Borrelia på häst
Har en fantastisk fin o sympatisk travare som är 7 år och som har blivit drabbad av Borrelia- Han har blivit behandlad men det har förmodligen satt sig på synnerven för han ser "konstigt" precis som om saker o ting skulle komma på plötsligt. Detta gör att han blir livrädd o åker upp i luften som ett kanonskott. Jag tränar mycket NH med honom och det är förmodligen tack vara det att han ändå litar så mycket på mig att han inte sticker - men det är obehagligt för jag går mycket med honom och då dansar han runt ganska okrontrollerat. Jag är skogsryttare men det är nästintill omöjligt att rida ifrån gården nuförtiden så jag håller mig i paddocken - där han känner sig trygg. Har hört att det kan ta mycket lång tid innan de blir "normala" igen - om det nu kan bli så.
Är det någon som har erfarenhet - dela med dig!! Tacksam på förhand.
Min pappa fick borelia som satte sig som ansiktsförlamning, halva ansiktets muskler slutade att fungera och därmed även ögats muskelatur. 2-3 år efter avslutad behandling så ser det nästan normalt ut, men han har fortfarande endel problem.
Medarbetare på westernridning.ifokus