Vilken typ av ryttare är du? (kluring)
Så, ett försök att göra en Kluring då. :)
Svara på följande frågor och räkna ihop poängen så ser vi vad du är för typ av ryttare. Siffran framför svarsalternativet är poängen.
(OBS: detta är menat att vara humoristiskt och roligt, inte något vetenskapligt försök. Jag kan och kommer att dra nytta av både fördomar och stereotyper, och om ni blir förolämpade eller inte tycker att det är roligt.. tja. Så synd. Bara att avbryta
)
Passar inget svar exakt så välj det som passar bäst.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Här kommer svaren:
7 – 10 p. Inomhus-ryttaren: Du måste rida dressyr eller någon liknande gren, eller hur? Det är bra att träna hästen, men glöm inte att det är nyttigt att rida ut också! Ta vara på framåtbjudningen och naturen, och låt hästen sträcka lite på sig ibland! Dina positiva sidor är att du troligtvis lägger ner mycket energi på att variera arbetet på ridbanan och komma åt hela hästen. Men glöm inte att dressyrträning är lite som body-building – den behöver varvas med annat för att man ska må bra. Och framförallt mental stimulans är det man lätt missar om man enbart rider på bana.
10 -17 p. Meditations-mulle! Visst är det härligt att bara rida ut och andas, eller hur? Men även om det inte känns som ett hårt arbete så mår hästen bra av att göra annat än att bara gå rakt fram, så att hela kroppen aktiveras. Du kan till exempel antingen träna lite dressyr rörelser på banan eller vägarna, eller också kan du använda naturens backar och slingriga stigar till att böja och samla hästen. Det behöver inte gå fort, men nån gång ibland behöver din häst få sträcka ut i galopp också!
18 – 24p Äventyrar-mulle! Din häst får sannerligen mycket och varierad träning och bör snabbt ha lärt sig att vara modig. Men hur är det egentligen med finliret? Kan du flytta hästen precis dit du vill eller får den välja väg själv - alltid? Han kanske behöver lite ledarskap. Tänk också på att hästens hälsa är ditt ansvar, undvik onödiga risker!
25-28p Flygaren! Full fart och höga hinder gäller tydligen för dig! Både du och hästen älskar fartvinden och ibland kan ni nästan flyga, inte sant? Kom ihåg att ta det lugnt ibland, du skrittar väl av och värmer upp också, hoppas jag? Sedan mår ni nog bäggre bra av att träna andra muskler än just hoppmusklerna, liksom för meditations-mullen finns det alternativ för att göra det.
Ha kul med era hästar!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Hahaha, jag har inte ridit på flera år och var tyvärr många år sedan jag hade häst men det stämmer riktigt bra in på mig då jag fick 23 poäng 
Det där med att rida på bana och pyssla med ridskoleridning är så långt ifrån min stil man bara kan komma, bästa jag vet är att rida ut på skogsstigar och emellanåt ge en pigg häst fria tyglar och bara hålla i mig och hoppas på att sitta kvar på ryggen under hela ridturen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag samlade ihop 20p :) men nej, han får inte bestämma väg själv för då skulle den gå raka vägen in i hagen till sitt sto som måste bevakas 24h/dygn enligt honom men enligt henne så är han bara jobbig.
Jag fick 21. Mycket 3or men en del 1or och 4or gjorde mitt resultat.
Jag är nog en "äventyrar-mulle" i full fart som ändå spenderar en hel del tid på banan, åtminstone när vi väl är där.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Meditations-mulle :D stämmer ganska bra, men är lite mer på banan än så ;P 17p :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag fick 0 poäng ..
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#6 Om du tar siffrorna som står i svaren och räknar ihop dem så får du dina poäng, tex i första fråga som on du svarar "4. Vi galopperar för fullt! Det finns ett hopplfält längre bort ju!" så ger det svaret 4:a poäng.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag fick 14. Stämmer ganska bra, men rider mer på ridbanan faktiskt :P
Hm jag fick 21 tro jag..
Äventyrar-Mulle, men stämmer rätt bra.
Jag fick 21 , stämmer alldeles utmärkt
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!