Köpt en ny häst!:)
Hej!
Jag har ju sen 3 år tillbaka ägt ett varmblodssto som jag älskar, och igår fick jag tillökning..
Det är en varmblodsvalack som heter: Final Countdown kallas "Final" eller "Gubben".. Han är 12 år.
Han har mest gått trav.. har vunnit 3 lopp tyckte jag förra ägaren nämnde..
Han är även riden i skogen vid några tillfällen, fast det var ett par år sen som han blev riden.. Han har även senaste tiden stått mest och skrotat i hagen, därav dom osynliga musklerna ;)
Men dom ska vi jobba fram igen!..
Jag ska ha han som ridhäst och även till hobby körning.
Ja det blev lite kort fakta om honom.. Jag slänger in några bilder på honom så ni får se min ståtliga herre! :)
Tänk bort hans korta svans! ;) Förra ägaren sa att han alltid har haft en så kort svans, men jag hoppas att han har fel.. fast han är ju grymt söt med det lilla spröet oxå, men underlättar ju med en lite längre svans ;) .
Ville bara skriva av mig lite till er då jag är så lycklig över detta köp.. Jag trivs redan super bra med honom.!:)
Mvh Carro
Första bilden är ifrån stallet där han stod innan han flyttade till mig, här har jag gjort han iordning inför transport resan hem till oss..
Sista bilden..
Här hadej ag satt på honom tömkörningsgrejorna inför att jag skulle ut och jobba med honom och se vad han kunde..
Och tro det eller ej så jobbade han på jätte bra.. han gick ner i jätte fin form och tuggade och skummade på rejält.. han hade det jätte kul. fast vi höll inte på så länge eftersom han inte har några muskler ännu och att här runt omkring är ju nytt för honom… men han var väldigt känslig och bra..
Tyvärr har jag inga bilder ifrån tömkörningsjobbet då jag inte hade någon som kunde fota..
Imorgon tänkte jag prova ut några sadlar på honom och ev longera honom med någon om någon av dom passar honom..
Komentera jätte gärna!.. Kom gärna med tips!..
Mvh Carro

grattis till fin häst och lycka till!
#15 tack så mycket!:)

Grattis o lycka till!!! Fin pålle
#17 Tack!:) 
Grattis!! Han såg fin ut. Snälla ögon :)
Känner igen namnet, har nog sett honom på Sundbyholm :)
Lätt att känna igen namnet eftersom det finns en bra låt som heter likadant ;)

Så roligt! :) Ser väldigt fin ut även fast han inte har så mkt muskler :) de är så otroligt kul me nya hästar :)
#19 Tack så mycket, ja han är super snäll men väldigt försiktig!:)
Ja det har du og gjort, han har sprungit massor på travet.. Haha ja jag vet, dom döpte honom efter den låten! ;)
#20 Absolut, ja han kommer nog bli super fin sen, men han ser ut att vara en bra ridhästmodell tycker jag!:)
Super kul är det!:)
Han är jättesöt tycker jag! Fin modell på kroppen oxå blir säkert kanoners. 
Tack!:) Jag har suttit på honom nu 2 ggr, och han är så sjukt skön och duktig att rida! han vill verkligen söka sig neråt, men han har inte muskler så att han kan jobba ordentligt i form, så jag kräver det inte av honom redan heller.. men han tar gärna ner huvudet och höjer rygget ett par steg.. :) Hon kommer nog bli super bra.. Jag ska komma igång och rida ordentligt när all denna jäkla isen har smält..
Men gud vad härlig han är!:)
Himla söt, ser så snäll ut!!
Grattis till ditt nyförvärv!! Gud så kul med ett "projekt" för framtiden. Det kommer säkert gå toppen.
Håller tummarna också för att svansen ska växa ut, verkar vara enda "skavanken" på han… Men man kan inte få allt med en gång!
Jättefin!
Ser ut att vara fint byggd, kommer nog bli en toppenhäst när du tränat honom. :)
Roligt också att du tänkte köra honom, förstår inte att folk inte kör sina travare mer. Är ju perfekt träning!
#24 han tackar nog!:) Han är riktigt sjukt snäll, han älskar att bli ompysslad och myst med och bara vill pussas:)
#25 Tack så mycket!:) Absolut super kul, jag hade ju ett stort projekt med min förra men hon var ju inte lika snäll;) så det här ska nog gå riktigt bra:)
Haha ja jag hoppas oxå att den växer ut, ingen som kanske har ett knep på hur man ska få en svans att växa och få vara i fred? :) Fast ifs har jag inte sett han klia på den, men den ser lite avskavd ut vid svansrptens övre del..?!..
#26 Tack!
Det tror jag oxå, förstår inte jag heller, jag kör ju även mitt sto och hon älskar det, och vilka snygga rumpor och ryggar dom får av det!:D
Idag var första gången som jag red ut på min nya kille, gick super han är så lugn och trygg.. (har ridit sammanlagt 4 ggr) 3 ggr i sommarhagen på gården.. men så det var första gången idag som jag tog ut han ifrån gårdens "trygghet" och det gick super bra, vi tog mycket trav, och jag tänkte även testa hans galopp, men då ökade han bara till travar trav, och visst hans trav är heeelt underbar, inte alls så där stötig utan jätte fina mjuka steg, så den ska jag absolut inte träna bort..
Men andra gången när jag tömkörde honom så tog jag upp han i galopp och det fattade han fort och det såg jätte fint ut.. Men verkar inte som om han riktigt orkar det när jag sitter på, utan då blir han lite stel och fladdrig, så det blir att bygga lite muskler först och helst vänta på att isen och snön försvinner innan vi sätte galopp-skänkeln!..
Men gud vad han är underbar att jobba!:)
Imorgon blir det att först rida på mitt sto i skogen sen blir det att ta nya killen ut på en sväng och jobba lite mer trav igen..
Han var väldigt duktig på att öka och sänka tempot i traven.. väldigt lyhörd.. Lyssnar bra på rösten, blir inte alls stark i munnen som en del travare har lätta för att bli.. Sen går han med på vad som helst verkar det som, kan plöja igenom snöhögar om man tar han till det och fegar inte för något än så länge..
Min andra häst måste man stå och övertala en bra stund ibland, hon är envis som en åsna, vilket är jäkligt skönt att han inte är!..
Nej det blev verkligen en lyckad dag idag!:)