Ridtravare iFokus

Ridtravare

Etikett: 01-allmänt-om-ridtravare
Läst 1582 ggr
MesserCrazy
0

snubblig äldre häst, vad göra??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hon är piggast av alla, vill inget hellre än att komma ut och ridas i skogen, men senaste tiden har hon blivit otroligt snubblig. Hon snubblar på allt och inget……….ibland på helt plan mark t o m. Hon har ett framknä med vätska som svullnar av och till. det har hon haft i 2 år nu och veterinär har tittat flera ggr och konstaterat att man inte kan göra något åt det. när hon jobbas så har hon knäskydd från "back-on-track" på det knät samt värmande benskydd i liknande mtrl som "back-on-track". hon äter glucosamin varje dag för att smörja lederna, det har hon gjort de senaste 6 åren med korta perioder under bete då hon inte får glucosamin.

jag är helt förtvivlad Gråter för igår när jag red henne senast så kändes det verkligen inte bra när hon håller på att snubbla omkull flera ggr så jag satt av och gick istället och men det händer att hon snubblar även då………så trist för jag har haft henne i 19 år nu så det är en mycket fin relation vi har……

är det någon som vet något bra tips så är jag otroligt tacksam för jag vill inget hellre än att kunna fortsätta rida henne Glad tack på förhand!!

/Ullis och Messan