Sökes: Gävlebor!
Finns det några gävlebor här? Jag ska flytta dit iaf och Roger måste med, så jag vill gärna veta vad det finns för bra stall i närheten:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart i Gävle ska du bo då? Känner några där, men de är inte aktiva här på forumet..
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Om allt går som jag vill som kommer jag bo rätt centralt, men stall brukar ju inte finnas inne stan och jag har bil så jag har räknat med att jag får köra 1-2 mil för att ta mig till stallet.
#2 Ska kolla med en som har häst nära travbanan… om hon vet något. Blir det inärheten av där du kan tänka dig isåfall? Sen ligger det ju ett ridhus inte så långt därifrån, och där finns det lite olika stall runt vet jag. Nu var det många år sen jag var där omkring.. med jag kan kolla iaf..
~ Anneli ~

Om jag förstått rätt så ligger deras travbana rätt centralt så det skulle fungera utmärkt i så fall. 1000 tack för hjälpen:)

Ute i Trödje vet jag att de finns platser just nu, rätt stort stall med ridhus o utebana.. Har inte varit dit på år o dar så vet inte vad det är för folk o sånt som som håller till där..
Hur stor häst har du? Vet även ett stall i Bomhus/Järvsta(om de fortfarande har en tom box), men de vill ha ponny/liten häst…

#5 Är det stall wästersved(?) du menar i trödje? Det är jag lite intresserad av, det enda besväret är väl att de har torv och jag avskyr torv som strömaterial.
Min häst är ca 160 i manken och jag har sett annons om ett stall som söker ponny/liten häst med maxhöjd 160 så ett sånt skulle fungera men känns samtidigt lite gränsfall.
Tack för hjälpen iaf :)
Jag har hittat ett mindre stall i Valbo, Ska försöka hitta någon dag att kika på det, vet du hur det området är?
Har du hittat plats eller letar du fortfarande?
~ Anneli ~

nu har jag hittat en plats, han ska bo på lösdrift med tillgång till box :) Tack för hjälpen :)
Fridak. Vart fick du plats?

I en mindre lösdrift utanför Valbo :) Hur så? :)
Undrade bara då det inte finns så många lösdrifter vid oss.

Vart i gävle finns du då? :) Det här är en rätt ny lösdrift om jag förstod rätt, de har varit "stallade" i en lösdrift men har nu fixat en egen:)
lösdrift är nog smidigaste lösningen för roger, har inte sett så många stall som har halm som strö och han behöver antingen halm eller fri tillgång på hö i boxen. När vi stod stallade i ett stall med spån och torvströ och jag ändå slängde in extra hö så slutade han vilja komma in. Alla andra hästar kunde släppas in före och han hade fortfarande inte minsta lust att gå in för natten. Sen flyttade vi till halmstall med mindre utetid och nu springer han glatt fram till grinden redan vid halv 4 på em. Så lösdrift med fri tillgång blir nog bra för honom, tillgång till box om det behövs och så har han halmad ligghall i hagen.
Jag bor 3 mil norr om Gävle och ska ha ponny på lösdrift.
Jätte bra här ute med hö och spån som ingår och tillsyn mm.
Super bra. Ridbana,ridhus snart mm.
Bussen stannar utanför stallets hagar =)

Jaha, heter området bergby eller något i den stilen? de skulle bygga till fler stallplatser också?
fick nog svar från något ställe därifrån iaf som var på g med ridhus och skulle utöka men det jag valde låg bättre till för min del :)
Japp :)

Det finns rätt mycket stall centralt som funkar om han har ridhäst. Både i Hemlingby och södra bomhus, samt bomhus centrum.
Sen finns det också i Hille, Forsby och Åbyggeby som har bra bussförbindelser.