Värdering
Har mest troligt kommit till det läget där ekonomin inte klarar av att hålla häst nå mer tyvärr… och jag skulle vela ha eran hjälp att värdera vad mitt hjärta är värd.
Hon är ett 12 årigt gammal trav sto. Hon har inte gått på travet på 3-4 år och är riden i 2 år. Hon kan båda galoppena, vänster är klockren men höger kan vara lite komplicerad.
Hon bär sig bra i skritt och trav och har börjat bära sig lite galoppen.
Hon är inte hoppad mycket men har blivit några hinder uppåt 80cm.
Hon kan öppna, sluta, sidvärtsrörelser samt bak-och framdels vändningar.
Tävlad ca 2 gånger i klubbtävling (dressyr) med lovord från domaren.
Har aldrig varit dum, min lilla kusin (4år) sköter och rider på henne själv utan problem.
En till bild på henne
Beror väl också lite på vart du bor, hur stor efterfrågan det finns där, om det är många varmblod till salu med få köpare och sånt.
Men där jag bor verkar de flesta gå på runt 10k.

Här verkar det nästan som om man får betala för att bli av med dom
Jag bor i norrbotten och det är inte många varmblod tillsalu här :)
#4 Nej men där är väl kanske inte så många köpare heller? Ännu så är det ganska svårt att sälja, men om 2-3 månader så stiger priserna lite och det pga att efterfrågan ökar vilket i sin tur även gör det enklare att sälja.
Runt 10-15 000:- skulle jag säga med tanke på ras och vad hon kan. Dock är hon lite äldre och har gått på travet väldigt stor del av sitt liv vilket brukar dra ner priset. Även var du bor (lite beroende på hur långt upp/ner och nära större samhällen/vägar) kan jag tänka mig drar ner priset. Så kanske att man får vara nöjd med 8-10 000:- som mest.
Medarbetare på westernridning.ifokus
det är vääääldigt svårt att få sålt hästar just nu. Kollar du på hastnet.com så ligger nästan alla vanliga ridhästar under 50.000 just nu. Så redan dom som har ridhästar har svårt att få sålt dom för över 50.000 dom ligger snarare på 20-30 tusen.
Så att få mer än 7.000 för ett varmblod är nog vääldigt svårt just nu.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jaa, just för tillfället är det inte aktuellt att sälja henne eftersom jag bara säljer henne när jag vet att jag inte kan ge henne "de bästa" så hon ska må bra, och om det inte händer någonting snart så kommer jag vara tvungen att sälja henne om ca 6-7 månader. Jag vet att häst marknade är kass just nu men jag tänkte just vad Ni hade kunnat ge för henne :)
Sen glömde jag säga att hon inte har sprungit så mycket på travet, hon är tränad men bara kvalad (och blev godkänd) men eftersom hon inte ville springa så tog dom bort henne från banan :)
Jag tror oxå att det är ganska svårt just nu. Många hästar ligger ute väldigt länge. Om du kan så vänta tills det blir lite varmare ute.
"Hon är ett 12 årigt gammal trav sto. Hon har inte gått på travet på 3-4 år och är riden i 2 år."
Det man tolkar av denna mening i ditt första inlägg är att hästen gått på travet mer eller mindre hela sitt liv. Det är väl vid 8 eller 10 års ålder ett sto inte längre får starta på trav?
Vad har hon gjort från det att hon kvalades till det att hon för 2 år sedan reds in? Det skulle alltså vara ca 7-8 år som hästen gjort något annat, vad som hänt den perioden är intressant att veta om man ska värdera henne.
Medarbetare på westernridning.ifokus

´ställer samma fråga som ovan, sen är frågan ingår utrustning i priset och vad för utrustning?
Jag sålde min travare i november pga graviditet välriden/skolad , aldrig startad , med full utrustning *2 sadlar* för 17000 :- de tog mej en månad att hitta min perfekta köpare..
#10 Jag vet att jag formulerade det väldigt fel. hon är travtränad men aldrig annat än kvalad eftersom hennes förra ägare ville ge henne tid.
#11 Utrustning följer men inte mycket, två träns, två sadlar, fyra täcken och benskydd
Sele och vagn kommer man kunna köpa till för ett billigt pris.