Hoppar onormalt högt? (bild)
Kollade igeom lite bilder som min faster tog under framhoppning när vi var ute och tävlade i helgen och fastnade på en bild. Hoppar inte han lite väl högt över hindret? Visst, det finns ju absolut inget negativt med att han väljer att hoppa högt men det ser ju lite skumt ut x) Haha, med tanke på att det är ett litet fjuttigt kryss och vart han har sina framben ^^
Det är väl bar bra att han är rädd om sina framben o lyfter dom högt 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
han kanske vill säga att det är dags att hoppa högre höjder? ;)
#1 jo visst är det bra men när man kommer upp i lite högre klasser så drar det ju rätt mycket tid vid omhoppning ochså :)
#2 haha, jo men men tanke på att vi bara har hoppar runt 6 gånger och det va första tävlingen så tänkte vi börja lite lågt men det ville tydligen inte han x)

#3 att ni inte hoppat så mycket förklarar saken:)
#4 men hur får jag honom att inte hoppa så högt då? Liksom man kan väl inte direkt lära en häst det genom någon övning eller? :)

#5 ju mer ni hoppar så komemr han lräa sig att det är onödigt att ta i mer än nödvändigt. Min hoppade likadant i början och gör det fortfarande om man inte hoppat ett tagg för att han blir så taggad. Så han kan hoppa lika högt över ett 30cm kryss som för en oxer på 90. Sen kan du tänka p åatt hästar alltid hoppar högre över kryss eftersom de går på hur högt det är på sidorna :)
Amadeus gör samma sak, hoppar 1 meter istället för 20 cm.
Och det enda är träning träning träning. Dom gör så för dom inte fått in rätt taktik och är då rädda om benen. Hoppar du mer regelbundet kommer han få in taktiken o behöver inte hoppa lika högt.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !