Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett13-annonstorg
Läst 1019 ggr
CamillaJonasson
0

Fodervärd sökes.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker så snart som möjligt en långtids/livstidsfodervärd till mitt sto på runt 162 cm. Grundriden och hyfsat regelbundet riden för instruktör sedan juli 2010, och söker sig framåt/nedåt i skritt och trav med rutinerad ryttare. Tävlade i början på månaden för första gången på en lokal LD och slutade på 55%; Det var andra gången ryttaren satt på henne, och då hästen aldrig tidigare vistats på en tävlingsplats var hon spänd under hela ritten, men skötte sig ändå väldigt bra och gjorde allt ryttaren bad henne om.

Har fattat galopp på volt en gång för någon vecka sedan; Det var dock första gången vi överhuvudtaget provat att lägga galoppskänkel. Hon är ej mycket hoppad och verkar inte heller tycka att det är roligt, så jag ser helst att hon kommer till en renodlad dressyrryttare alternativt någon som bara nöjer sig med något skutt för skojs skull på låg höjd då och då.

Hon rids på tredelat eller rakt bett, men går även utmärkt att rida ut på sidepull eller i repgrimma. Är ej tung i handen eller het, oavsett tempo och oavsett sällskap. Har inga skador i bagaget och jag tränade henne själv för travet i 2-3 år, och hon har aldrig varit halt, sprutats i leder eller dylikt.

Vi har även gått ett par clinics för John Moore, och hon uppskattar att arbetas lös med diverse ledarskapslekar med jämna mellanrum.

Hon är snäll och väluppfostrad, men är smart och kan vara dominant. Hon kan med osäker ryttare bli tittig ute och blir spänd på nya platser, och kräver därför en lugn men bestämd ryttare med god balans, fina händer och som rider med mycket skänkel.

Lånas endast ut då jag känner att jag som ryttare är för dålig, och jag vill att hon ska få komma till någon som kan vidareutveckla henne och ta vara på hennes kapacitet.
Hon finns att provrida utanför Falun. Hör gärna av dig på camillajonasson@hotmail.se för mer information och vad du har att erbjuda.

Fler bilder: http://www.pixbox.se/alb_show_id1216792_page0.html