roza <3 izor väntar kärleksföl
spännande :D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
kul :D
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
ska du ha en ridhäst sen av fölet ?
varför då inte korsa med halvblod istälet. Annars avlar ni bara fram ett travar föl. Jag älskar travare men vill man ha ridhäst men vill ha ett föl av sin älsklings gener ta ett halvblod förlåt för att jag lägger mig i. men travare ät trots allt byggda för traven. jag skulle blandat i en gångarts häst.
Men lycke till =)

ingen av mina två hästar är speciellt travar trav hästar utan går bra väldigt bra i både dressyr och hoppning och dessutom gillar jag inte alla dessa halvfabrikaten/blandraser som finns på markaden utan vill ha renrasigt och eftersom han hon ska stanna i mitt hem så fick det bli så
TACK!!
De selar väl ingen roll ? Är hästen avlad till de är den ju de.
Blandraser kan va många gånger hållbarare och bättre en renrasiga vi hade en korsning på ridskolan som blev 25 och känner mäniskor med hästar som blivigt 32 och alla desa är blandraser eller halvblod.
De renrasiga blir inte lika hållbara tycker jag korsning har nya gener. Men självklart ska man välja rätt på ena och anndra sidan
=)
Men men lycka till =)

#4 Tummen upp för att du vet vad du vill!
Jag tycker det är bra att du sattsar renrasigt!:)
Håller med #6+7
#5 Dagens halvblod är så pass sönderavlade att det inte alls är säkert att hästen skulle hålla längre för att den är en korsning.
Knepet till en hållbar häst är ju iofs att den rids på rätt sätt och lägger vikten bak istället för på bogar och framben. :)
Håller tummarna för att allting går bra. :D
#8 Titta i stammen efter vad?

hur som helst får ni göra precis som ni vill eller det som passa er men jag har valt att avla fram en renrasig varmblod till ridning för att jag anser att det är en förträfflig häst att använda som allroundhäst. båda mina hästar är kraftiga varmblod.
izor är efter speedy tomali och sandra leber
rosalinds yankee är efter yankee renegade och minellie speed
#12 Eftersom han är renrasig antar jag att du kommer registrera fölet som varmblodstravare?

jaa absolut men i estland så man slipper frysmärkningen..

Fattar mig inte på folk. Vill man betäcka ett travsto med en halvblod så blir man lynchad på en del forum, betäcker man renrasigt så är inte det heller bra, vad ska man betäcka en travare med då? Jag står för renrasigt oavsett ras. Betäcker man en travare med en travare så blir det en varmblodstravare, sen vad man använder den till är en annan sak, betäcker man en travare med ex halvblod så vet du inte nått vad du får, en häst som är avlad för trav ska inte blandas med nått som är avlat för ridning, det hjälper inte vad för stam det är
Jag bryr mig varken om i fall det är renrasigt eller korsat. huvudsaken är väl ändå att man vet vilka som är föräldrarna. för hästar med okänd härstamning är det värsta jag vet. Luktar skumt tycker jag.

ojoj här är det heta diskutioner. man gör som man vill så länge man kan stå för det man gör så tänker jag ialf!

har det kommit något föl än ;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
har det kommit något föl än ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon kniper tyvärr

Hon kniper tyvärr
HAr det blivit något föl än?

Jag vill gärna se bilder och veta hur det går :D

Tyvärr 
#26 Vad har hänt?

Inget som jag vill dela med mig av ännu iaf