Riksmästerskap för ridtravare
2011 kommer Svenska Ridtavarförbundet att för första gången någonsin arrangera riksmästerskap för ridtravare. Klasserna blir liknande de som arrangerades på Ridtravarens Dagar tidigare, d.v.s. fredag em går vår egen variant av bruksridning (kallad Trab). Lördagen innehåller utställning och löshoppning. Söndagen är dressyr- och hopptävlingar på många olika nivåer. Tävlingarna ligger samma helg som Elitloppet, d.v.s. sista helgen i maj, och plats är detsamma som förra året (Strängnäs). Håll utkik på www.ridtravare.com för mer info - propparna är på väg! Mästerskapet är öppet för medlemmar i Svenska Ridtravarföreningen.

dit ska ja och izor i år

Vad kul! Önskar jag kunde komma.

var ligger strängnäs?

alldeles för långt att åka tyvärr

Strängnäs ligger i Sörmland, precis vid E20. Förra året hade vi deltagare från Kattarp i Skåne, från Bohuslän och Östersund. Och en massa andra platser däremellan…
Låter jättekul tycker jag! 

Man är ju sugen men lite långt kanske :P
Jag som bor precis utanför Strängnäs!! Va kul!! Kanske man skulle satsa på, och testa att vara med…!!

Hur långt är det till strängnäs från gävle?

Har för mig att det är ca 17 mil…. Kan ha fel men nånstans där i närheten i alla fall.

Japp, 17 it is. Kollade på Eniro…

okej inte alls så farligt då :)
Hade ju varit kul om ngn av tjejerna ville tävla min ena dam, men är lite väl långt att åka då hon inte direkt gillar transporten :(
Åh va kul, dit ska jag i år igen!:) Vi kom ju 2 poäng ifrån guldklassen i Utställningen så iår då gäller det ;) nej skämt och sida, ska bli kul, jag tar det som en lek och det ska bli kul att se alla fina travare!:)

Börjar fundera på om man skulle vara med, har dock inte ridit jättemycket i vinter så det får bli hårdträning från och med nu i så fall
Vore spännande med utställningen och se vad andra tycker om honom också.

Utställningen är tyvärr full fick jag reda på igår kväll. Men det går att ställa sig i kö på reservplatser.
putt putt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har väldigt mycket bilder från Ridtravar riks så om ni kanske vill ha bild på er häst så mailja till Danielah@live.se och skriv hästensnummer, schbrak, benskydd eller andra kännetäcken så kan jag skicka iväg lite bilder om ni vill ha.
Har dock inte på alla ekipagen men många! :)
#19 kan du inte lägga ut några h är så vi kan få se alla fina hästar??
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Wow Vad fina hästar. Jag vill jätte gärna se mera bilder. Är det enklare att maila?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag tar också gärna emot bilder för att lägga till min Powerpoint om Ridtravarföreningen och lägga ut på hemsidan!
Maila gärna till hannahnalser@hotmail.com om du vill dela med dig.
#28 visst kan jag väl det :)