.
Älskar att hoppa men har en ryttare som är för feg för högre höjder än 70cm.
Gillar dressyr.
Sist och minst
Nederstugas Embla
u. Frimmelina
e. Bandit
Våran lill russdam som älskar att bli riden i skog o mark men hatar ridbanan.
Våra ridturer brukar oftast bli en massa fläng och tokigheter.
Hon älskar att hoppa men bara om de är ute i skogen och om vi är ensamma.
Just nu så rids hon mest utav min dotter och då blir de bara på ridbana då dottern är lite försiktig utav sig.
På bilden är det Kanon

154. har jag missat något? :(
Hej hopp
Lenita 24år bor i Örebro
Min ridtravare heter Papilla Bisa och våran favoritsysselsättning för tillfället (förutom skogsturer och hoppning) är Tornerspel. Vi börjar bli riktigt bra och var på väg att få vara med på Arbogadagarnas spel. Nu blev det inte så i år men vi satsar vidare mot nästa år!
Vem jag är:
Namn:Erica
Ålder:18år
Intressen: hästar, katter. hundar. Och vara med mina underbara vänner
Häst: Nicke
Vem hästen är:
Namn: Earl Nickie
Kön: Vallack
Född: 1997-06-30
Ägt i: 1år och 5 månader
Färg: Mörkbrun utan tecken
Mankhöjd: 161cm
Hur mycket jag tycker om nicke kan jag inte beskriva med ord. Men han är den bästa vän jag någonsin har haft. Han kan vara väldigt bråkig och busig när jag rider men de finns andledningar till att han är de.
Han är de bästa som har hänt mig!!!

Jag
Namn:Victoria
Ålder: 14, snart 15 år
Häst: Batistini, nordsvensk travare/knabstrupper och April, shetlandsponmny.
Intressen: Fota, Hästar, kompisar.
Hästen
Namn: Batistini "Buster"
Ras: Nordsvensk travare/knabstrupper
Kön: Vallack
Född: 2003
Mkh: Ej slutmätt, men ligger runt 155 cm.
Buster är min fina underbara häst som jag köpte i julas. Han har ett mycket gott temperament och är mycket klok. Buster Buster kom till mig som en 5 åring och har nu vuxit till sig framförallt sinnet. Han är jättesnäll man kan bli lite blyg och försöka vara bossig för att överstryka detta. Vi tränar mycket NH och NTT (natural trick training)
Älskar att: Äta, hoppa och klia April!
Är ju inte speciellt ny här längre men har ju däremot en ny häst numera. :)
Jag
Namn: Emelie
Häst: Varmblodstravare, Rapidash :)
Intressen: Stallet, Kompisar, Fota lite smått :)
Hästen
Namn: Rapidash "Rappe"
Född: 2000-04-09
Stam: e. Baron Karsk u. Brandy Fizz (Hans farmors far är den berömde Nevele Pride
)
Färg: Fux, med strimbläs och oregelbunden kota på HB. (jag skulle dock vilja kalla det en halvstrumpa)
Mankhöjd: ca. 160 cm
Övrig info: Då jag ofrivilligt skiljdes från min förra häst så började jag och min mamma leta foderhäst med slutade med hästköp. Vi hittade Rappe på hästnet och den 2-3 augusti var vi i Lödöse norr om Göteborg och provred honom. Ca. 1½ timme efter vi kommit fram till huset där vi bodde i Gbg så ringde vi och sa att vi tar honom. Så igår (den 10:e augusti) var vi och hämtade honom. :D
Det varken märks eller syns speciellt mycket på honom att han är fd. travare. Han är hellugn i stallet och har väldigt stora och lite "långsamma" gångarter vilket gör att det känns som man sitter på ett halvblod på 1.80 och inte ett varmblod på 1.60. :) Jag hoppas senare på att komma ut på lite clear rounder och mindre tävlingar men det får ta den tid det tar. Hoppas ni här på RTiF vill följa våran utveckling under åren. :)
Älskar: Mat(!), bananer, hoppa och låånga fartfyllda skogsturer :)
Jag
Namn: Jennie
Hästar: En Varmblodstravare, tre Shetland och en korsning Shetland/Welsh/Russ
Hästen
Namn: Fantom R.L.
Född: 1993
Mkh: Ca. 157 cm
Har haft Fantomen i 9 år och vi har haft mycket roligt tillsammans. Han är en mycket speciell häst och är rädd för mycket, tex. mörker och vattenpölar. :-)
Han går bakom mig och gömmer sig när han blir rädd.
Gillar inte heller män.
Älskar: Sina små hästkompisar. Dom skyddar han noga från andra hästar. Kungen av Danmark och nyponsoppa ur flaska är gott!
Om mig
Namn:Petra
Hästar: 2 shettisar, en Korsning och ett varmblod
Hästen:
Namn: Slätta tösa kallas bara Slätta
E: FIRM TRIBUTE
U: Hanna Moon
Ras: varmblodstravare
Kön: Sto
Född: 1998
Mkh: 155 cm
Vi har haft Slätta lite mer än ett halv år men hon blev min i februari.
Hon är en jätte fin häst, Bara skogsriden av förra ägaren så vi har nyligen Börja med utbildning. hon har lärt sig jätte mycket och Älskar att jobba :)
hon har smått problem med hovarna men vi hoppas att dom kommer bli bättre snart.
en häst med egen personligehet och humör :p
Hon Irriterar sig på sina små kompisar runt om Kring henne men blir jätte ledsen när dom inte är med.
somsagt Hon är en Dam som vet va hon vill ;)

Om mig :
Namn: Petronella
Ålder: 13, men blir 14 iår.
Hästar: Varmblodet The bookmaker.
Om hästen :
Namn: The bookmaker (kallas bookie)
Ålder: 12 (f-97)
Mkh: slutmätt på 163 men mätte han igår, 157cm.
Snällare häst får man leta efter helt enkelt!
Han är så otroligt snäll mot allt och alla.
Har nyligen fått honom, han är inte riden på ca. 1 år.
Så jobbar igång honom nu sakta men säkert:)
Han skulle ju slaktas för han inte hållde för travet men han räddades. Och nu är han hos mig!<3
Han är en otroligt lugn häst i sig själv och när jag red ut första gången i skogen, allstå första gången för honom där, han brydde sig inte ett enda dugg om att det var helt nytt ställe!
Underbar häst säger ja bara! ;)

#162 och jättefin:)

#163 tackar! :)

Jag heter Ida, är 21 år och bor i Borås med min sambo och mina katter.
Namn häst: Jazz
Född: 1997
E. Armbro Kaiser U. Ustariana
Ee. Speedy Crown
Mankhöjd: 172 cm
Ägt sedan: Jag har ägt Jazzen sedan den 4 augusti men hade honom innan det på foder sedan den sista april.
Jazz har gått på trav och gjorde det ganska bra. Det var en senskada som satte stopp för hans karriär och när han sattes igång igen efter 1 år blev han ridhäst. Han är nog bra inriden men det var längesedan och han har inte blivit riden mycket på 4 år ungefär. Han är så lycklig nu när han får bli riden/ompysslad varje dag! <3
Jazz är min absolut bästa vän och han är så himla underbar, han är så personlig att man inte kan annat än att älska honom! <3
Roligt att hitta hit!
Först lite om mig då:
Heter Malin, har passerat 32 år och bor i Bollsta tillsammans med min son på snart 4 år och katten Bambi, vovven Mimmi och kaninen Mulle.
Intressen är så klart mina djur, sonen och att vara lycklig! =)
Hästarna!
Varmblods valacken Calle Cupido 1994, 100% amerikan.
e: Sugarcane hanover ue: Bonefish
Haft honom i snart 7 år.
Älskar: morötter, gosa och prata m matte.
Varmblodsstoet Mystic Marilyn 1997 75% amerikan 25% ryss.
e: Prince Mystic ue: Senate Hill
Haft henne i 1 år.
Älskar: hoppa & mat.
Varmblods stoet Bonnie Zeun 1997 100% amerikan.
e:Zoot Suit ue:Arndon
Haft henne i mindre än 1 månad.
Rider centrerat med dem alla på olika nivåer efter deras förmåga.
Har precis börjat hoppa uppsuttet m dem. Är amatör och lite väl rädd så det blir max 60-70 cm höjd. Tycker att det är roligt att jag har vågat börja!
Vore roligt att få kontakt med andra som bor i närheten!! Funderar på om jag ska dra igång en ridtravar förening här och ev nån hopptävling! Om intresse finns.
Ha de gott alla ridtravar älskare!!! =)
Namn:Cecilia
Häst: En ridtravare vid namn Quick Rose
Men kallas för Kvicken
Intressen: Fota, Hästar & Pojkvännen
Hästen
Namn:QuickRose *Kvicken* * Hingst*
Ålder: 8 år
Jag har inte varit medryttare på Kvicken särskilt länge men han är en trevlig häst och lättlärd, trevligt lynne men kan vara lite väl intresserad av damerna ibland ^^

Hej jag heter Mia jag är 20 år
Jag har gått på uddetorps Natrubruksgymnasium med inriktning trav/NV.
Har ridit på ridskolan sen jag var 6år och har i princip alltid haft sköthäst vid sidan av. travare har jag hållt på med sen jag var 15år, både sådana som är aktiva inom travet och pensionärer ;) har jobbat i ett travstall i 7 månader å på ett stuteri i 4 månader nu efter studenten.
Just nu har jag en häst på "tillridning" som heter julia Palema, har haft henne i ca 2 veckor och skall ha henne i 2 månader allt som allt. julia var i princip bara skrittad och travad i skogen när hon kom till mig men gör redan stora framsteg, just nu jobbar jag på att få henne att acceptera innerskjänkeln :D
För överigt är hon en underbar häst, man kan inte önska sig en snällare häst i stallet!

Tänkte presentera mig eftersom att jag är alldeles ny här på ridtravareifokus. Så här får ni veta lite om mig och min pålla.
Namn: Johanna
Häst: En ridtravare som heter Lady
Intressen: Mestadels av tiden går ju onekligen till stallet, men sen så pluggar jag också på universitetet vilket väl får räknas som ett intresse eftersom att jag läser kurser som jag vill läsa. Sen gillar jag att läsa, skriva i poesi och prosaform, fika, träffa nära och kära och engagera mig för unga tjejer i kommunen jag tillhör.
Hästen
Namn: Lady
Ålder: 12
Lady köpte jag av bekanta och jag behövde nog inte ens titta på henne innan jag bestämt mig. Hon är ett underbart litet sto som går åt ponnystuket i storlek och är fantastisk att hantera. Hon har gått en del på banan tidigare, men fick efter kortare karriär avsluta sin tid där. När jag köpte henne var hon för mig ett projekt, det var mycket som det behövde slipas på innan hon så småningom skulle bli hygglig att rida. I dag fungerar hon som min hobbyhäst, men även till viss del för träning. Efter ett långt sommarlov är vi nu precis uppe i igångsättningen och hon är verkligen en pärla när det gäller.
Jag kommer nog alltid ha Lady, det finns inte ett enda skäl till att sälja henne. Vi ska starta upp en blogg nu där det ska gå att följa utvecklingen och se vad vi tar oss för. Presenterar dens adress lite senare. Det var väl allt från oss, tack så länge!
jag bettan född 1989 9 nov,
gillar att:rida, åka skateboard, ridtravare,bada,lyssna på musik,sitta vid datorn
Hästen
varmblod 1.58 i mkh
mörkbrun med bläs
ålder: vet inte har inte frågat än
Hon e jättemysig att rida går i form i skritt å trav galopp går hon lite fort i å har LITE svårt å komma in i den får lite travar-trav innan det, men det hoppas vi att vi kan träna bort annars inga problem med galoppen den e klockren när hon väl galopperar men som sagt det går lite för fort. Mizzy som hon heter e inte min men jag har nyss blivit medryttare till henne.
Hon står själv i stallet uitan att bli uppbunden förutom när man ska sádla å hon e lite svår å fånga i hagen då får man ha havre med sig annars går hon inte å fånga.
Enligt ägaren e hon dressyr å hopp utbildad å e även westernutbildad.
Hon hoppar ca 70-80 cm med ryttare å i dressyr(så vitt jag vet)framdelsvändnming,skänkelvikning å går i form i skritt å trav å ev. i galopp fast det vet jag faktiskt inte, här kmr en bild på henne
Jag heter Sandra och är 17 år, har ridit sen jag var väldigt liten :)
Jag har en varmblodsvalack som heter Lord Moonlight ( jag brukar kalla honom för Moonie ), han är 14 år och 1,58 cm i mankhöjd. Han blev inriden när han var 8 år och innan dess gick han på travet, men han tyckte inte att det var kul.
Jag har haft honom i lite mer än ett år nu och vi stormtrivs ihop! :D Vi har hunnit med att tävla en hel del nu detta året, var har startat lite Lc:1 2008 program med väldigt bra resultat och även debuterat Lb:1 2006, det gick jättebra, är jättestolt över min lilla plutt :) Vi har även tävlat lite hoppning, ganska många clear round, mest för att träna och för att han ska bli starkare, han kan nu hoppa en hel bana i galopp :D Vi har startat en omhoppningsklass och då vann vi, det var verkligen jättekul! :D
Det var lite om min lilla häst :)

Jag: Mitt namn är Emilie och jag är 27 år gammal. Jag bor i Alunda som ligger 3,5 mil nordost om Uppsala tillsammans med min sambo Richard, hunden Grizzly, katten Joshua och min undebara ridtravare Bus.
För tillfället är jag sjukskriven från mitt jobb som besöksbokare pga magproblem vilket är otroligt frustrerande då jag bara har jobbat på företaget sedan i Augusti. Nu är magen under utredning och förhoppningsvis får jag ordning på allting när provsvaren kommer! Nu håller jag bara tummarna att jag har ett jobb att komma tillbaka till när sjukskrivningen är över!
Nog om mej… 
Hästen: Tramp's Dream (även kallad Bus)
född: 2003
163 cm i mankhöjd, fux, stjärn
e. Dream of Gold u. Tramp
uppfödare: Anneli Lundegård
Jag köpte Bus av Anneli för lite mer än ett halvår sedan. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag visste egentligen redan innan jag provred att Bus var menad för mej!
När jag tog hem honom hade jag noll ambitioner (missförstå mej rätt nu) och var fullt nöjd med att ha en häst att rida i skogen men Bus har från dag ett visat att han har alla förutsättningar att gå mycket längre än så! Sen säger jag inte att arbetet med Bus är en dans på rosor, långt ifrån snarare! Unge herrn har rejält med temprament och jag brukar beskriva honom i som ett sto i vallack kropp. Vi tränar framförallt dressyr och målet är att debutera på tävlingsbanora fram till våren! Följ gärna vår vardag på www.nogg.se/livetmedbus !!
Hej
Jag: Viktoria, 20 år, bor i Uddevallla
Intressen: hästar, hoppning, kite-surfing
Hästen: Spenderik f:97. Vallack. Fux med strumpor oxh bläs. Väldigt het, men börjar gå i riktigt fin samlad trav iaf i paddocken. Mål att komma ut och tävla lätta klasser hoppning. men har svårt för galoppen just nu. Tycker att istort sätt allt är kul bara han får jobba och röra sig. Sen kan de bli lite tokigt ibland :P

hej hej:)
Jag: heter mikaela och lever i staden Västerås jag är 17år gammal:P
mina intressen: LUCKY LOOK(min foderhäst) hhihi :)
Hästen: Lucky Look en super trevlig herre:)ca 166cm i manken född:95. Börjar bli rikgtigt fin i ridningen kan galoppen i båda varven ,skänkel vikning i skritt och trav och mycket mer..:)han är jätte rädd för bommar dom kan ju äta upp honom;)vi har tävlat dressyr 2gånger och hoppas på fler tävlingar:):)

Hej Allihopa,
Namn: Sandra, bor i Farsta
Ålder: 32, känns nästan som jag är äldst här.
Intressen: Hästarna, sambon, skidåkning och resa.
Hästarna
Namn: Racoon
Ålder: 1,5
Har nyligen blivit valack, är ett russ som är svart med blå ögon, arbetar mest med markträning och ska påbörja tömkörning. Har haft honom i över ett halvår, men vart såld vid första ögonkastet då var han bara några månader.
Namn: Bazooka
Ålder: 8
Är ett varmblodssto som stått på samma lösdrift som Racoon, men som vart till salu. Var nästan 100 på att jag skulle köpa henne när min sambo sa: vi gör såhär du får henne i födelsedagspresent. Så får du något att rida på medans du väntar på att Raccon får åldern inne. Ångrar ingenting. Men vi är fortfarande i stadiet att vi håller på att lära känna varandra. Annars så busar hon med Racoon och de andra hästarna på lösdriften.

Hallå där
Namn: Agneta, bor i Stockholms län
Ålder: 40 (huga!!!)
Intressen: Hästarna, familjen och huset
Hästarna
Namn: Patricia Index
Patricia är min egen solstråle. Jag köpte henne för två år sedan osedd. Jag pratade lite med ägaren och bestämde mig efter att ha fått veta att Patricia blev riden av en 11-åring. Jag som ledsnat på bockande och envisa/smarta ponnyskruttar smälte direkt för det jag hörde. Helgalet kanske, men så blev det. Hem till mig kom en skakig (hon hade åkt transport i 8 timmar) äkta travare med lång man och jättestora lårmuskler :) men ack vilken gosegris!
Nu har vi kompat ihop i två år och jag är mycket nöjd. Jag har tagit det väldigt lugnt med Patricia och det är först nu som jag har börjat ställa lite högre krav på form och så. Hoppat har vi inte gjort än annat än stockar i skogen. Någon hoppstjärna kommer hon aldrig bli, men som sagt hon är min solstråle!
I övrigt har jag också två connemaraponnies som är 31 respektive 20 år gamla. Men de har ju inget med ridtravare att göra så de tar jag inte upp här i min presentation :)
Namn: Vanessa
ålder: 22år
intressen: hästar, mina hundar, djur :)
hästen
namn: big winner kallas calle
ålder: 11år
har inte fått hem min pojke än men har träffat han och blev kär direkt! super trevlig och kelig!
// Vanessa
_
Jag
_Namn: Nathalie
Häst: Ett varmblod samt en D-ponny.
Intressen: Hästar, western, hundar, marsvin och fotografering.
**Hästen
**Fullständigt namn: Rallje Kelder
Smeknamn: Rallje, Ralljemannen och Tjockis är de vanligaste.
Rallje är en pigg och aktiv grabb som käver en ryttare som förstår honom, men han är världens trevligaste att ha och göra med och han försöker alltid att vara till lags. Han rids barbacka i grimma eller med sidepull och är väldigt outbildad, men han har har all potential i världen om vi bara sätter igång med träningen. Hel, fin, och fräsch som en unghäst i kroppen då han ridits sparsamt genom åren. En riktig liten pärla! ^^
Hej,
Jag heter Jeanette, 49 år och har tre ridtravare hemma på gården. Två ston e Tap In (japp, båda brunskimmlar) och en valack e Beach Fire, som ägs av maken. Vi tränar och tävlar distansridning m våra hästar.
Jag
Namn: Andrea
Studerar på Etologi- och djurskyddsprogrammet på SLU i Skara. Går i samma klass som sus-sharon som också är medlem här :)
Hästen
Namn: Sauron
Färg: Brun, vita ballar hb
Mkh: ca 170 cm
Sauron är inte min häst än men han blir det i början av juni. Jag var medtyttare på honom sommaren detta året och blev helt förälskad i honom! Eftersom hans nuvarande ägare är lite rädd för att rida honom och bestämt sig för att sälja honom så var det inte så mycket att fundera på för min del ;)

Mitt Namn Maria
Ålder 34
Arbetar med it
Hästen Izor (hingst)
Ålder 9 år
Färg Ljusbrun med stjärna samt en vit fläck på bakhoven
Mkh 160
Blev grymt förälskad i denna helt underbara förståndiga häst. Tyvärr var han undernärd och inte alls i bra skick när jag hämtade hem honom. Men han tar sig dag för dag och jag verkligen älskar honom.

Hej
Sofie heter jag, har Varmblodstravaren Panter Håleryd på foder sedan 2 år tillbaka, han är nu 11 år och min stjärna, mer om oss på min blogg….

Sofhia
29 år
Tidaholm
Har två travarston, ena Pertica född -82,används endast till lugn promenadridning och Madonna född -89, hon är en perfekt ridhäst, har mycket lätt för att galoppera och hoppa, rids nästan varje dag av mig, ibland rider min gubbe henne när jag rider pertica.
Tidigare har jag haft två andra travarhästar, Firewind född -89 såld till Årjäng och Molnets Mistral född-91,såld till Vara.
Ja heter isabelle bor i värmland och har varmblodet Get me gold på foder. Hon kallas därimot spöket för hon va ett riktigt spöke när hon var lite yngre, hon är fortfarande väldit grinig i vissa lägen men är annars världens finaste raraste häst. Hon år 6 år gammal och har varit hos mig i snart ett halv år. När jag fick henne kunde hon ingen ting hon var sutten på lite å riden något varv i skritt. Så första 1,5 månaden så red vi bara ut hade kul och tränade vad hjälperna betydde.
Sedan vare dags för dressyr och vi tränare nu för tränare vi har kommit en bra bit och formen sitter i både skritten och traven rätt bra nu. Därimot händer det när jag rider ute att gramanen åker på några minuter. Hon är även duktig i hoppning och älskar det hoppar gärna alla hinder sammtidigt om hon skulle få det. Vi har hoppat bana på 70-80cm träning och tävlat upp till 60. felfria 6 av 7 ggr. Hon är löshoppad upp till 140 och har mycket kapacitet. Min tränare tror hon kommer kunna gå banor på 130 så vi hoppas på en tävlingskariär.
Bilden är ute och då orkar hon inte koncentrera sig riktigt då ska man springa fort tycker hon:D
Jag
Namn: Sophie
Ålder: 25 år
Häst: Ett varmblod som heter Emelie och ett mini shettis sto.
Intressen: Hästar, eller eg alla djur. Fota.
Hästen
Namn: Emelie Ess, kallas bara Emelie
Tidigere körd lite på travet, men har sedan gått som avelssto. Jag red in henne efter förra fölet och det går kanon! Just nu är hon dräktig igen =)
**Jag
**Namn: Mikaela
Ålder: 16år
Djur: självklart ett varmblod, hund, katt, marsvin, kanin
Intressen: Hästar, kompisar osv
Ridtravaren
Namn: Penny Bones
Ålder: 14 år (f. 1995)
Stam: e. Continental Spirit u. Ivita Bones
Färg: Brun med vita hår i pannan
Mkh: ca 155cm
Hade henne först som foderhäst i lite mer än 6månader tror jag det blev. Sedan tog hennes förra ägare tillbaka henne för att prova betäcka henne, men gick inte. Så då fick jag köpa henne! Så har ägt henne i 1år & 4månader nu, och hon är helt klart det bästa jag äger!<3
Jag: Tova. 13, till sommaren 14. Bor i Sundsvall :)
Hästen: Ingen än så länge, men hoppas på en ridtravare till sommaren :)

ska kanske uppdatera att jag inte har roger på foder längre:(
jag äger honom istället:D
#188 Måste då passa på att gratulera dig Frida!

#189 Tack Rebecca

Jag heter Hanne, är 16 år och har ridit sen jag var 3. Trotts det är jag inte mycket till ryttare - helt självlärd och kan knappt ens få galoppen rätt :P Har tidigare tävlat ponnytrav.
Mitt varmblod heter Anja och är född 98. Tidigare var hon morsans häst, men efter en olycka när hon var ung har hon inte blivit riden mycket, dels för att hon inte är trafikvan. Vi har en knepig relation. Hon är osäker, och lika outbildad som jag. På ngt sätt måste jag behandla henne fel pga hennes osäkerhet, men jag jobbar på att bygga upp relationen.
Jag tog upp hennes ridning i våras, och vi har mycket att jobba på.
Bilden är från 2001.
Hej!
Tänkte presentera mej och min lilla bebis (:
Människan
Namn: Lydia
Smeknamn: Lydia eller Ludde
Ålder: snart 16
Mankhöjd: 165
Utbildningsnivå: Sista månaderna i nian, sedan ska jag till stockholm och Realgymnasiets hästskötarutbildning.
Medföljer: sex kaniner, fem katter, två flasklamm (numera flaskfår), två minigrisar, en varmblodskille och sex fjordingar (snart sju då en är dräktig).
Hästen
Namn: Baron Valle
Smeknamn: Valle eller bebis
Ålder: snart 8
Mankhöjd: 165
Utbildningsnivå: är inhoppad och tycker det är väldigt roligt, skänkelvikningar i skritt och trav (och i galoppen om det är något läskigt i buskarna) slide stop framför älgar och bakdelsvändningar med frambenen i luften.
Medföljer: Tillit, tillgivenhet, kärlek och mycket skoj. (:
han är jättemysig men blivit missskött i tidigare hem, så har svårt att lita på folk, vi har tränat NH i 2 år så mej och de andra i stallet litar vi fullt på (: Gillar mintpastiller och smurfläsk bäst :)
sitter tyvärr på fel dator så har inga bilder just nu :(

#192 Planerar också att gå på Real, fast i Nyköping. Tar nog naturvetenskap i 2:an istället för att förtsätta med hästeriet. Men det återstår att se ;)
Namn:Emma
Ålder: 16 snart 17 år :)
Häst: ett varmblod vid namn ambra li :) Men en massa härliga smeknamn x)
Mankhöjd: 175
Utbildningsnivå: första året på Strömma naturbruks gymnasium :) Med inriktning på häst =)
Hästen
Namn: Ambra Li
Ålder: 12 blir 13 i maj :)
Har haft ambra i 4 år den 15 september :) Har utbildat henne helt från grunden :) (hon kunde skritt, trav och galopp men det var i en travares tempo) och hoppa enstaka hinder på 80 cm. Nu kan hon en heldel :) Hoppas lätt 1.20 sen fegar jag ur x) Galopp ombyten och ibland galopp piruett (fråga mig inte hur hon lyckas x) så nu är hon verkligen en helt annan häst :D
Inte någon toppen bra bild men här hoppar vi 50 cm :) (förra fredagen 22/1 :) hoppade lite lätt, har inte hoppa ordentligt sedan förra sommaren/hösten och det var hårt i marken.
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Hej !
Annica Wennberg heter jag , har ridit och kört travhäst sedan 11 års ålder . Jobbat hos Fredrik Persson , Lotta Danielsson , Eva Pettersson och Staffan Nilsson .
Driver dessutom en av Sveriges bästa hästbloggar om just min ridtravare (:
Kolla gärna in den http://s94356.blogg.se
Irja
f. 99
JR Broline - Ilitaim - Arnie´s Aim
en mkt bestämd dam som ajg haft i tre år i augusti .
Blod svett och tårar men fyfan vilken fin häst hon är idag :D
Skulle ALDRIG byta henne mot någon annan häst faktiskt (:

Jag:
Namn: Linda
Ålder: 17 snart 18 år
Häst: Wilma Ball
Intressen: Vara med kompisar, rida, festa ha kul :D
Hästen:
Namn: Wilma Ball
Ålder: snart 10år
Mankhöjd: 160 cm typ :)
Wilma är en väldigt speciell häst, när hennes ägare köpte henne så var hon 4-5 år och kunde INGENTING inte ens trava, så hennes ägare har lärt henne trava, så når jag började rida henne så hade hon en riktig trav trav. nu är hon snart 10 och jag rider henne regelbundet, hon kan nu både trav och galopp och kan hoppa men mest i trav håller på och lär henne galopphoppa, visst är hon ingen unghäst längre men det känns som att rida en, hon utvecklas och lär sig nya saker hela tiden, nu kan hon trava riktigt långsamt.
bilden är ett litet collage på mig och Wilma när vi hoppar, för mig själv att se hur mkt vi utvecklas :D

Jag:
Namn: Helene
Ålder: 36
Häst: Alice
Hästen:
Namn: Lady Arwen e. His Majesty
Mankhöjd: 160 cm typ :)
Köpte henne i Jan-10 tillsammans med en kompis, inte haft henne så länge. Bev förälskad i saluannonsen
åkte dit och blev ännu mer förtjust i den riktiga hästen
. Men det var lite turer runt henne innan hon äntligen kom hem till mig.
Har även en nordsvensk bruks sto och en shettisval.
#198 Hur fin som helst! 

#199 Eller hur?!
Folk som ser henne på håll är helt övertygad om att hon är ett fullblod
innan de ser frysmärkningen. Man jag är en stolt ägare av ett varmblod!
Glömde skriva att hon är inte startad på trav alls eller travtränad. Men inkörd.
Hon har en "misssbildning" eller vad man ska säga, då hon förmodligen låg med ett ben mot huvudet i magen på stoet, så pannbenet ner mot nosen på vä sida är lite intryckt. Men man ser det inte om hon inte står i en viss vinkel.
Vet/Elittränare trodde inte hon hade tillräckligt stor…vad kallas det? luftgenomströmning vid riktigt hårt arbete i nosgången - ngt för trångt. Men som allroundhäst passar hon utmärkt. Tänkte se om hon fixar distans. Det är min plan.. (Bara på skoj och inte så långt- har inga elitambitioner)
#200 Jaa, förstår att folk inte tror hon är varmblod. Helt en häst i min smak iaf! 
Lite om mig
Namn: "Elli"
Ålder: 14, snart 15 år
Häst: Kleo
Intressen: Ridning, hästar, djur, kompisar m.m.
Lite om min häst
Namn: Kleo (ej registrerat namn)
Ålder: 14
Gillar: Hoppa, gosa och äta morötter xP
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Så hittade jag hit…kul med en sida för ridtravare : )
Min är en valack på 12 år
Namn: Cool Bubba
Har ägt honom sen sommaren 2009
Innan hade jag ett sto vid namn Kela Pride -92
Jag själv: En "tjej" på 37 år,bor utanför Vetlanda och har då ett varmblod och en korsningsponny vid namn "Charlie Boy"
Har haft intresse för ridtravare i över 20 år. Det började när jag praktiserade i ett litet travstall.
TS! Förlåt om jag kapar din tråd lite..
Jag vill gärna visa häst-världen vilka vackra, intelligenta, underbara och trogna hästar varmblod är!
Läs gärna min tråd, "bdb" och hjälp mig med detta:)
Tack:D

Jag:
Namn:Johanna
Ålder: 19, fyller 20 i maj
Häst: Ett travarsto vid namn Cheeky
Intressen: Foto, hästar, vänner, familj, läsa osv.
Hästen
Namn: Cheeky
Om: Cheeky är inte min häst utan det är min äldre syster som äger henne, men jag hjälper till väldigt mycket. Jag rider henne flera dagar i veckan och så. Min syster köpte henne ifjol sommras (2009).
Hon var då inte så mycket riden men kunde grunderna. Hade mest bara gått i skogen. Så när vi fick henne så blev det träning träning träning på bana för att få henne någorlunda i form. Nu har vi tränat hela vintern å det börjar arta sig. :)
Traven är fixad nu är det bara galoppen kvar å sen kan man börja träna ordentligt ^^
(bilden är från sommaren 2009)
Jag: Anders Karlsson.
Ålder: 32, snart 33 år.
Bor: Norr om Stockholm.
Häst: Cebion Roc, fast kallar honom mest Zeb eller Zebben.
Mer om Zeb
Han är 10 år och kommer antagligen så småningom att ridas akademiskt, det är tanken i alla fall. Han är 170 cm lång och en mycket snäll, fast ganska högrangad valack. Han gillar rida ute, men i vinter har vi även lärt oss rida i ridhus.
Zeb har en ganska fin trav och ibland är den relativt långsam. Galoppen däremot är sämre och blir ibland kors i bak. Vi är nybörjare och har en del att jobba på, fast är ju som det ska vara. 
Mer om Zeb kan du läsa här: Om Zebben.

Jag!
Namn: Lady
26 år
Bor på landet
Hästen!
Namn: Bruden!
Ålder 8.
Ostartad tjej som jag köpte ohanterad men med goda erfarenheter av människor. Glad tös som gör allt för sin matte. Väldigt lyhörd o lättlärd!
Vi:
Lever för våra turer i skogen och några lektioner då o då för o hålla kunskaper i liv.
Om mig:
Namn: "Elli"
Ålder: 13 snart 14
Häst: Mirrabel Index
intressen: Fotboll, hästar och andra djur. Kommpisar
Om hästen:
Namn: Mirrabell index /Mira
Färg: Svart med tre strumpor och en stjärn
Född: 1995
Mira är startad men det märks inte så mycket. Jag har inte känt henne så länge men hon är pigg och vill att någonting ska hända hela tiden. Hon älskar att hoppa men har ingen teknik men hoppa kan hon:)
Hej!
Namn: Hanna
Ålder: 32
Bor: Dalarna. 3 mil utanför Falun. VVV människa Villa volvo vovve 
Har två ridtravare..
Häst: jamaica aka Farbror Knas
Ålder: 1997 är han född.
övrigt: Kom till mig direkt från travet 06 . Rids mestadels dressyr och härliga turer i skog och mark. en känslig herre som inte tål vad som helst. Väldigt teknisk och ganska svår att rida. Men han ger verkligen allt han kan oavsett vad.För mig är han en på miljonen.En sådan där häst man aldrig någonsin får igen.
Häst nr 2
kallas Mellis och är ett nyförvärv i familjen och är tänkt åt min man som oxå rider. Mellis är valack och född 2002 och har gått som ridhäst innan han kom till oss för några månader sedan.
en helt igenom snäll individ som sällan stirrar upp sig .Han är bekväm med det mesta verkar det som och är alltså ytterst trevlig att ha och göra med och har en lugnade effekt på den andre ridtravaren som har mycket mer nerv.
Så här ser Mellis ut.
fina hästar du har hanna:)
Malin 39 år.Bor i Stånga på Gotland.
Har ridit på varmblodstravare sedan 1985 och varit ägare till min Balloon Dance f. 1991 e: Super Dance u: Top Life ue: Speedy Min, sedan 1999.
Tävlat en hel del i körning (dressyr, maraton o precision)
med Balloon Dance åren 2002-2007. Bl.a blivit Gotlandsmästare år 2005 och fick silvermedalj i lagseriefinalen i Linköping 2005.
Numera är han pensionär då han är 19 år.Blir någon ridtur i skogen någongång.
Deltog på Ridtravarförbundets utställning på Solvalla 2007 och fick där guldmedalj !
På bilden var Balloon Dance teaterhäst vid ett Carl von Linné -spel som min sons skola hade föreställningar i 4 dagar sommaren 2007 och Balloon fick äran att bära självaste Linné på ryggen!
Namn: Katrin
Ålder:19
Intressen: Hästar, Sport, Resa, mm :)
Hästen
Namn: Sky Fighter
Ålder: 13år
Lite över ett år har jag haft denna fantastiska häst. En otroligt snäll och trevlig valack som har varit hos fel ägare tidigare. Ingen orkade vänta på en skada i ena bakbenet och det började hans väg till fel hem. När jag fick ta hand om honom var han jättemager, hade inga muskler och det fanns ingen som helst gnista i hans ögon.
Efter att ha fått rätt vård och lagt på sig lite hull + mycket jobb och träning från marken kunde jag sitta på hans rygg. Två minuters rodeo, sen dess han vi varit bästa vänner och han har aldrig gjort mig någonting dumt.
Ärlig häst som alltid försöker och ger sitt bästa!

Namn: Sofhia
Ålder:29
Intressen: Våra hästar och mina barn
Häst nr 1
Namn: Pertica
Ålder: 28 år
E:Pershing
U:Optica
Haft henne i ca tre år,hon är super snäll och kelsjuk,älskar att trava jättefort,hellre det än galoppera. Haft tre föl tidigare.
Häst nr 2
Namn: Madonna Moonshine
Ålder: 21år
E: I Knew It
U:Clirran
Min man har haft henne i tio år nu och kommer att stanna här för alltid, är duktig på att hoppa och älskar att galoppera.

Namn:Malin
Ålder:15 år
Häst:Penny Hornline,travare & O'Molly fjording
Intressen:Fota & hästar
Hästen
Namn:Penny Hornline & O'Molly
Ålder:11 år & 6 år.
Penny har jag haft i några månder & är så himla kär i henne, vi tränar terräng & hoppning regelbundet & sattsar på att starta våran första Fälttävlan till sommaren/hösten :) Molly är född på gården & jag har ridit in och allt därefter, skadade sig Maj 2009 & har nu vilat till April 2010. nu har vi skrittat i 2 månader & hoppas på de bästa att benet ska hålla när hon får travas/galopperas igen.
Älskar att:Hoppa fälttävlans hinder,hoppa överhuvudtaget,skrutta i skogen, Dricka rabarber saft mjo något speciell häst är de allt den där penny :-) Molly älskar att få komma ut i skogen & spränga fartbariären på gärdena!
Jag
Namn: Ann
Ålder: 37 år
Bor: På en hästgård strax utanför Hultsfred.
Har hållt på med hästar sen jag va ca 4 år. Dom har givetvis blivit en stor del i mitt liv och vet nog inte vad jag skulle göra om jag inte hade några! :)
Nu längre så tävlar jag inget, utan nyttjar mest promenad ridning.
Mina hästar
Namn: Ideal Eaystone, kallas Idde
Ålder: 28 år, Valack
Har haft Idde sen han va 4 år. Så än så länge har vi haft 24 underbara år. Vi har testat det mesta tror jag!
Till en början tävlade vi inom travet. När den karriären tog slut så började äventyret på allvar!!
Dressyr, Hoppning, Lättare "fälttävlan", Western, Kört studenter och brudpar och givetvis vanlig promenadridning.
Inte mycket vi inte provat på! Så han är ett utmärkt exempel på att varmblodiga travare går utmärkt att omskola till vad man nu vill!!
Namn: Alina O., kallas Alina
Ålder: 21 år, Sto
Köpte Alina när hon va 10 år. Underbart sto som va extremt välriden och omskolad när jag köpte henne. Man kunde inte ens ana att hon hade "travar" blod i ådrorna alls!
Nu använder jag henne endast till promenadridning.
Namn: Vattenpojken, kallas Walle
Ålder: 8 år, Hingst
Walle är egen uppfödning efter Alina. Tanken va från början att vi skulle ha använt honom i travet, men personliga händelser gjorde att dom planerna gick i stöpet. Men använder honom till ridning och en del markarbete (hingstar är så trevliga att jobba med).
Namn: Pontus, smeknamn Heffaklumpen 
Ålder: 7 år, Valack (kastrerad i våras)
Ras: Ardenner
Pontus är nytillskottet i skaran. Köpte honom för ett år sedan. Tanken är att sambon först och främst ska ha honom till körhäst, men sen kommer jag även att rida honom.
Har mest kört markarbete med honom och lite tömkörning. Han är snäll och trevlig men att han va hingst har stört en del. Sen hade han fula hovar när vi köpte honom och vi hade svårt att få tag på en hovslagare som klarade av honom när han inte ville stå helt stilla (inte lätt att bråka med ca 1000 kg häst)! Men sakta men säkert börjar alla bitar falla på plats!
Ja detta va lite om oss!! 

Namn:Thea
Ålder:13 år
Intresse:djur,fota och så klart hästar
Hästen
Namn: William The Wind kallas Wille
Ålder:8
Ras:Varmblodig Travare
Har haft Wille i drygt 2 år. Han har aldrig startat(tyckte inte det var kul) men har blivet en bra ridhäst. Han är ca165cm och är en valack. Älskar att rida i skogen och att hoppa. Har hoppat 80cm med han och han klara det hur bra som helst.
Wille har en fin trav som kan gå långsamt utan att man skuttar ur sadeln
Vänster galopp är bra när han har fattat den men innan dess kan det ta lite tid. Höger galopp är därimot hur bra som helst.
Han älskar också att bli duschad och att dricka ur vatten slangen. På vinters tolkar vi efter han det tycker han är jätte roligt så som min storebror som åker efter
.
Gör en ny presentation då jag har skaffat en ny häst. :)
Jag:
Ålder: 23 år
Intressen: Förutom hästar så håller jag på med keramik, skriver poesi, målar och tränar vovven i lydnad och bruks.
Hästen
Namn: Docke Doj (Men kallar honom Dacke)
Ålder: Född -01
Har inte haft honom speciellt länge alls, sex dagar idag. :)
Hade egentligen tänkt att bara mysa och lära känna varandra första tiden, men det gick inte. Han gick inte ens att leda på ett acceptabelt sätt (han gick in i mig) och var allämänt respektlös. Så skippade att bara mysa och tog tag i träningen på en gång och nu är han mycket trevligare och vi kan mysa. :)
Han ska bli min skogsmullekompis, jag håller på med PNH (Parelli Natural Horsemanship) så det är det han håller på att utbildas i. Ska även hobbyköra och lite sånt, i framtiden planerar jag dressyrträning, men det ligger långt bort just nu. :)
Älskar att: Äta, äta och äta.

Info om mig:
Ålder:35år
Familj:1 son på 13år och en sambo;D
Intressen: barnen, hästarna och naturen
Arbetar: Jordbruks assistent
Hästar: 1 shettis o 2 kallblodstravare
Kallblodstravare:
Namn: Hubbe
Namn: Fanny Faks
Ras Kallblodstravare
Stam: e:Toddy (n) u: Myllan
Stam: e:järvsöfaks u:skogtrollet
Född: 16juni och 22maj
Färg: Ljusbrun och brun/svart
164 och ca 155.
Användningsområde: skogsmulle.Gillar western trail skogridning bruks körning och bruks ridning. Pnh.

Jag heter Jessica och är 25 år.
Bor på vår gård strax utanför Örebro tillsammans med min sambo, 2 katter och 2 hästar och 1 inackordering.
Mina hästar är:
Jaguar de France (vallack)
född -97
e:Stirwen u:Castleton Girl ue:Arnie Almahurst
Jag har endast hållt på med halvblod innan jag fick tag på denna häst och jag har aldrig varit med om nån som haft lika fina gångarter. Han är underbar att rida och i stallet är han som en hund som helst ska sova på axeln och gå runt lös på tomten och kolla läget. En häst man kan lita på i alla lägen. Trots sina 167cm i mankhöjd och grova byggnad. Har haft denna häst i ca 2.5år.
Schakal Bic (hingst)
född -04
e:Express Lavec u:Basilika Bic ue:Chauncey Lobell
Denna häst har en historia som jag kan ta lite kort.
Jag blev tillfrågad från en sida som hjälper hästar från slakt om jag hade möjlighet att ta hand om en 6årig nästan ohanterad hingst.
Jag sa att jag kan ge den en chans men funkar det inte så finns det inget att göra.
Jag åkte 25 mil för att hämta hästen, väl där mötte jag veterinären som kollade hästen och gav honom lugnande för att jag skulle kunna transportera honom 25 mil tillbaka, Han hade aldrig sett en bil eller liknande.
Jag hoppar lite och sammanfattar med att han har stått här sen januari -10 och han är nu inriden och är den snällaste hästen jag någonsin haft både i ridning och hantering och denna häst kommer jag aldrig göra mig av med. Det ända han hade gjort innan va att gå mellan en hage och en utebox i 6 års tid och hovslagarn som kom och verkade nångång ibland.

hej hej :)
Intressen: just nu är det mest hästen å killen som gäller :). Sen bakning och matlagning.
Favorit rätt: Tårtor
Framtidsplaner: äga min älskling, flytta ihop med killen och plugga samt börja arbeta med barn och ungdomar
Hästen
Namn: Orr Toppen aka Otto
Ålder: 10 (född 2000)
Ras: Kallblod - Nordis
Kön: Vallack och Charmör
Favorit rätt: Betfor med äpple och morotsbitar
Idol: Mulle, där har vi en fri häst!
Gillar: Buffa och gosa med alla som går förbi mig. Ridas i högt tempo trots att jag inte får just nu. Gyttje bad samt lerinpackning. Min nya box
Ogillar(!): När folk inte hälsar på mig! När Anna tar på mig benlindor speciellt bak. Varför ska envisas hon att ta på mig en onödiga saker? Jag vill vara nudist!
Framtidsplaner: Springa och leka med Anna i skogen. Bo i en hage med eget äpple träd och många barn som klappar på mig och matar mig med godis
Anna och taxen Max

Hej en liten presentation om mig o min häst:)
Namn:Angelica
Ålder:21
Intressen: Hästar,musik o kompisar.
Favoritras: Varmblod
Min häst
Namn: Before You "Ragge"
Ålder 13
Härstamning: Delvin Kosmos Ronja Lep
Before you eller Ragge som han kallas är en trevlig valack på ca 167 cm i mkh med gott hjärta. Han gillar och arbeta och vill alltid göra sitt bästa. Han har fått en bra tävlingspresentationen under sin tävlingskarriär men nu vid årsskiftet blev han pensionär från travet då han kom till mig. Då jag nu ska utbilda han vidare. Han kan skänkelvikning, fram o bakdelsvändning öppna och sluta. Han kan galopp men få jobba mer med den. Har även börjat småhoppa lite naturhinder på med han, då han få öronen på topp :)

Namn: Ida
Ålder: 15, snart 16
Häst: Ett varmblod och en shetlandsponny :)
Hästen
Namn: Romulus "Lusen"
Jag har nu haft honom i 3år nu. Vi har mest bara ridit i skogen, lärt känna varandra och jobbat lite från marken. Men nu ska vi även börja trickträna lite och börja träna för tränare en gång i veckan :)
Romulus älskar att gå runt i skogen med andra hästar. Innan jag köpte honom så gick han som turridningshäst i Halland. Och innan de gick han på travet.
Elin heter jag.
Snart 22 år.
Ridit sen jag var liten å jobbat som hästskötare några år men nu pluggar jag:)
Min häst heter Opus Countach. Kallas för opus.
Honom har jag haft i…4 år tror jag det blir men jag har inte bott hemma de senaste tre så då har mamma haft hand om honom.
Så han är i rätt dålig form nu och har mest blivit skogsriden men det ska jag ändra på nu:)
Jag skulle gärna vilja flytta honom till ett stall med bättre träningsmöjligheter men jag har tyvärr inte råd så han får stå kvar hemma. Tråkigt som fan då man heller inte har nån att rida ut med mer än mamma och min syster och dom har inte lika mycke intresse i att just träna som jag.
Blir mest….skritt. Vanligt.
Tur att jag hitta hit så jag har några att bolla idéer med:)
har precis blivit av med min älskling Otto :( som tur e är han såld till ett bra hem även om jag aldrig fick säga hej då eller något sånt.
Anna och taxen Max
Namn: Evelina Ilmonen
Ålder: 14
Häst: En ridtravare
Intressen: kaniiner, Hästar, kompisar
Hästen
Namn: Chiefblender ''Chiefen''
Jag har haft chiefen i ett år nu och han är underbar att rida:) Han hade gått på travbana i hela sitt liv när vi köpte honom men han lärde sej ändå galoppfattning första veckan! Han gillar inte att hoppa :( Men ibland har han lust med lite terräng hoppning :)
Älskar att: Få Kraftfoder, gosa och bli ompysslad :)
en bild på honom & mej ska ni få oxå ^^

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥
~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥
JAG
Namn: Tova
Född: 1996
Bor: Sundsvall
Hästar: Har en d-ponny. Kallblodigtravare, hon är aldrig startad :)
HÄSTEN
Namn: Dal Vera
Född: 2004
Ras: Kallblodig traavre
Stam: e. Östby Molle u. Nordlilja
Färg: mörkbrun
Mkh: ca 146cm, inte slutmätt än 
Vi satsar på att komma till MSV C/B i dressyr. Önska oss lycka till! ;D
bloggar på båda ;)
Hej!!
Jag heter Emelie och är 16 år.
Jag har ridit i 6 år på ridskola.
Den 23 oktober följde jag med min kompis till stallet. Han som har stallet har två varmblodiga travare. Galant glasgow som är 27 år gammal och han har gått på travet.
Nu kommer min medryttare häs.
Hon heter Glittra Då och är 9 år gammal.
Hon har kvalt och kört ett provlopp men efter loppet fick hon gaffelbens skada så hon fick startförbud. E: Meadow Roland. U: Gloria.
Nu till min lilla fråga. Hon har inte blivit riden på några månader så hur ska jag lägga upp hennes träning. Jag har skrittat henne två gånger i lördags och i söndags. Mvh Emelie
Jag, Debbie och Nobel
Kathe heter jag och är 24 år gammal. Jag har ridit sen jag var fyra år och haft turen, lyckan och glädjen att haft häst sen 6 års ålder. Äger idag ett varmblodsto av den mindre, nättare modellen vid namn Debbie Beauty. Hon är ca 150 cm mkh. Min ögonsten är idag, på papperet, 25 år gammal men skulle du fråga henne så är hon inte en dag över 6 år. Jag har haft henne i ca 7 år nu. Debbie rids, körs och longeras för att variera träningen och hålla igång kroppen. Hon är jättefin och ingen jag mött tror mig när jag säger hennes ålder, oavsett om det är vant hästfolk eller amatör.
Jag äger även en stor shettis, ca 105 cm mkh, vid namn Nobel (kallas i dagligt tal för Nobben). Han är idag 14 år. Han går som sällskap till Debbie men jag tycker att alla hästar ska hållas igång (om de inte är sjuka/skadade etc) så han följer även med när jag rider Debbie, samt att han körs (av mig) och rids av bekantas barn någon/några gånger i månaden.
Ja då var det min tur.
Irene heter jag o är 40 år o undersköterska
tre barn o gubbe,villa ,katt
Min Häst
Mixed Pine
9år
Aldrig startad på travet,men ska va travtränad
Mörkbrun stickelhårig
inriden som 5åring och inte mycke riden sen dess och har mest gått inne i ridhus
så han är en oslipad diamant och vi är ännu på lära känna varann nivån ,köpte han i maj 2010.
En väldigt go o trevlig häst .

Är nybörjare här och tänkte presentera mig själv och min häst.
Jag:
Jummie, 19 år, nybliven "arbetslös" som precis tagit studenten med hästskötarexamen och B-tränarlicens inom travsport som resultat från tre års slit i Göteborg. Bor numera i Eskilstuna.
Min häst:
Jag hade inte planerat att köpa häst men halkade in bland hästannonserna på hastnet och hittade Tindra. Det slutade med att jag fyra dagar senare lastade ut ett varmblodssto född 2005 som såg mer ut som 3 år än något annat. Med det utseendet fick jag räkna med att hon hade det beteendet ;)
Vi har en lång väg att gå men är redan en god bit på väg.
Tindra Karat, som är hennes fullständiga namn är ett typiskt sto, med väldigt mycket humör och egen vilja. Hon är bakrädd och ljudkänslig vilket ofta skapar problem för oss, men med mycket träning börjar hon nu komma över det mesta av hennes rädslor.
Målet med Tindra är att få fram en trygg och stabil ridhäst, som jag förhoppningsvis kan tävla i dressyr på om ett par år.

Info om mig:
Namn: Frida
Ålder: 19år
Familj: Sambo
Intressen: Hästar, djur o natur, motorsport
Utbildning: Fordon-Transport
Hästar: Ett varmblod
Hästen:
Namn: Lady Lisa
Ålder: 10år
Stam: e:Phytagoras u: Counts Corina
Född: 16 juni 2000
Färg: Mörkbrun me stjärn o en vit kota h.bak
Mnkh: 154cm
Användningsområde: Satsar på hoppningen, men tränar mycket dressyr också :) har tävlat upp till 1m i hoppning med vinst o i dressyr har vi ej tävlat än.
Hej hej,
Jag heter Maria, är 27 år och har ett varmblods sto på 11 år som heter Nova Express. men kallas för Nova.
Nova har fått ett föl, en fin stor kille som fick namnet Chaplin, (en korsning mellan varmblod och halvblod)
Vi håller mycket på med NH, kontakt och tillits övningar, trots att jag har haft henne i 7 år nu så över vi fortfarande på det där med tillit till varandra. Båda hon och jag är tjejer med temperament och nerv. 
Jag är även en 3 barns mamma, 2 pojkar och en flicka i ålderna 1-5 år.
Bor på gård i jämtland med Novas kompisar Dante (en shettis herre på 22 år) och Emil (en get på 7 år) samt en hel hög med får. + 2 katter och 2 hundar.
ha det så bra! 

Jag då…
Namn: Bonnie
Ålder: 20
Bor i uppland:)
Djur: 2 hästar, en arab och en travare plus en katt
Intressen: Hästar
distansritt och annat smått och gott
Blogg: Här
Hästen
Namn:Amazing Spendic
född: 2002
sto
Köpte henne i juli från travtränare och ska starta sin första distans i April. Pigg och glad dam :)
Besök gärna min blogg: http://teamkarlsson.blogg.se
Jag: Klara
Ålder: 20
Bor i Halland
Djur: 1 katt (Zingo)
Intressen: Ridning, handarbeten, fotografering, folkrace m.m.
**Min medryttarehäst
**Namn: T.X. No Mercy
Född: -00
Mankhöjd: 1.64cm
Valack.
Har hand om honom 3 dagar i veckan, rider främst dressyr men även mycket uteritter samt lite hoppning.
Han är hoppad 1.10 med ryttare har själv hoppat 65 cm med honom.
Har även en blogg om där jag skriver om våra träningspass.
http://klarahjorth.blogg.se/
Jag: Ullis
Ålder: 45
Bor i Stockholm
Hästar: 3 st, varav 2 är egna uppfödningar.
Intressen: hästarna, resor, umgås med familj och kompisar
Mina hästar: Messer Crazy, "Messan" sto vbl.travare född 1987-04-23. Vi har varit ett team i snart 19 år. Köpte henne då hon togs ur träning.
Question Mark, "Zookie" sto vbl-arab-paint korsning född april 2001. Messan är mamma och en otroligt vacker arab-paint hingst är pappa. Han heter Wowokee. Zookie är vår första avkomma.
YouDrewMeCrazy, "Långben" valack, vbl född maj 2003. Messan är mamma och Mr Drew är pappa.
Har en fodervärd till Zookie eftersom jag inte hinner med alla hästarna själv. Alla 3 står i samma stall och hage
min lilla hästfamilj!
Jag
Namn: Julia
Häst: Två goa varmblodspojkar :) Desse och Bojje
Intressen: Hästarna, mina råttor, familjen, kompisar :)
Hästen
Namn: Des Moroney
Ålder: 10 år
Desse köpte jag när han var 5 år och han var ett impulsköp kan man nästan säga. direkt när jag såg honom så sa jag att de är denna hästen jag vill ha :) han är den underbaraste killen jag nånsin träffat och vi har verkligen växt ihop dessa åren
Namn: Borga Centurion
Ålder: 4 år
Bojje fick jag av en travtränare och har nu haft honom ca en månad :) han är jättego och kommer bli en toppenhäst så småningom :)
Jag är femtiosju år och Speed of Daimond, Speedy kallad, är min första häst. Jag delar hästintresset med min dotter och hennes kompisar och barn.
Speedy har jag haft sedan november 2008, hon är 15 år och har mest gått som fölmärr, inga större framgångar på banan. Hon var inte riden speciellt mycket när jag köpte henne. Både hon och jag var ganska omusklade och lite förvirrade.
Speedy har utvecklats till en väldigt snäll och stabil häst om än lite spänd ibland när man rider ut på henne.
Mina bästa stunder är när Speedy och jag är ensamma i stallet eller på banan och ingen stör oss, då mår jag så bra efteråt. Jag har väldigt mycket att lära mig, men med erfarna gamla hästkarlar i bekantskapskretsen känns det bra.
då får jag väl också pressentera min medryttar häst!
Namn:Fiona
Ras: Varmblod
ålder: 5 år
Och hon går ännu på travet och jag rider även henne mycket i skogen och har även ridit lite western med henne :)
och hon är självklart ett sto :D
rider henne 1-2 dagar i veckan och på sommaren blir det nog 3-5 dagar i veckan :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Tjaaa, jag tar väl också och pressenterar mig och min lilla travare! :)
Daniela heter jag och är 17 år, har i sort sätt varit uppvuxen med travhästar då min faster är uppfödare. På fritiden spenderar jag mest tid i stallet och på bloggen där man kan följa Snoozes och mina framsteg inom ridningen. Är bosatt i Eskilstuna och älskar att fotografera! :)
Hästen min heter P.S.Snooze men går bara under Snooze hemma på gården. Han är 8 år och har aldrig startat på travbanan då han är alldeles för liten! Han är bara D-ponny och har stannat i växten. Snooze är en häst med ett otroligt trevligt humör och som är otroligt social av sig och gör inte en fluga förnäm.
Han älskar att hoppa och har travhoppat upp till 90 cm, dock har jag lärt honom allt från min egen kunskap men ska börja träna inför tränare till hörsen så vi lär oss rätt! :)
Hej alla!
Jag har precis hittat hit och tycker det är superskoj att läsa om så många travare som fått ett nytt liv:)
Mitt namn är Sanna och jag är 23 år, är från Jönköping från början men bor numera i Lund då jag studerar. Hästar har alltid varit en stor del av mitt liv och innnan jag började studera arbetade jag som ridlärare på en av Sveriges största ridskolor där jag utöver lektioner även hade hand om tillridning och utbildning av hästarna. Jag har även tränat och tävlat (gör i viss mån fortfarande) hästar åt andra samt ger privatlektioner.
Trots alla hästar av olika slag som passerat genom mitt liv med svårklasshästar i hoppning och dressyr så är min absoluta favorithäst mitt eget varmblod Flechen e. Meadow Gallant ue. Tibur. Han är 14 år numera och jag har haft honom i över 7 år. Från början var han endast insutten och kunde nästan ingenting. Idag är han fantastisk, vi tävlar lokalt upp till 110 med massor av priser och placeringar i 1meter. Han är stadig på 120 även om jag numera inte vill hoppa så högt. Han gör det mesta så som byten, öppnor, slutor och påbörjan på piruett inom dressyren. Som minus får väl sägas att han är rädd för allt som rör sig och rätt het. Men för mig världens finaste häst ändå:)
Sanna: jag har en halvbror till din Flechen, Zeb Gallant, även han efter Meadow Gallant =)
Sara heter jag och är 22 år. Jag bor i göteborg och har precis köpt mig en egen häst efter att ha ridit andras bråkstakar allt för länge.
Zeb Gallant heter han, är 13 år och hur go som helst =) Han är inte mycket mer än grundutbildad och vi jobbar just nu på att få upp musklerna så han kan bära sig ordentligt, men han är väldigt lätt att jobba med och är riktigt stolt över sig själv när det gått bra. En okomplicerad häst som även min mamma (som inte är helt grön, men väldigt ringrostig och osäker) känner sig helt trygg på. Helt enkelt världens bästa pöjk =)
Oh vad kul, har han gått länge på travet?
Och hur är han i temperamentet?
:)
jag vet inte exakt hur länge han sprang, men det var ett par år.. han stod hos en amatörtränare ute vid tidaholm men blev ridhäst 2007 tror jag, eller året efter, när han sprungit in sina pengar. Han är grymt go i temperamentet; lugn och trygg i sig själv men ändå jäkligt frammåt. Och positiv =) en väldigt okomplicerad kille!
Hur är Flechen?
Flechen har bara startat 2 gånger, kostade 250 000 som föl men blev aldrig nått vilket jag är glad för:)
Då är dom inte jättelika i temperamentet, Flechen är oftast på helspän och rädd för det mesta som kan röra sig eller låta. Det är bara på tävling han är supercool och inte bryr sig om nått. Fast han är väldigt pigg och energisk, och positiv om det passar honom. Han är en bestämd herre får man nog säga:)
låter som att dom är väldigt olika snarare.. zeb är sällan på helspänn, och även då är han lättövertalad och släpper det snabbt. kan det ha något att göra med hur de var hanterade som unghästar?
har ni tävlat länge? =)
Haha rätt så iaf:) Flechen har det jobbigt med förändringar och om han inte har fasta rutiner. När jag tog med honom till Skåne höll han på att bryta ihop och fick flytta hem igen och blevdå som vanligt. Han är trots sin ålder (14) rädd för samma saker han ser varje dag och har gjort i många år. På tävlingar och nya platser han bara är på ett tag, så som dagsuppstallningar mm är han supercool.
När jag köpte honom var han snäll som han alltid är, men han var ju rätt orolig på så sätt att han hade svårt att stå still när han gjordes iordning och dessutom tog det 1-2 timmar att lasta varje gång. Idag går han rakt in som tur är:)
Vi har tävlat sen maj 2007, jag fick honom i november 2004 så det tog ett tag men det var värt det:). Vi började tävla lokalt direkt och red samma år vår första 110 start och hade då placeringar i 1 meter så han är verkligen fantastisk!
Vil du också börja tävla? :)
haha nää stackarn! Låter som att han har en del nerver? Det är jätteskönt att zeb är så lugn som han är, efter alla mongon jag ridit.. Men han är inte jobbig eller? så att han är jobbig att få förbi de farliga sakerna och så menar jag..
va kul =) det är ju så roligt när man ser resultat av träningen också! Jag har en del att jobba på innan det blir några tävlingar, men han har lätt för sig så det går nog hyfsat snabbt, om jag bara skärper mig och fokuserar :p men någon lokal tävling blir det nog sen. vet inte i vad bara, men han verkar tycka om att hoppa =) ska få ordning på traven o galoppen först bara. det blir lätt lite flängigt om man säger så :p
Han är mer sån att han blir rädd och gärna slänger sig åt sidan eller helt om även om han numera nöjer sig med att stanna -_-. Men det brukar gå att få honom förbi med lite övertalning iaf:)
Haha jag känner igen det där med flängit, Flechen var med sån i början. Men han har så himla lätt för sig och lärde sig rätt snabbt att galoppera även om han i början gärna travhoppar. Numera händer det ytterst sällan men han kan om han kommer fel på ett hinder lägga in ett travsteg för att rätta till:) Så lite nytta har han av sin travtid haha. Jag tycker verkligen du ska kämpa på det är så himla kul sen när man ser resultatet:)
okej =) det är ju så jobbigt när dom bråkar för mycket..och vägrar gå förbi.
ja, Zeb galopperar visserligen väldigt mycket ute, men det är ju inte lika trångt där.. I paddocken orkar han inte riktigt. Men det ska vi allt få ordning på =) Han har lätt för sig han med verkar det som, även om han har gått på travet innan. Han sprang in 200 000 innan dom tog av honom från banan. Men det syns inte så mycket nu =)
Man får göra det bästa av vad man har, som med traven. Men absolut, det är inte träningen som är roligt (tycker dressyr eller paddocken i övrigt är dötrist), det är resultatet som gör dagen =)
OM MIG:
Namn: Annika
Ålder: Född den 16e september år 1989
Intressen: Djur ligger mig väldigt varmt om hjärtat, framför allt hundar och hästar. Inom hästgenren är jag utbildad inom hovslageri och jag tycker om att rida western, pleasure och trail. Tidigare red jag mycket hoppning och dressyr men det var inte förrän sommaren 2011 när jag fick prova på western som jag verkligen kände mig hemma i en sadel.
OM MINA HÄSTAR:
Idag äger jag två varmblodiga travare, Pompei Index (Pompe) och Big Dirt (Biggan). Pompe är en valack född år 2002 som tidigare gått på travet om än inte så framgångsrikt. Pompe har ett fantastiskt temperament och han är otroligt lyhörd. Jag hoppas att han med träning kommer att bli en fin western pleasure & trailhäst i framtiden. Pompe har en väldigt bra skritt med ett ordentligt övertramp och en helt ok trav. Galoppen har han dock svårare för. Galoppfattning gör han utan problem från halt, men idag är det inte den vackraste galoppen en häst kan visa upp
Volter och svängar i trav och galopp är svåra men vi ger inte upp och vi skyndar långsamt. Galoppen får vänta tillsvidare och i höst blir det mycket skritt i låg form ute i terrängen. När skritten är perfekt går vi vidare till traven och när traven känns bra DÅ går vi vidare till galopparbetet.
Biggan är ett sto född år 2009. Hon kom som en extra bonus och var egentligen inte alls planerad. Jag stallade upp Pompe hos en travtränare som har en fantastisk lösdrift och på denna lösdrift strövar travtränarnas fölmärrar och deras avkommor. Bland dessa avkommor fanns Biggan, en fröken med ett humör utöver det vanliga. När jag såg Biggan för första gången tänkte jag att det var den vackraste hästen i hagen. Dagen efter berättade travtränaren att hon skulle få vandra vidare till de evigt gröna ängarna på grund av hennes temperament och jag erbjöd mig att ge hästen en chans. Sagt och gjort, jag fick prova ha Biggan som min egen under en månads tid och nu är hon den keligaste individen man kan tänka sig. Hon står snällt stilla vid all hantering och hon har varit med som handhäst och blivit hängd på.
Vilken westerngren som passar Biggan bäst får framtiden utvisa men en del av familjen blev hon första gången jag la ögonen på henne och både hon och Pompe är hos mig för att stanna 
/Annika
http://rattkompaniet.blogspot.com
Jag vill passa på att poängtera att det inte hör till vanligheterna att jag rider utan ridhjälm (som jag gör på bilden) utan jag hade åkt 2 timmar hemifrån till en sadelutprovning och glömt hjälmen hemma 
/Annika
http://rattkompaniet.blogspot.com