Allt e kasst....*skriva av mig*
Just nu är allt skit. Jag är tjock, fet, ful och okunnig, kan inte rida och har inget värde nånstans.
Crow är stel och halt och lytt, hatar mig borde avlivas för att slippa lida längre…
Ridbana finns inte och fältet är snart upplöjt. Alla hästmänniskor tycker att jag är dum i huvet för att jag inte jobbar bort tölten, och dessutom rider ja som en kratta och håller på att rida ihjäl häststackaren.. Allt e skit.
Kanske inte riktigt.. i verkligheten är Crow varken halt eller lytt, men han har blivit lite stel i vänstersidan och tappat lite muskler under vintervårsommaren. Varit väldigt passtaktig på det senaste så jag har mest travat och skrittat för att försöka mjuka upp lite. Men det känns helt omöjligt. Allt e skit och mörkt och dumt.
Nu ska jag bli ännu tjockare, äka choklad och dricka cola och tyca synd om mig själv ett tag 
Red ut med Sonja innan, Crow var iaf ganska pig, töltade rent litegrann men vi höll oss till skritt, trav och galopp. Så längst bort på rundan skrittade/Fw vi en bit och plötsligt hakar Shinys bakben upp sig och hon går några meter på tre ben inan Sonja lyckades stanna och komma av. Med rejält halt häst linkade vi nån mil hem.. fast mot slutet kunde man nog inte kalla Shiny halt längre, knappt märkbart stel bara. Så hon blir säkert bra. Det känns lite roligt i alla fall, för nu kan Sonja och Shiny trava, stanna i galoppen och till och med ha en långsam galopp och en relativt fyrtaktg tölt. Sonja sa själv att hon hade gett upp om att någonsin kunna rida sin häst i mer än skritt och fyrsprång igen, eftersom det var vad hon kunnat senaste åren. (ganska modigt att fortsätta rida..) Så helt värdelös är jag kanske inte, har i alla fäll hjälpt en ryttare och häst litegrann.
Ändå känns det som att jag mest borde ge upp allt vad hästar heter och bara läggga mig ner och dö nånstans så att världen slipper mig och min feta rumpa.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag tycker att du har en mycket fin häst! :) Se alla ljusa och bra saker i livet och strunta i alla mörka och tråkiga saker.. Var den du är.. Och självklart ska du fortsätta med ridninge och din fina häst! Hästarna är den bästa terapin som finns, utan mina hästar hade jag haft det svårt och inte varit så här lycklig! Mina hästar är mitt allt!
Ta hand om dig och din häst! :) Vi vill läsa fler inlägg ifrån dig i framtiden! <3
Tack… blev inte bättre idag dock.. bara pass, pass, pass och pass, inte minsta ren tölt.. och jag skulle skriva en artikel om tölten hos travare här nu men det är jag absolut inte på humör för.. :/
allla har vi upp och ner gånger =) Tycker den lilla häst är super fin och du rider inte alls kasst!
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

Det är inte lätt att vara annorlunda och göra det man tror på när man inte håller sig till "normaliteten". Glöm inte att du har skäl till att vara den du är, dina beslut är välgrundade och ordentligt genomtänkta. Du gör inte som alla andra, du gör så som du tycker är bäst.
tänk såhär
"det är bara döda fiskar som följer strömmen =)"
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Tack, så snälla ni är :)
Jag tycker du är fantastisk med ditt arbete med att få fram tölten i ditt varmblod och din häst är jättefin! Jag är så pass okunnig så jag skulle aldrig våga ge mig in i det! Men jag ser verkligen upp till folk som kämpar och lyckas på vägen! Du är en av dom!
Ge inte upp! Vi är fler som vill ha dig kvar på ridtravare.ifokus!!!
Tack :)
Idag blev det något bättre, mycket pass i början men när hn väl blev lite uppvärmd kom tölten igen. Var ute mellan kl 10-14.30 och efter första halvtimmen var det ren tölt varje gång jag bad om det :) Lång runda mn vi tog det lugnt, hade fika och sällskap med också.
Just det.. skrev om Shiny innan.. Hon mår bra nu, mötte dem igår (eller förrgår) och Sonja longerade för att se om hon var halt, men hon rörde sig fint och rent och visade att även 22åriga travardamer snabbt återhämtar sig från ett snedsteg ;) Så hon mår iaf bra.
Jag känner mig lite bättre till mods också, och har lagt upp den där artikeln nu. Criow börjar lossna lite han med.
Tack för stödet och de vänliga orden :)
Fick använda backarna lite så lossnade en del..
och så gick han ju nästan lite trevligt några sekunder..